סקר TGI: הרשת המקומית עברה בחציון השני את ידיעות תקשורת

לראשונה, בחציון השני של השנה, מציגה הרשת מבית ידיעות אחרונות שיעורי חשיפה נמוכים מאלו של הרשת המקומית; בסיכום השנתי שתיהן זהות בשיעוריהן; המובילה, כרגיל, רשת העיר כשהיא עם עכבר העיר. בלעדיו, ב?חבילה הארצית?, היא וזמן מעריב היורדות הגדולות של השנה

רשת המקומונים ?הרשת המקומית?, המפיצה כ-36 מקומונים ברחבי הארץ, עברה לראשונה בשיעורי החשיפה שלה את ?ידיעות תקשורת? בחציון השני של השנה. בסיכום שנתי הציגו שתי הרשתות שיעור זהה של חשיפה, ושתיהן מדורגות במקום השני מבין רשתות המקומונים. בסיכום החציוני סימנה הרשת המקומית עלייה מובהקת וגדולה, בעוד ש?העיר? וידיעות תקשורת רשמו עלייה קלה הנמצאת בטווח הסטייה של הסקר. ?זמן מעריב?, שבשנת 2008 היתה היחידה שעלתה, שמרה בשנה האחרונה על יציבות תוך ירידה קלה הנמצאת בטווח הסטייה. ברם, בסיכום השנתי המשיכו ארבע הרשתות לרדת, אך הירידות של ידיעות תקשורת והרשת המקומית ירדו בשיעור הנמצא בטווח הסטייה של הסקר. וכמו בסקרים הקודמים, רשת העיר, כשהיא כוללת את ?עכבר העיר?, היא המובילה מבין ארבע הרשתות בארץ, אך כשהיא נמדדת ב?חבילה הארצית? היא השלישית בדירוג החשיפה. כך עולה מסקר TGI שערכה חברת ?מחקרי סינגל סורס? מקבוצת ?TNS טלגאל?, לסיכום שנת 2009 ברשתות המקומונים, בקרב מדגם מייצג של כ-10 אלף מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18 ומעלה. סך שיעורי החשיפה של רשת העיר כולל העכבר הסתכם בשנת 2009 ב-29.6 אחוז, המשקפים ירידה של למעלה משלושה אחוזים ביחס לשנה הקודמת. מאידך, בהשוואה בין החציונים נרשמו לרשת והעכבר 30.1 אחוזי חשיפה תוך עלייה קלה הנמצאת בטווח הסטייה. ניתוח נתוני ?החבילה הארצית? של הרשת מציב אותה שלישית מבין הרשתות בשיעורי החשיפה, עם 20.9 אחוז ? בסיכום השנתי כמו-גם בחציון השני של 2009. בהשוואה שנתית, מצביע המספר על ירידה של חמישה אחוזים. הרשת השנייה בשיעורי החשיפה השנתית נשארה ידיעות תקשורת, עם 27.5 אחוז תוך ירידה קלה הנמצאת בטווח הסטייה של הסקר. השינוי המשמעותי מבחינתה נמצא בסיכום החציון השני של 2009, בו ירדה בלמעלה משני אחוזים ביחס לשנה הקודמת לכדי 27.8 אחוזי חשיפה. הרשת המקומית שזינבה בנ"ל בשנים האחרונות, עברה אותה בשיעוריה בחציון האחרון בזכות עלייה חדה של תשעה אחוזים וחצי ביחס לשנת 2008. התוצאה: 28.7 אחוזי חשיפה, כמעט אחוז אחד יותר מידיעות תקשורת, ומקום שני בדירוג הרשתות בסוף 2009. עם זאת, בסיכום השנתי הציגו שתי הרשתות אותם שיעורי חשיפה ? 27.5 אחוז. זמן מעריב שמרה על יציבות בת 19 אחוזים בחציון השני של השנה כמו בראשון, אך בהשוואה השנתית מול 2008 נמצאה לה ירידה של חמישה אחוזים לכדי 19.1 אחוזי חשיפה. מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע תחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. המאגר מבוסס על מדגם המשקף אוכלוסייה בשיעור של כ-3.84 מיליון איש. סקר ?TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים הגל ה-24 מאז השקתו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה