בקוקה קולה לא מגיבים לטענות על העתקת הפרסומת של יוטבתה
האם קוקה קולה הגדולה העתיקה? ענקית המשקאות הציגה אמש פרסומת ממש זהה לזו של ,שלמור אבנון עמיחי Y&r, ליוטבתה. בכיר בענף: "כקוריוז זה יפה, אבל להאשים מישהו בהעתקה זה חוסר אחריות" האם קוקה קולה העולמית העתיקה את הפרסומת שיצרו 'שלמור אבנון עמיחי Y&r' עבור חברת 'יטבתה' לפני חמש שנים? בכיר בענף הפרסום בארץ אומר ש"כקוריוז זה יפה, אבל להאשים חבר'ה באטלנטה בהעתקה זה חוסר אחריות". אמש שודרה במהלך הסופרבול פרסומת בת חצי דקה של חברת הענק, בה נראה צעיר צועד כסהרורי בלילה חשוך במרחבי הערבה, בדרכו למקרר ובו בקבוקי קוקה קולה, כשברקע נשמעת היצירה 'בולרו' של המלחין מוריס ראוול. לפי הדיווחים, תמורת השידור שילמה החברה למעלה מ-2.5 מיליון דולר. אלא שפרסומת דומה, כמעט אחת-לאחת ועם אותה יצירה מוסיקלית ברקע, שודרה כבר בשנת 2005 בהשתתפות השחקן מיכאל הנגבי, המוביל עד היום את הקמפיינים של יטבתה - ולעתים באותה מתכונת. אם בזו של יטבתה הנוף משמעותי מאחר שהמדבר מתקשר למיקומו של הקיבוץ, הרי שבזו של קוקה קולה לנוף אין הקשר ענייני למוצר. את הדמיון חשף אסף הוכמן, מי שנחשב עד יולי השנה כאסטרטג הבית של 'גריי אינטראקטיב' ונסע לאוניברסיטת מישיגן, ארה"ב, כדי ללמוד לתואר שני במנהל עסקים. אתמול אחה"צ, בבלוג שלו 'פיצוחי הוכמן', הציג את שני הסרטונים זה לצד זה, ומינף את הדימיון אל הכותרות של 'חדשות 2'. "כל הדיבור על זה הוא טפשי מכיוון שאין לך שום נתונים", אומר אחד הבכירים בענף הפרסום בארץ, "אף אחד לא יודע מה היה ומה לא היה חוץ מהעובדה שיש סרט שדומה אחד לאחד. יכול להיות ש'?Great Minds Think Alike', אבל זה הכל ספקולציות וזה לא לעניין. "הדברים האלה בתחום הפרסום קורים. חוץ מלשים אחד מול אחד ולומר -תראו, איזה קטע?, הסיקור מצד כל עיתונאי צריך להיות כזה שצריך לשים את העובדות כי כקוריוז זה יפה, אבל להאשים מישהו בהעתקה זה חוסר אחריות. מה, אני יכול להאשים חבר'ה באטלנטה שהם העתיקו? אין לי את העובדות, אני לא בית משפט". בשלמור-אבנון-עמיחי היו אתמול המומים כשנודע דבר הדימיון המופלא בין הפרסומות. גורם במשרד הסכים רק לומר לאייס כי "זה משהו מטורף", אך מלבד זאת כולם הפנו להנהלת המשרד - וזו מסרבת להגיב. גם בקוקה קולה העולמית, שביומיום נוהגת להגיב לכל דבר בענייניה, שותקים. דובר החברה המרכזית למשקאות קלים, השיב לפניית אייס כי "חברת קוקה-קולה העולמית אינה מעוניינה להגיב".