מזור טכנולוגיות - רוח גבית

נתלי גוטליב | (1)

החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מכשור רפואי לניתוחים המבוסס על טכנולוגיה ייחודית המשלבת רובוטיקה לביצוע ניתוחים בעמוד השדרה תוך פולשנות מזערית ושימוש ברמת קרינה נמוכה, משתלים מתקדמים לקיבוע חוליות ומערכת הדמיה מתקדמת. מוצרי החברה נמצאים ברמת בשלות גבוהה, ושנת 2010 צפויה להוות שנת מפתח ותחילת שיווק של מוצרי החברה. מזור הינה להערכתנו אחת החברות המעניינות מבין חברות הביומד בשוק ההון בישראל. מדובר בחברה מוכרת בקהילה הרפואית, עם מוניטין וניסיון מוכח ומוצרים בשלים לביצוע ניתוחי עמוד שדרה באופן יעיל יותר מהקיים היום. החברה פונה לשוק גדול, המאופיין בשיעורי צמיחה גבוהים ודרישה למוצריה. להלן סיכום קצר של הסיקור הראשוני שערכנו לחברה.

נקודות עיקריות

? חברת מזור טכנולוגיות מפתחת מכשור רפואי מבוסס טכנולוגיה לביצוע ניתוחי גב מונחים באופן מדויק, תוך שימוש ברובוטיקה. החברה מתמקדת בפעילות בשני תחומים: הדמייה תלת מימדית (מוצר ה- C-Insight) וניווט רובוטי לניתוחים בעמוד השדרה (מוצר ה- SpineAssist) ופרוצדורת ה- GO-LIF להחדרת ברגים ייחודיים תוך שימוש במערכת ה- SpineAssist.

- גודל השוק: בארה"ב 50 מיליון איש סובלים מכאבי גב, במערב אירופה 30 מיליון איש. משנת 08' בוצעו בארה"ב יותר ממיליון ניתוחי גב ובאירופה כ- 400 אלף ניתוחים. בכ- 45% מהניתוחים מוחדרים שתלים לגוף החולה. כ- 20-40% מהשתלים ממוקמים בשונה מהמתוכנן. ב- 10-5% מהניתוחים מיקום לא מדויק של השתלים גורם לנזק ארוך טווח לחולה. - האתגר: החדרה מוצלחת של מוצר חדש לשוק הרפואי, חינוך השוק הרפואי בכלל וצוות המנתחים בפרט, יצירת הכרה ליתרונות שבביצוע ניתוחי גב תוך שימוש במכשור, קבלת קוד ביטוחי, אישור FDA, יצירת "ספרות" ? מחקרים וניסויים שידגישו את התועלות שבשימוש בטכנולוגיה של מזור, יצירת שיתופי פעולה לשיווק מוצרי החברה. נושא השיווק מהווה להערכתנו האתגר החשוב והמשמעותי ביותר. - פרמטרים אשר יכולים להבטיח, או לפחות להוות זרז משמעותי להצלחת החברה הינם ? שיווק מהיר ואפקטיבי ונכונות לאמץ את הטכנולוגיה ולעשות בה שימוש. לפיכך, שיווק איטי ו/או לא אפקטיבי וכן אימוץ איטי של טכנולוגיית החברה, מהווים סיכונים משמעותיים. מאחר ומזור נמצאת בתחילת דרכה, ו- 2010 צפויה להיות שנת מפתח, אנו מגלמים סיכון זה במודל DCF שמרן, עם שיעור היוון של 25% המשקף את הסיכון שבהשקעה בחברה בתחילת דרכה. - שנת 2010 צפויה להיות שנת מבחן וקפיצת המדרגה המשמעותית לחברה, ולעמוד בסימן של הרחבת המכירות באירופה ותחילת מכירות בארה"ב, יצירת שיתופי פעולה לשיווק והפצה וקבלת אישור FDA למוצר ה- GO-LIF. - להערכתנו, "פיצוח" של השוק האמריקאי יביא להצלחת החברה.

פורטפוליו המוצרים

למזור פורטפוליו מוצרים מגוון, עם סינרגיה בין המוצרים, וגם יכולת מכירה כ- "Stand Alone":

הדמיה: 1. C-Insight - מוצר להדמיה בתלת מימד בזמן אמת, מבוסס על תשתית קיימת בחדר הניתוח. מאושר CE ו- FDA. מזור בוחנת השקה בליווי שותפים אסטרטגיים. יעדים ל- 2010: חתימת הסכם אסטרטגי לשיווק והפצה ותחילת מכירות.

ניווט רובוטי לניתוחים בעמוד שדרה:

2. GO-LIF - פרוצדורה חדשנית לקיבוע חוליות בעמוד השדרה תוך שימוש בהנחיית רובוט ומערכת ברגים חדשנית. ייחודיות המוצר הינה בכך שאפשר לבצע את קיבוע עמוד השדרה בפולשנות מזערית שאמורה לקצר את משך הניתוח, זמן האשפוז וזמן ההחלמה.

אישור CE, הטכנולוגיה נרכשה מ- Cleveland Clinic. השקה מסחרית באירופה צפויה במחצית הראשונה של 2010 ובארה"ב במחצית השנייה של 2010. יעדים ל- 2010: השקה מסחרית בגרמניה, קבלת אישור FDA ובניית תשתית לתחילת מכירות בארה"ב.

כל הכותרות

3. SpineAssist - רובוט מיניאטורי לניתוחים בעמוד השדרה. אישור CE, FDA, KFDA. למוצר כבר יש מכירות באירופה. חסר קוד ביטוחי בארה"ב.

יעדים ל- 2010: שילוב שתלים מתוצרת מזור (GO-LIF) בעלי קוד שיפוי ביטוחי כחלק מהמודל העסקי של מכירת ה- SpineAssist בארה"ב, הרחבת המכירות באירופה והשלמת פיתוח המערכת לשימושים נוספים. בנוסף, פורטפוליו המוצרים של מזור מאפשר יצירת שיתופי פעולה במתכונת של OEM, על מנת לנצל את הטכנולוגיה ליישומים שאינם בעמוד השדרה. לדוגמה, יישומים לניתוח במוח וברקמות רכות.

אנו מעריכים כי תחילת מכירת שתלים מתוצרת מזור (GO-LIF) בשילוב עם ה- SpineAssist, אישור FDA למוצר ה- GO-LIF והקמת תשתית לשיווק מוצרי החברה בארה"ב יהוו אבני דרך משמעותיות לחברה במהלך 2010.

מזור הינה להערכתנו אחת החברות המעניינות והמוערכות מבין חברות הביומד בשוק ההון הישראלי. מדובר בחברה מוכרת בקהילה הרפואית, עם מוניטין וניסיון מוכח ומוצרים מתקדמים לביצוע ניתוחי עמוד שדרה באופן יעיל יותר מהקיים היום. החברה פונה לשוק גדול, המאופיין בשיעורי צמיחה גבוהים ודרישה למוצריה.

האתגרים העומדים בפני החברה הינם גדולים, ובשנתיים הקרובות החברה צפויה לבצע קפיצת מדרגה משמעותית, שתביא אותה להערכתנו מחברת "סטארט אפ" - לחברה בשלה עם מכירות במאות מיליוני שקלים.

ישנם מספר פרמטרים להערכתנו, אשר יכולים להבטיח, או לפחות להוות זרז משמעותי להצלחתה. פרמטרים אלו הינם ? שיווק מהיר ואפקטיבי ונכונות לאמץ את הטכנולוגיה ולעשות בה שימוש.

* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו- עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מהניירות המוזכרים לעיל

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה