פריגו - הרבעון הטוב ביותר של פריגו אי-פעם
פריגו פרסמה אתמול את הדוחות לרבעון הפיסקאלי השני לשנת 2010. הדוחות היו טובים ובהתאם לתחזיותינו המוקדמות. הדוחות הושפעו לחיוב מגידול במכירות בכל מגזרי הפעילות, השקת מוצרים חדשים, התחלואה הגבוהה בשפעת ודחייה בכניסת פעילות מתחרים.
החברה העלתה את תחזיותיה לרווח למניה ל- 2010, וצופה המשך שנת פעילות טובה במיוחד.
שפעת החזירים: ההיסטריה מאחורינו וכל ההשפעה היתה על תוצאות הרבעון השני. ראו ברבעון צמיחה של 90% במכירות מוצרי החורף בהשוואה לעונה קודמת. התחזיות של פריגו להמשך השנה אינם כוללות התפרצות מחודשת של עונת השפעת.
צמיחה בתחום הפעילות: תחום ה- Store Brand, תחום שבו לפריגו נתח שוק גבוה של כ- 70%, נהנה מצמיחה של 12.4% במהלך הרבעון, בעוד שתחום ה- OTC כולו צמח כ- 1.5% בלבד.
Consumer Health Care: מכירות החטיבה הסתכמו ברבעון בכ- 478 מיליון דולר לעומת צפי של 500 מיליון דולר, צמיחה של 7% לעומת רבעון מקביל. שיעור רווחיות תפעולית הסתכם ב- 18.5%, לעומת 13.5% ברבעון המקביל. השיפור נבע מתמהיל מוצרים ורווחיות גולמית גבוהה, התייעלות וממכירת מוצרים חדשים על אף גידול בהוצאות מו"פ ועלויות נוספות.
תחום ה- Rx: נהנים מגידול בנתח השוק, גידול בכמויות והמשך גידול בפעילות ה- ORx. מכירות חטיבת מוצרי המרשם הסתכמו ב- 56 מיליון דולר לעומת צפי ל- 44 מיליון דולר ו- 40 מיליון דולר ברבעון המקביל, צמיחה של 38%. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון ב- 16 מיליון דולר בהשוואה ל- 7 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל. השיפור נבע משיפור במרווחים, תמחור, התייעלות וחסכון בהוצאות התפעוליות.
תחזית ל- 2010: החברה שוב עדכנה את תחזיותיה ל- 2010, וכעת מניחים רווח למניה בטווח של 2.55-2.65 דולר למניה (תחזית קודמת היתה בטווח של 2.35-2.45 דולר למניה). מדובר בתחזית ללא השפעת M&A.
Care ? מכירות שיא
מכירות החטיבה הסתכמו ברבעון בכ- 478 מיליון דולר לעומת צפי של 500 מיליון דולר, צמיחה של 7% לעומת רבעון מקביל. הגידול נבע מתוספת של 24 מיליון דולר ממכירת מוצרים חדשים ו- 8 מיליון דולר תוספת מגידול בכמויות של מוצרים קיימים, בעיקר בתחום העיכול, הפסקת עישון, משככי כאבים ותרופות מקטגוריית החורף (צינון/שיעול). תרומה נוספת בסך 7 מיליון דולר הגיעה בזכות הרכישות שפריגו ביצעה (Unico, Diba). מנגד, שע"ח הביאו לירידה של 2 מיליון דולר ויציאה ממספר קטגוריות ומוצרים מהשוק הביאו לירידה נוספת של 4 מיליון דולר.
הרווח התפעולי הסתכם ב- 88 מיליון דולר מול 60 מיליון דולר ברבעון המקביל. שיעור רווחיות תפעולית הסתכם ב- 18.5%, שיפור לעומת רבעון מקביל שעמד על 13.5%. השיפור נבע מתמהיל מוצרים ורווחיות גולמית גבוהה, התייעלות וממכירת מוצרים חדשים על אף גידול בהוצאות מו"פ ועלויות נוספות והשפעה לשלילה משע"ח.
השקת ה- MiraLax ברבעון היתה הצלחה גדולה מאוד, ופריגו הצליחו להגיע לנתח שוק של כ- 27%, וצופים להגיע לנתח שוק של 30%, זאת על אף כי קיימים 5 מוצרים מתחרים נוספים בקטגוריה. התרופה מיועדת לטיפול בעצירות עם מכירות מקור של כ- 220 מיליון דולר.
תחום ה- Rx ? עוד רבעון חזק
מכירות חטיבת מוצרי המרשם הסתכמו ב- 56 מיליון דולר לעומת צפי ל- 47 מיליון דולר ו- 40 מיליון דולר ברבעון המקביל, צמיחה של 38%. הגידול נבע מגידול בכמויות במוצרים הקיימים, מוצרים חדשים וגידול בפעילות ה- ORx (תרופות מרשם שנמכרות ב- OTC).
הרווח התפעולי הסתכם ברבעון ב- 16 מיליון דולר בהשוואה ל- 7 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל. רווח תפעולי זה כולל מחיקה בסך 14 מיליון דולר על הוצאות מו"פ הקשורות להגשת בקשה לאישור הגרסה הגנרית לתרופת ה- Duac Gel. בנטרול המחיקה הרווח הגולמי עמד על כ- 2.4 מיליון דולר. השיפור ברווח התפעולי נבע מקיטון בהוצאות התפעוליות, פחות לחצי מחירים, התייעלות ותמהיל מוצרים איכותי. הרווחיות התפעולית הסתכמה ב- 29.5% לעומת 17.8% ברבעון המקביל.
פעילות ה- ORx מתחילה לקבל מימדים גדולים מאוד. מדובר בתחום שצמח מ- 0 מיליון דולר מכירות ב- 2008 לרמת מכירות שנתית של 40 מיליון דולר ב- 2010.
חטיבת ה- API
תחום ה- API הציג מכירות של 37 מיליון דולר, לעומת צפי ל- 34 מיליון דולר. גידול של כ- 16% מול רבעון מקביל ושל 23% מול רבעון קודם. הגידול נבע מגידול בכמויות במוצרים הקיימים ומוצרים חדשים. הרווח התפעולי הסתכם ב- 6 מיליון דולר מול 1 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווחיות התפעולית זינקה מ- 3.3% ברבעון המקביל ל- 15.7% ברבעון זה. יחד עם זאת, הרבעון המקביל היה חלש באופן קיצוני, אבל גם בהשוואה מול רבעונים קודמים רואים שיפור.
לפריגו פוטנציאל משמעותי נוסף בתחום זה, מהשקת הגרסה הגנרית של טבע ל- Temodar (תרופה לטיפול בסרטן המוח, עם מכירות שנתיות במונחי מקור של 350 מיליון דולר), שכן פריגו מייצרת את ה- API למוצר ויש להם הסכם שת"פ עם טבע. לא פורטו פרטי ההסכם ומהו בדיוק התוספת להכנסות לפריגו, מה גם שטבע טרם קיבלה אישור FDA למוצר. בטבע ממתינים לאישור סופי מה- FDA, ורק לאחר מכן יוכלו להתחיל לשווק. יחד עם זאת, צפוי פער בין הזמן שבו טבע תתחיל לשווק ובין הזמן שבו פריגו תקבל ותכיר בהכנסות ממכירת המוצר
תחום "אחרים"
לאחר מכירת קרליין, חטיבה זו כוללת את חטיבת המכירות בישראל ודיאגנוסטיקה. המכירות ברבעון הסתכמו ב- 12 מיליון דולר, בהתאם לתחזיותינו, ובהשוואה ל- 19 מיליון דולר ברבעון המקביל. התחום רשם הפסד תפעולי של 0.3 מיליון דולר ברבעון.
דיבידנד: 0.0625 דולר למניה, זהה לדיבידנד שחולק ברבעון הקודם. תזרים מזומנים: 122 מיליון דולר לעומת כ- 35 מיליון דולר ברבעון מקביל.
נתחי שוק
במבט על נתחי השוק של פריגו, ניתן לראות כי תחום המותג הפרטי ממשיך להציג צמיחה משמעותית, בכל הקטגוריות. המותג הפרטי צמח ב- 12.4% בגלל השקת מוצרים חדשים וגידול בנתח השוק. שאר הקטגוריות גם המשיכו לצמוח. מגמת השחיקה במוצר המקור נמשכת.
פייפ ליין עתידי
פריגו הציגה את רשימת המוצרים החדשים בפייפ ליין לשנתיים הקרובות. ב- 2010 מתכננת פריגו להשיק בתחום ה- CHC 23 מוצרים חדשים עם מכירות מקור של 760 מיליון דולר. עד היום אושרו 14 מוצרים מתוך הרשימה הזו. בתחום ה- Rx מתכננת פריגו להשיק 2 מוצרים, עם מכירות מקור של 80 מיליון דולר.
ב- 2011 מתכננת פריגו להשיק בתחום ה- CHC יותר מ- 5 מוצרים חדשים, כרגע הרשימה כוללת מוצרים עם מכירות שנתיות במונחי מקור של 665 מיליון דולר, ביניהם ה- Allegra. נזכיר בהקשר זה, כי אחת המטרות של סנופי ברכישת Chattem, חברה הפועלת גם בתחום ה- OTC, הוא להעביר את מוצר ה- Allegra שמאבד הגנת פטנט ישירות ל- OTC. בתחום ה- Rx הרשימה כוללת מוצרים עם מכירות שנתיות במונחי מקור של 1.1 מיליארד דולר.
לפריגו 16 בקשות לאישור גרסאות גנריות שנמצאות בבחינה והמתנה לאישור ה- FDA.
כצפוי, המוצר Alli ירד מהפייפ ליין. אנו מעריכים כי בשל הפרופיל של המוצר והיקפו הכספי, פריגו בחרו שלא להמשיך עם פיתוח המוצר. מדובר בתרופה המיועדת להרזיה, מוצר הנמצא בקטגוריה מאוד בעייתית מבחינה בטיחותית, ופריגו העדיפו למקסם את פוטנציאל במוצרים בטוחים יותר, שיכולים גם לתת ערך מוסף במיוחד מול הלקוח הסופי.
תחרות
הקטגוריה של האומפרזול (צרבת) מתחילה להיות צפופה. דר' רדי נכנסו לפני חודש עם מוצר מתחרה, בהצלחה מעטה בלבד ? הצליחו להשיג לקוח אחד בלבד, וגם לא הבטיחו את הבלעדיות על המדף, וחולקים את המדף עם המוצר של פריגו ומוצר המקור. מוצרים נוספים שנכנסו בחודשים האחרונים ? Zegeridו- Prevacid.
עם כל זאת, מצליחים לשמור על רמה גבוהה של מכירות, ואת זה פריגו מסבירים בכך שכל הקטגוריה עצמה גדלה ? יש מעבר של משתמשים מתרופות ישנות לתרופות החדשות ב- OTC ולתחליפים גנריים שהן זולים יותר, וכן בגלל שההשקות האחרונות עדיין מתומחרות במידה רבה מעל המחיר של פריגו, מה שגורם לצרכן הסופי להעדיף את המוצר שלהם.
יחד עם זאת, בפריגו שוקלים גם לנקוט בהורדת מחירים על מנת לשמר את נוכחותם בשוק, אם התחרות תחריף.
מכירת האומפרזול בכמויות גדלה לאורך כל התקופה האחרונה, על אף השקת ה- Prevacid, זאת בעוד מכירת מוצר המקור, מבחינה כמותית, ירדה.
לסיכום - פריגו הציגו דוח חזק, ובציפיות, וכעת לאחר ההיסטריה של עונת החורף אפשר לחזור ל"עסקים כרגיל" - המשך התקדמות בצנרת המוצרים והשקת מוצרים חדשים. התחרות למוצרים העיקריים ובעיקר לאומפרזול מסתמנים כרגע כלא חזקים אך יש חשש משחיקת מחירים. תחומי הפעילות ממשיכים במגמת צמיחה - תחום ה- ORx מתחיל לצבור תאוצה משמעותית ולהסתמן כהצלחה גדולה, עם רמת מכירות שנתית שמגיעה לכ- 40 מיליון דולר בשנה (מ- 0 מיליון דולר לפני שנתיים). חשוב לזכור כי הרבעון השני היה חריג ולא מייצג, וכלל רוח גבית חזקה מהיסטריית השפעת ועיכוב בתחרות, נושאים שבמבט קדימה יהיו להערכתנו פחות דומיננטים.
מאת נתלי גוטליב, אי.בי.אי. בית השקעות