מה קורה כאשר מעביד מגלה כי הקופה מסרבת לבטח עובדים?
השאלה:
מעסיק ביטח את עובדו בקרן פנסיה חדשה, בהתאם לחובה המוטלת עליו בצו הרחבה לפנסית חובה. בעת הצטרפות העובד לקרן, הצהיר העובד על ניתוח שעבר ועל היותו מעשן 10 סיגריות ליום. לאחר 8 חודשי חברות, בהם קרן הפנסיה קיבלה את דמי התגמולים, התקבל מכתב דחייה האומר: "החלטנו לדחות את הבקשה, ולכן לא ניתן לצרף את העובד לקרן פנסיה האמורה. נשמח להציע לעובד להצטרף לאחת מקופות הגמל המנוהלות על ידי..., שאינן כוללות מרכיב לאובדן כושר עבודה ולשאירים, והצטרפות אליהן אינה מותנית בהצהרת בריאות ובחיתום כלשהו..."
כאמור, על פי צו ההרחבה לפנסיה חובה, מחויב המעסיק לצרף את עובדיו לתוכנית פנסיה מקיפה. האם רשאית קרן הפנסיה לדחות עובד המבקש להצטרף על פי צו ההרחבה? כיצד על המעסיק לנהוג במקרה שקרן הפנסיה מסרבת לבטח עובד מפאת בעיות בריאותיות?
עו"ד אלון זילברשץ משיב:
בהתאם לצו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק, המעסיק מחויב להפקיד לעובד לביטוח פנסיוני עד גיל פרישה חובה (גיל 67), לרבות הפקדה לחיסכון ולכיסויים ביטוחיים, בגין נכות (אובדן כושר עבודה) ושאירים.
גוף מוסדי/חברת ביטוח/קרן פנסיה רשאים שלא לקבל מבוטחים כל אחד בהתאם לתנאיו.
אם לא ניתן לרכוש כיסוי ביטוחי מסוים לעובד, משום שחברות הביטוח מסרבות לבטח את העובד מפאת בעיה בריאותית, אזי יש לשמור תיעוד לכך. יש להדגיש - על המעסיק וסוכן הביטוח/יועץ פנסיוני, לבדוק אם לא ניתן לקבל כיסויים אלה מחברת ביטוח או קרן פנסיה אחרת. המעסיק לא יהא אחראי אם לא יימצא גוף מוסדי שיבטח את העובד כנדרש בצו ההרחבה, אך רצוי לשמור ראיות לכך, שהמעסיק אכן הביא לידיעת העובד שבהתאם לצו ההרחבה, הוא מחויב לבטחו לנכות ומוות וכי עשה כל שביכולתו על מנת למצוא לעובד כיסוי ביטוחי כאמור, ואולם לא עלה בידו לרכוש את הכיסוי הביטוחי.
התשובות אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין המומחים המשיבים או המערכת אחראים לתוצאות השימוש בהן.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה