מנצלת את המומנטום בשוק: חברת המדרוג נילסן שוקלת לחזור לידי הציבור

חברה נילסן, שעיסוקה משמש בעיקר לתמחור דקות פרסום, עברה לידיים פרטיות לפני כארבע שנים. כעת מקווה החברה שההתאוששות במשק פתחה את התיאבון להשקעות
לירוי פרי |

ענקית המדרוג נילסן, העוסקת בדירוג תכניות מדיה על פי נתוני רייטינג, שוקלת לצאת חזרה אל השוק הציבורי כארבע שנים לאחר שעברה לידיים פרטיות. החברה החלה בהליך החיפוש אחר משקיעים פוטנציאליים וחתמים לניהול ההנפקה, כל מסר היום גורם המקורב למטה החברה בניו יורק.

חברת נילסן, שמשמשת בעיקר לתמחור דקות פרסום, עברה לפני כארבע שנים לידיים פרטיות בסכום כולל של 10.2 מיליארד דולר. בין המשקיעים ניתן למצוא את קבוצת בלקסטון וקבוצת קרלייל. כעת שוקלת החברה לבצע הנפקה ציבורית של מניותיה, ככל הנראה, בכדי להחזיר את החוב למשקיעים. בחברה מעריכים כי השוק יתמחר אותה בטווח שבין 17 ל-21 מיליארד דולר.

לדברי אדם המקורב לחברה, התזמון אינו מקרי שכן השוק מצוי במגמת צמיחה ומאפשר גיוסים גבוהים יותר. מתחילת 2010, כ-8 חברות חזרו לידי הציבור וגייסו הון כולל בסך 1.5 מיליארד דולר. בשנה שעברה, כ-25 חברות, שעברו מידיים פרטיות לשוק הציבורי, גייסו כ-7 מיליארד דולר, כך נמסר על ידי פיטשבוק דטה, חברה אמריקנית למחקרי שוק.

"חברות פרטיות רבות מנסות לנצל את מגמת הצמיחה במשק ולבצע הנפקה במחיר גבוה במיוחד. זאת על מנת לשלם למשקיעים ולצמצם את החוב של החברה", כך אמר אדלי בוודן, בכיר בפיטשבוק דטה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה