רשת מוותרת: לא תהיה עונה שנייה של 'המרוץ למיליון'
הזכיינית רשת הודיעה על החלטתה שלא לשדר עונה נוספת של תוכנית הריאליטי 'המרוץ למיליון', ולהשקיע את הכסף שייחסך בדרמות ובפורמטים ישראלים שיעלו לאוויר במהלך השנה הקרובה "מתוך רצון לחזק את היצירה הישראלית המקורית". המרוץ למיליון עלתה לשידור בפברואר השנה עטורת חסויות והבטחות לרווחים, ואף הציגה רייטינג נאה שלעתים חצה את סף 25 האחוזים. גמר התוכנית הניב לרשת 30 אחוזי צפייה נדירים לה, אולם כבר עם רדתה מהמסך עלו ספקות באשר לעונה שנייה מחמת עלויותיה הגבוהות. לפי דיווחי הזכיינית ערב עליית התוכנית לאוויר, עלות ההפקה של העונה הראשונה עמדה על כ-5 מיליון דולר. היום נמסר מהזכיינית כי הנהלתה קיבלה את ההחלטה לוותר על הפורמט, בשלב זה, "משום שהעלות התייקרה בשנה האחרונה באופן משמעותי". לפי ההודעה, האפשרות היחידה להפקת עונה נוספת של התוכנית, שתעמוד בסטנדרטים כלכליים המתאימים לארץ, היא באמצעות ?מתיחת? העונה על פני עשרות פרקים, "כפי שעושים בתוכניות ריאליטי אחרות המשודרות בארץ ? דבר לו רשת מתנגדת". רשת הודיעה, בנוסף, כי בימים אלה היא שוקדת על פיצוחו של הפורמט הגדול הבא שיעלה על מסך הטלוויזיה במהלך השנה הקרובה. המשנה למנכ"ל תוכן, שירה מרגלית: "אנו נפרדים בצער מהפורמט המצליח המרוץ למיליון. כל ניסיונותינו בחודשים האחרונים למצוא הצדקה כלכלית שתאפשר עונה נוספת הנאמנה למקור עלו בתוהו. לכן, קיבלנו החלטה אמיצה ואחראית המשקפת את מצבה של תעשיית הטלוויזיה בישראל".