כלכלני הפועלים על דלק רכב: השוק חוזר לעצמו, מעלים דירוג ההמלצה ל"תשואת יתר"

מחיר היעד עולה ל-53 שקלים ומגלם תשואת דיבידנד של כ-9% ומכפיל 12 על הרווח החזוי ב-2009
 | 
telegram

כלכלני בנק הפועלים משדרגים היום (ב') את המלצתם למניות דלק רכב. אסטרטג המניות של הבנק, ירון פרידמן, החליט להעלות את דירוג ההמלצה מ"" ל"" ואת מחיר היעד למניה ל-53 שקלים.

בפועלים מציינים כי 2009 היתה שנה שנחלקה בצורה מאוד חדה בין שני חצאיה: המחצית הראשונה היתה מהגרועות בשנים האחרונות, עם בלימה חדה במסירות כלי הרכב החדשים. במחצית השניה של השנה התמונה שונה לחלוטין, כשבחודשים יולי-נובמבר מסרה החברה 21,277 מכוניות ? הנתונים הטובים ביותר למחצית השניה של השנה שנרשמה אי פעם.

הרבעון השלישי לבדו היה הרבעון השני בטיבו לחברה הן מבחינת המכירות והן מבחינת התוצאות הכספיות. "אנו סבורים כי גם הרבעון הרביעי יהיה רבעון מצויין לחברה, כך ש-2009 הופכת משנה שבתחילתה עוד נראתה קטסטרופלית, לשנה השלישית בטיבה בתולדותיה".

ועדת הכספים של הכנסת אישרה לאחרונה שורת רפורמות, שצפויות להשפיע באופן דרמטי על ענף הרכב לשנים הקרובות: נושא המס הירוק, הפחתת מס הקניה והמעבר לשווי שימוש רציף (הסבר קצר על כל רפורמה ? בגוף העבודה). פרידמן סבור כי השפעת הרפורמות תחל לתת ביטוי בשוק כבר בתחילת 2010, והן הקטליזטור לזינוק החד במכירות בענף בחודשים האחרונים של 2009. בנוגע ל-2010, אנו צופים עליית מחירים במרבית הדגמים בשוק, בוודאי בדגמי המפתח בשוק (בהם מאזדה 3), וירידה זמנית במכירות הכמותיות, בשל הקדמת הרכישות לסוף 2009. "בטווח הארוך יותר, אנו לא רואים פגיעה בביקושים, וזאת בעיקר בשל הביקושים המובנים בשוק הנובעים מהמשקל הכבד של ציי הרכב".

כבר שנים שמדברים על הסימביוזה בין יבואני הרכב בישראל לבין הלקוחות החשובים ביותר שלהם ? חברות הליסינג, המהוות למעלה מ-60% מהמכירות שלהן בשנים האחרונות (במקרים מסויימים ובדגמים מסויימים ? אפילו כ-90%). בשנה האחרונה, בעיקר נוכח החשש שליווה את תחילת 2009, ולפיו חברות הליסינג עלולות להקלע לקשיי מימון, אף התגברה הסימביוזה, וזאת בשל העובדה כי יבואני הרכב הפכו למממנים של חברות הליסינג באמצעות מתן אשראי לקוחות גבוה מאוד למגזר זה.

לשם הדוגמה, יתרת הלקוחות במאזנה של דלק רכב עמדה בתום הרבעון השלישי על 885 מיליון שקל, גבוה אף מהונה העצמי של החברה. מכאן, אומר פרידמן, שהאינטרס של יבואני הרכב לשמור על לקוחותיהם החשובים ביותר אף התגבר, ועל כן התנהלותם תמשיך לשמור על אינטרס זה, בין היתר באמצעות שימור רמות מחירים גבוהות במחירונים הרשמיים שהם מפרסמים, ושמהם נגזר מחיר הרכב המשומש, שמשפיע דרמטית על מאזניהן של חברות הליסינג.

בשורה התחתונה: "האופק מתבהר. לאחר הערכה מחודשת של תחזיותינו לשנת 2010, אנו מעלים את מחיר היעד למניית דלק רכב ל-53 שקלים. מחיר זה מגלם לחברה מכפיל 12 על הרווח החזוי לה על ידינו ב-2009, ושל 11 על הרווח החזוי לה ב-2011. כמו כן, מתוך הערכה כי החברה תמשיך לחלק את מלוא הרווח הנקי שלה כדיבידנד, תשואת הדיבידנד הנגזרת ממחיר היעד החדש לשנה הקרובה עומדת על כ-9%".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות