מנכ"ל די מדיקל: "שנת 2010 תהיה שנה של כניסה לשווקים נוספים והרחבת הייצור"

הנהלת די מדיקל בפגישה עם Bizportal: "טווח הטעות במקרה של חברות שמתחילות מכירות, הוא אפס ולכן חשוב להתחיל בייצור קטן יותר על מנת לעמוד באספקות"
 | 
telegram

ימים לא פשוטים עוברים על המשקיעים בסקטור הביומד בבורסה של תל-אביב. אם עד חודשי הקיץ נהנו המשקיעים מראלי אדיר במניות הסקטור, הרי שבחודשים האחרונים, ובעיקר בשבועות האחרונים, חזר הסקטור לאווירה דובית קלאסית.

יכולות להיות לכך מספר סיבות עיקריות. בכל מקרה, האכזבה של המשקיעים גוברת כאשר הם רואים את מדדי המעו"ף ות"א 75 ממשיכים לטפס וגם סקטורים אחרים בבורסה עולים, בעוד מניות הביומד נחתכות. על אחת כמה וכמה שבחברות עצמן לא קרו בתקופה האחרונה אירועים שליליים מהותיים שיכולים להסביר את המגמה השלילית. להיפך, מרבית החברות המשיכו לאחרונה לדווח על התפתחויות חיוביות בעסקים, מה שמעצים את התסכול.

אחת החברות האלה היא די מדיקל. לפני כחודש השלימה החברה גיוס של כ-16 מיליון שקל, ההקצאה בוצעה במחיר 0.95 שקל למניה בחבילות של 10 ושלוש אופציות, כשמחיר מימוש כתבי האופציה הוא 0.95 שקל. המשקיעים שהשתתפו בהקצאות היו משקיעים מוסדיים ופרטיים.

זמן קצר לפני כן הודיעה הנהלת החברה כי בכוונתה להתחיל בפעולות לרישום כפול של מניותיה למסחר בבורסה בארה"ב מתוך מטרה לגייס סכום משמעותי במהלך החציון הראשון של 2010. אתמול, אגב, סגרה המניה במחיר של 86.80 שקל המשקף לה של כ-150 מיליון שקל.

כדי לעמוד על ההתפתחויות האחרונות בחברה נפגשנו עם הנהלת די מדיקל. כבר בתחילת הפגישה מדגיש המנכ"ל, אפרי ארגמן, את הנקודה אותה מעלים שוב ושוב בכירים בחברות הביומד. "המשקיעים חייבים להבין שבתחום הזה נדרשת הרבה מאוד סבלנות. החברה עוסקת בימים אלו בהרחבת יכולות השיווק שלה, בונה מערכת שיווק רחבה שתאפשר לה חדירה רחבה יותר לשווקים חדשים. עד כה פועלת החברה בצורה מדודה בכניסה לשווקים חדשים, טווח הטעות במקרה של חברות שמתחילות מכירות, הוא 0 ולכן חשוב להתחיל בייצור קטן יותר על מנת לעמוד באספקות ולוודא כי כל מוצר היוצא מהמפעל הוא בטוח ואמין ב-100%".

"שנת 2010 תהיה שנה של התחלת שיווק גדול יותר, כניסה לשווקים נוספים והרחבת הייצור. השנתיים הבאות יהיו שנים מאוד מאוד חשובות ומרתקות לדי מדיקל אבל חייבים להבין שאנחנו עושים את ההתקדמות בצורה איטית ומאוד מבוקרת על מנת שלא יהיו הפתעות לא נעימות בדרך".

לדי מדיקל יש סט של מוצרים המשלימים אחד את השני כך שיש לה מה להציע למשתמש הסופי וגם לחברות הפארמה הגדולות, גם אם אחד המוצרים לא יתבסס בשוק מסיבה כזו או אחרת. "אנחנו לא מתבססים על מוצר אחד בלבד. לחברה משאבה רב פעמית שקיבלה את כל האישורים הרגולטורים, סטים של אינפוזיה מאושרים ומשאבה חד פעמית המאושרת כרגע באירופה ותתחיל תהליך אישורים גם בארה"ב", אומר ארגמן.

"החברה הופכת לחברת שיווק אך ממשיכה במחקר ופיתוח של מוצרים חדשניים לדוגמה משאבת פאטש עם סנסור למדידת רמת הסוכר בדם. במקביל, אנחנו בוחנים שותפים אסטרטגיים להתקדם איתם אך ממשיכה באסטרטגיה שלה, במידה ויבוא שותף מתאים וראוי והצעה טובה - תבחן החברה את האפשרויות אלו".

בסיום הפגישה מבקש ארגמן שוב לחדד את המסר למשקיעים: "מדובר כאן בריצה למרחקים ארוכים. בשלב זה אין מקום לטעויות, החברה חייבת לבחור ולדבוק באסטרטגיה נכונה ומדודה שתטיב עם החברה ועם בעלי המניות וכמובן העובדים. לפעמים נוצר פער ציפיות בין המשקיעים לחברה, לחברה יש אומנם את כל האישורים הרגולטורים הנחוצים לה לשיווק באירופה - אך היא עושה חדירה איטית לשווקים על מנת לקבל פידבקים מהלקוחות ולוודא כי כל מוצר היוצא מהחברה - יוצא מושלם".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות