דוחות חזקים לרמי לוי: הרווח השנתי של הרשת זינק ל-74 מיליון שקל
*פורסם לראשונה: 13:45
דו"חות חזקים לרמי לוי שיווק השקמה. רשת הקמעונאות פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2009 הכוללים צמיחה חדה בהכנסות, ברווח, בתזרים המזומנים, בהיקף שטחי המכירה ובהכנסות הממוצעות למ"ר.
את השנה החולפת חתמה רמי לוי עם הכנסות של 1.35 מיליארד שקל, זינוק של 43% בהשוואה לשנת 2008. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-369 מיליון שקל, זינוק של 52% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
רמי לוי הוא הבעלים של רשת הקמעונאות (הקרויה על שמו) באמצעותה הוא מפעיל 16 חנויות ברחבי הארץ. הרשת מבססת את מעמדה בקרב לקוחותיה, כחברה המוכרת את המוצרים הנמכרים בסניפיה במחירים הזולים ביותר, כך שומרת החברה על נאמנות לקוחותיה.
בשנה החולפת הגדיל רמי לוי את שטחי המכירה שלו ב-32% בהשוואה לשנת 2008 לרמה של 18.9 אלף מ"ר. גם היקף המכירות למ"ר עלה בשנה החולפת ועמד על 71.3 שקל למ"ר בהשוואה ל-66.1 שקל למ"ר ב-2008
למרות הצמיחה בהיקף הפעילות, לוי הצליח להגדיל את שיעור הרווחיות התפעוליות ברבעון הרביעי של השנה שעמדה על 8.27%, זאת בהשוואה לשיעור רווחיות תפעולית של 6.31% ברבעון המקביל. בסה"כ שיעור הרווחיות של החברה עמד על 7.4%.
בעקבות הגדלת שטחי המכירה, הצליח לוי להגדיל לא רק את המכירות שלו, אלא גם את הרווח הנקי. בשנה החולפת הרוויחה רשת הקמעונאות 73.5 מיליון שקל, זינוק של 48% בהשוואה לשנת 2008. הרווח ברבעון הרביעי זינק ב-84% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכם ב-22.7 מיליון שקל.
הצמיחה לא באה לידי ביטוי רק ברווח הנקי, אלא גם בתזרים מזומנים חזק. ה-EBITDA ( תזרימי) בשנת 2009 הסתכם ב-108 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-75.5 מיליון שקל בשנת 2008.
הדו"חות השנתיים של החברה מגלים גם כי עלות שכרו של רמי לוי בשנה החולפת עמדה על 2.3 מיליון שקל, כאשר לוי השתכר ב-75 אלף שקל בחודש. עם זאת, הדו"חות מגלים גם כן לוי ויתר בשנה החולפת על בונוס בהיקף של 4 מיליון שקל שהגיע לו כחלק מתנאי העסקתו בחברה, וזאת בשל המצב הכלכלי.
בתוך כך, חברת רמי לוי הודיעה היום על חלוקת בהיקף של 15 מיליון שקל, או 115.23 אגורות למניה. היום הקובע הוא ה-21 במרץ, כאשר יום התשלום הינו ה-7 באפריל. עוד, החברה הודיעהעל מדיניות חלוקת דיבידנד בהיקף של בין 60% ל-75% מהרווח הנקי השנתי.
מוקדם יותר השבוע שווי חברת רמי לוי עלה לראשונה מעל ל-1 מיליארד דולר. בתגובה, אמר לוי ל-Bizportal כי "זו רק התחלת ההתפתחות של הרשת". אבן דרך נוספת לרמי לוי: המניה בשיא והשווי חוצה לראשונה את המיליארד ש'
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה