תקציב הפרסום של אלטשולר-שחם יעבור ל-Lead

מרמי יהושע לרמי יהודיחה: תקציב בית ההשקעות, בשנה האחרונה כ-2.9 מיליון דולר, טופל בשלוש השנים האחרונות ב'יהושע TBWA', תקציב האינטראקטיב יעבור ל-Lead בעוד שלושה חודשים
שרלי שטרית - אייס |

תקציב הפרסום והמדיה של בית ההשקעות 'אלטשולר שחם' יעבור לטיפולו של פרסום 'Lead' מקבוצת אדלר חומסקי & ורשבסקי, שלוש שנים לאחר שפרסום 'יהושע TBWA' זכה בו במכרז. כך נודע לאייס. עוד נודע לאייס, כי ההסכם אמור להיסגר בימים הקרובים. עפ"י ההסכם יקבל משרד הפרסום גם את תקציב האינטראקטיב, אולם יוכל לטפל בו רק בעוד כשלושה חודשים. לדברי בכיר ביהושע TBWA, הסיבה לפרידה מתקציב בית ההשקעות היא "ניגודי אינטרסים שנוצרו מול חברת ?מגדל?, עקב מעבר של חלקים מ?מגדל שוקי הון? שעברו לאחרונה אלינו". מדובר בתקציב של כ-5 מיליון דולר, מה שיכול להסביר את המניע למעבר כפי שרואים אותו מאידך ב-Lead: "באלטשולר הרגישו שהם לא מקבלים תמורה עבור התקציב שלהם", אומר בכיר במשרד, "שבשביל יהושע זה תקציב קטן, הם לא הרגישו שהם לקוח אסטרטגי עבורו". התקציב השנתי של אלשטולר, הנחשב בענף כבינוני בהיקפיו מבין בתי ההשקעות, עמד בשנה האחרונה על כ-2.9 מיליון דולר (לפי מערכת ?יפעת בקרת פרסום?, במחירי מחירון), לאחר עלייה של כ-25 אחוזים לעומת שנת 2008. בפועל, מדובר בכ-1.5 מיליון דולר. אם בשנים 2006-7 השקיע בית ההשקעות את רוב תקציבו בעיתונות ובטלוויזיה, הרי שבשנתיים האחרונות הוא שם דגש רב על פרסום באינטרנט. כך, עד לפני שנתיים לא השקיעו אלטשולר אף לא שקל באינטרנט, אך בשנת 2008 הופנו לכך כ-900 אלף דולר ואלו גדלו לכמיליון דולר בשנה האחרונה. לדברי גורם בגריי אינטראקטיב, העדיפו באלטשולר שתקציב האינטראקטיב יטופל במשרד שזהו עיסוקו הבלבדי. כידוע, הטמיעו ביהושע את משרד האינטראקטיב 'TBWA Digital' בתוכם מאז שרמי יהושע, יחד עם TBWA העולמית, רכש בספטמבר השנה את חלקם של האחים גיא וירון מור במשרד. יהושע TBWA קיבל את תקציב אלטשולר בסוף 2006, לאחר שנים שבהן טופל במשרד ?למל-כהן?, אך אך בלא כל השקעה משמעותית בפרסום. במהלך שנותיו עם יהושע זכה אלטשולר לחשיפה יפה, וסרטון הפרסומת שלו ('מוצארט') אף זכה בתחרות ?קקטוס הזהב 2008? בקטגוריית שירותים פיננסיים. עבור Lead אין מדובר בתחום חדש, והוא כבר עבד בעבר במשך כ-4 שנים עם 'ישיר בית השקעות'. המשרד הוקם ב-2003 ע"י רמי יהודיחה, וכשנתיים מאוחר יותר הצטרף כשותף אסטרטגי באדלר-חומסקי וכיום משמש יהודיחה כמנכ"לו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה