שוק הנדלן מתקרר? ההוצאה לפרסום של חברות הנדלן למגורים בעלייה דרמטית - גינדי לא עוצרת
שוק הנדל"ן למגורים הולך ומתקרר, הן מבחינת היקף העסקאות והן מבחינת עליית המחירים. עם זאת, מבחינת שוק הפרסום תחום הנדל"ן למגורים רק הולך ומתחמם. מנתוני 'יפעת בקרת פרסום' עולה כי סך ההוצאה לפרסום מתחילת השנה מצד חברות הנדל"ן למגורים עומד על 11.3 מיליון דולר, זאת לעומת הוצאה מצטברת של 49.6 מיליון דולר בכל שנת 2009. בעבור 2010 מדובר בהוצאה של כמעט 90 מיליון דולר בקצב שנתי, כלומר כמעט כפול מההוצאה לפרסום בשנת 2009. צריך לציין כי מדובר במחירי מחירון, מהם יש להוריד 50% עד 70% ובמקרים מסוימים אף יותר בכדי להגיע למחיר האמיתי אותה שילמו החברות השונות. עם זאת, כמדד השוואתי ניתן לראות במספרים אלו אינדיקציה אמינה למצב המפרסמים. בהמשך הכתבה, ההתייחסות תהיה ל'מחירי מחירון' בלבד. מבין החברות, קבוצת גינדי ממשיכה גם ב-2010 להיות המפרסמת הגדולה ביותר מבין חברות הנדל"ן למגורים עם הוצאה לפרסום של 1.58 מיליון דולר מתחילת השנה. במקום השני נמצת שיכון ובינוי עם הוצאה של 1 מיליון דולר ובמקום השלישי אפריקה ישראל עם הוצאה של 768 אלף דולר. ב-2009 שלושת הגדולות היו גם כן גינדי, שיכון ובינוי ואפריקה ובדיוק באותו הסדר כאשר הראשונה הוציאה 7.4 מיליון דולר, השניה 5.5 מיליון דולר והשלישית 1.96 מיליון דולר. מהבחינה הזו, ניתן לראות כי שלוש המפרסומות הגודלות התחילו חזק מאוד את שנת 2010 מבחינת הפרסום. מי שמחפש את הפרסום של קבוצות הרכישה, מוצא אותן ממוקמות מתחילת השנה במקומות הרביעי והחמישי. קנדה ישראל במקום ה-4 עם הוצאה של 573 אלף דולר וקבוצת חג'ג' במקום ה-5 עם הוצאה של 380 אלף דולר. נציין, כי קנדה ישראל זינקה מהמקום ה-17 בסיכום 2009 למקומה המכובד בחמישייה הראשונה מתחילת 2010. את העשירייה הראשונה מתחילת השנה סוגרות אשדר, מ.אביב, יורו ישראל, חנן מור ואזורים (לפי הסדר הזה). חנן מור עצמו מסר בשיחה עם אייס כי "לנוכח הפרוייקטים החדשים שלנו ולנוכח מיתוג הבנייה הירוקה שאנחנו מבצעים, אני יכול להגיד שנגדיל השנה את הוצאות הפרסום שלנו". נזכיר, כי חברת חנן מור תפסה את המקום השישי והמכובד מבין המפרסמים הגדולים בתחום הדיור ב-2009.