רמי לוי
ביום חמישי האחרון פרסמה חברת רמי לוי דוחות לרבעון הרביעי ולשנת 2009 כולה. הדוחות שהציגה החברה היו טובים מאוד, עם גידול של 51.6% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2009 ושל%42.7 בשנה כולה. שיעור הרווחיות התפעולית של החברה עמד על 8.3% ברבעון ועל 7.4% בשנת 2009, בדומה לרווחיות התפעולית של שנה קודמת. הרווח הנקי של החברה גדל ב-47.5% בשנת 2009 לרמה של 73.5 מיליוני ש"ח, אשר מהווים 5.5% מההכנסות. נתון מעניין נוסף הינו הגידול במכירות חנויות זהות (SSS) שעמד על 16.84% ברבעון ועל כ-10% בשנתי. בנוסף, החברה הציגה גידול של 43% ב-EBITDA של 2009 לעומת 2008, ומכירות למ"ר בגובה 71.72 ש"ח/מ"ר.
לאחר פרסום הדוח השנתי הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 15 מיליון ש"ח (153.23 אגורות למניה) לתשלום ביום 7.4.2010. סכום הדיבידנד מהווה כ- 66% מהרווח הנקי לרבעון הרביעי (וכ-20% מהרווח הנקי לשנת 2009 כולה).
בנוסף, החברה פרסמה ביום חמישי האחרון את מדיניות חלוקת הדיבידנד העדכנית שלה, לפיה שיעור הדיבידנד ינוע בין 60-75% מהרווח הנקי השנתי או הרבעוני, בהתאם לעניין.
השבוע אישר משרד התמ"ת את צו ההרחבה בענף רשתות השיווק - מדובר במהלך אשר ישפר משמעותית את זכויות העובדים ברשתות השיווק ויעניק להם פנסיה, משכורת 13, תוספות שכר לעבודה בלילה, ימי הבראה מעל לקבוע בחוק, שי לחג, ביגוד, קרן השתלמות ועוד. צו ההרחבה כבר נכנס לתוקף, זאת למרות שהוגש בג"ץ של הרשתות הפרטיות נגד מהלך זה. אחת החברות שצפויות להיפגע מבשורה זו היא רמי לוי- ההוצאות התפעוליות יגדלו משמעותית בעתיד, וההערכה היא כי הרווחיות התפעולית תפגע מעט בטווח הקצר. כאמור, כרגע מצליחה חברת רמי לוי לשמור על רווחיות תפעולית גבוהה מאוד ביחס לענף.
* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו- עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מהניירות המוזכרים לעיל