תנובה סופגת קנס: "שטח המדרכות אינו הפקר, מי שיפר את הבלעדיות שלנו יחטוף"
חברת 'תנובה' שילמה לרשות לפיתוח כלכלי תל אביב-יפו סכום המוערך "בעשרות רבות של אלפי שקלים", זאת בעקבות טענת הרשות ל"נזקים עצומים" שנגרמו לה ולזכייניה בקמפיין תחנות האוטובוס שקיימה תנובה במהלך אוקטובר האחרון. כך נודע ל'אייס' מגורם המעורב בפרשה לטענת תנובה, מדובר בקנס ששולם עקב המעשה, אך גורם ברשות אמר לאייס כי "שלא כמו המשטרה, הרשות היא גוף סטוטורי שאיננו רשאי לקנוס ולכן מדובר בפיצוי שהועבר אלינו בגלל הנזקים שנגרמו". כפי שפורסם לראשונה באייס, טענה הרשות כי קמפיין הקד"מ של תנובה, במסגרתו הציבה, באמצעות פרסום גיתם BBDO - תחנות אוטובוס מיניאטוריות לצד התחנות הרגילות, היווה פרסום פיראטי המפריע לסדר הציבורי ותוך הפרה בוטה של החוק. המהלך, כזכור, כלל הצבת שלטי פרסום בצידי התחנות הקטנות ובחזיתותיהן - לגבינת המיני הבולגרית של המותג 'פיראוס', כמו-גם חלוקת תווי הנחה לרכישת המוצר, לצד התחנות. אלא שהזיכיון לפרסום בתחנות האוטובוס מצוי בידי חברת 'JCDecaux', ולדברי גורם ברשות מה שעורר את זעמה של היה הכותרת ההומוריסטית שניתנה באייס לידיעה אודות הקמפיין ('מי צריך את JCDecaux כשאפשר לפרסם על תחנות אוטובוס משלך'). בעקבות ידיעת הקמפיין, דרש שרון קרן מנכ"ל הרשות מענת גרוס סמנכ"לית השיווק של תנובה, להפסיק לאלתר את הקמפיין בטענה כי החברה הציבה "פרסום על קרקע ציבורית ללא קבלת אישור וללא תשלום דמי זיכיון תוך פגיעה בנגישות נכי העיר". התוצאה: תנובה פיצתה את הרשות בסכום כספי. היום אמר לאייס שרון קרן כי "אנחנו מכבדים את תנובה שלקחה אחריות ומאמינים שעשתה זאת בתום לב". "שטח המדרכות אינו הפקר", הדגיש שרון, "וכל מי שיפר את הבלעדיות שלנו יחטוף. הרשות תגיש תביעות על נזקים והפסדים כספיים כנגד כל מי שיבצע פרסום לא חוקי". מתנובה נמסר כי "מדובר בקנס ששילמנו ולא בפיצוי"