גיל שרון: "עלינו להמשיך ולבצע מהלכים אסטרטגיים למרות אי-הוודאות"

"ההחלטה האם להשיק את הרשת החדשה כמתוכנן, לא היתה טריוויאלית, שכן רשת ה-CDMA לא אפשרה צמיחה עתידית ומאידך המשבר המתהווה גרם תחושת אי ודאות האם עיתוי ההשקה במחצית ינואר יהיה נכון"
 | 
telegram

"חוקי הכלכלה והתחרות ממשיכים להתקיים גם בעיתות משבר כלכלי, ועלינו כמנהלים להמשיך ולבצע מהלכים אסטרטגיים, למרות אי-הוודאות בטווח הקצר", כך אמר היום גיל שרון, מנכ"ל פלאפון בוועידת ישראל לעסקים 2009. עוד הוסיף שרון כי "חברה שנבנית לטווח ארוך תוכל לשרוד כל משבר ורבים הסיכויים כי אף תצמח בטווח הרחוק".

שרון התייחס בדבריו להחלטה האסטרטגית שקיבלה חברת פלאפון בסוף שנת 2008, להשיק כמתוכנן את רשת ה-HIGH SPEED GSM שהושקעו בהקמתה כ-200 מליון דולר ועבודת הקמה של שנה וחצי ואין ספק כי לא היה מתאפשר לפלאפון להיות כחלק מחגיגות האייפון במידה ולא הייתה נכנסת למהלך זה. אחד הגורמים להשקת הרשת החדשה של פלאפון הוא אבדן הכנסות של כ- 300-400 מיליון שקל בשנה למתחרות רק בתחום הרומינג.

לדבריו, "סמוך להשקת הרשת בשנה שעברה פרץ המשבר הכלכלי הגלובלי שייצר אי וודאות באשר לאופיו ולדרך בה הוא עתיד להתפתח". לכןאמר שרון, "ההחלטה האם להשיק הרשת כמתוכנן, לא היתה טריוויאלית, שכן רשת ה-CDMA לא אפשרה צמיחה עתידית בשל העדר GSM רומינג ומגוון מוגבל של מכשירים.

לדבריו, "במחצית ינואר יהיה נכון, האם הציבור ירכוש מכשירים וסמארטפונים בתקופה זו והאם השקה בתקופה כזו לא תפגע בתדמיתה של החברה, כשהמשק כולו מבוסס בשפל כלכלי".

"הדילמה האסטרטגית הייתה בין בחירה בדרך של מזעור סיכונים תוך פוטנציאל צמיחה מוגבל ואי מיצוי פוטנציאל השוק, לבין הגדלת הסיכון ומימוש פוטנציאל", אמר שרון.

שרון מנה את האפשרויות שעמדו בפניו באותה התקופה ואמר, "שלוש האפשרויות שעמדו בפנינו היו: דחיית ההשקה בשנה, שמשמעותה, עצירת ההשקעות באופן מלא ופגיעה במומנטום ההתפתחות של חברת פלאפון. אפשרות הביניים הייתה קיום השקה רכה למנויים קיימים בלבד, תוך עצירת ההשקעות בפרסום והפסד יצירת הבאזז בשוק הסלולרי התחרותי".

"האפשרות השלישית, אשר נבחרה בסופם של דיונים ארוכים, הייתה להמשיך את ההשקה כמתוכנן ולמרות המשבר. באפשרות זו היו גלומים סיכונים רבים יחד עם סיכויים אסטרטגיים משמעותיים", לדברי שרון.

שרון ציין כי בפרספקטיבה של פחות משנה נראה כי "ההחלטה היתה נכונה". לדבריו, "נראה שהמשבר הכלכלי מאחורינו והרשת החדשה הזניקה את הביצועים העסקיים של פלאפון. בתוך 9 חודשים בלבד הצטרפו לרשת יותר מחצי מיליון מנויים, הכנסות החברה גדלו בכ-11% החברה הציגה גידול של 19% ב- EBITDA, וההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) ברשת החדשה גבוהה משמעותית מההכנסה הממוצעת למנוי ברשת ה-CDMA".

על פי הדו"ח האחרון, הכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-1.37 מיליארד שקל, גידול של 13% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. הרווח הנקי של פלאפון הסתכם ב-231 מיליון שקל - גידול של 9.5%, לעומת רבעון מקביל אשתקד, שהסתכם ב-211 מיליון שקל.

הכנסות פלאפון משירותי ערך מוסף ותוכן ברבעון השלישי של 2009 חצו לראשונה את רף ה-20% מההכנסות משירותי סלולר, והיוו 20.3% מכלל ההכנסות משירותי סלולר, לעומת 19.2% ברבעון קודם ו-16.2% ברבעון מקביל אשתקד. בפלאפון הסבירו זאת בגידול בשימושי התוכן והדאטה של לקוחות הרשת החדשה כתוצאה ממכירת סמארטפונים ונטסטיקים והשקת שירותי תוכן חדשים ברבעון.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות