רק 50 מיליון ד': במגזין 'סיגאר' בחרו את מטוס המנהלים המומלץ
קשה להכריע באופן אובייקטיבי למי ראוי להעניק את תואר מטוס המנהלים הנבחר. ישנם שפע של מטוסים, בכל גודל ובכל תקציב (נניח) - וכולם יעילים, מפנקים ועצם הבעלות עליהם כבר מהווה סמל סטטוס.
בניגוד לשנה שעברה, בה בחרנו ב'סיגאר' ב'גלובל 5000' מבית 'בומברדיה', מטוסם האישי של הורטהיימים הלבייבים וחבריהם - החלטנו השנה לבקש מכם להמתין בסבלנות עד 2012, שאז יסתיים הליך הרישוי ויחלו המסירות ללקוחות של מי שעתיד להדיח את הגלובל מתוארו, ה-G650 של גופלסטרים, מטוס שהושק במרץ 2008 וביצע את טיסתו הראשונה במהלך נובמבר 2009. כך שמאליה עולה השאלה, איך נבחר מטוס בטרם סיים את טיסות הניסוי? ובכן, בתמורה לכ-50 מיליון דולר (במונחי 2012), לא כולל עיצוב פנים על-פי טעמכם האישי, תהיו הבעלים של המטוס שייתן לכם "יותר מכל המתחרים", מרחב, ביצועים, פינוקים ואוויוניקה. "על הנייר" (ביצועים רשמיים יפורסמו בסוף טיסות הניסוי) אכן מתיימר המטוס להיות הטוב ביותר.
הטווח עתיד לעמוד על 13,000 ק"מ במהירות של 0.85 מאך (1,010 קמ"ש) או 9,260 ק"מ ב-0.9 מאך (1,070 קמ"ש). המהירות המרבית של המטוס תעמוד על 0.925 מאך (1,100 קמ"ש), מהירות העולה על זו של 'ססנה סיטיישן X' (0.92 מאך) הנחשב כיום למטוס האזרחי המהיר ביותר בעולם.
כמה נוסעים תוכלו לקחת איתכם? הגולפסטרים נחשב למטוס רחב גוף (לקבינה רוחב של כ-260 ס"מ וגובה של 195 ס"מ). המרחב שנוצר מנוצל לשם מטבחים ותאי שירותים גדולים מהרגיל כמו-גם לשטחי אחסון גדולים (הנגישים מתוך המטוס בעת הטיסה). כושר האירוח של המטוס כולל 11-18 נוסעים, לא כולל צוות, והכל תלוי ברמת הפינוק והמרחב שתבחרו. החברה מציעה את המטוס בארבע קונפיגורציות קבינה שונות, כשכל אחת מהן יכולה לבוא עם או בלי תא מנוחה לצוות (בטיסות ארוכות יש צורך בצוות כפול).
המלצתנו? קחו את המינימום הנדרש ותוכלו להתרווח במושבים מפנקים ההופכים למיטה, לנוח בחדר השינה המותקן בחלקו האחורי של המטוס, או לקיים פגישת עסקים בחדר הישיבות. במהלך הטיסה תוכלו לשמור על קשר עם יקירכם בעזרת מערכות תקשורת מתקדמות ? טלפון ואינטרנט, ותוכלו להתבדר בעזרת מערכת האודיו/וידאו הקיימת במטוס. שירותים מרווחים ומטבחון מאובזר ישלימו את החוויה האולטימטיבית.