עוד ניצחון לאיגוד יחסי הציבור: החינוכית מוותרת במכרז על הדרישה ל-10 פרסומים בחודש
שבועיים לאחר המועד האחרון להגשת הצעות למכרז יחסי הציבור, מוותרת הטלוויזיה החינוכית על דרישתה ל-10 פרסומים בחודש מצד המשרד שיזכה במכרז. כך הודיע היום האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, הרושם ניצחון מול טח"י לאחר שיצא כנגד כמה מסעיפי המכרז ובראשם הדרישה הנ"ל. לפי ההודעה, בין האיגוד וטח"י התנהלה חלופת מכתבים, ובמכתב האחרון ששלח היועץ המשפטי של טח"י, עו"ד אביגדור דגן, ציין כי "מאחר שדרישתנו זו לא זכתה להבנה מצד המציעים הפוטנציאליים, החלטנו כי היא תוסר בעת גיבוש חוזה ההתקשרות". כזכור, ראה האיגוד בדרישה חריגה מכללי האתיקה של הענף, וטען כי "ראיית תפקידו של היחצן אך ורק באספקלריה של כמות ’פרסומים’ אינה נכונה, ומערכת יחסים הבנויה לפי מספר פרסומים הופכת אותו ל’מתווך’ המקבל תמורה עבור שירותים שנעשו וניתנו בידי אחרים (העיתונאים)". האיגוד מציין עוד כי עו"ד דגן התרשם מכך ששיקול הדעת של האיגוד בניסוח והפעלה של מכרז הוא נכון, מקצועי ואתי יותר. אולם, ציין דגן, הסמכות הוענקה לוועדת המכרזים לגבש מכרז המעניק את מרב היתרונות לטח"י בהתאם לתפיסתם ושיקול דעתם של חברי הוועדה. זהו הסעיף השני שממנו נסוגה טח"י מאז יצא נגדה האיגוד, כשהקודם היה זה שהגביל השתתפות במכרז לכל מי שמטפל בגופי תקשורת מקבילים. בעקבות שאלות שהפנו אליה ’דני לוי תקשורת’ ו’גולדפינגר תקשורת’, המטפלים בגופי תקשורת המשדרים בכבלים ובלווין, השיבה טח"י כי חרף הסעיף בנושא הם יוכלו לגשת למכרז - אם כי התנתה זאת באישורו של עו"ד דנן. יו"ר האיגוד, סילביה בית הלחמי: "החלטת טח"י הינה הכרה חשובה מאין כמוה בתקנון האתיקה של האיגוד, המהווה אבן יסוד מהותית שעל פיה נוהגים העוסקים בענף מזה שנים רבות. נעשה כל שביכולתנו להמשיך לשמר את כללי האתיקה המקצועית ולחנך על פיהם את הדור הצעיר הנכנס לתחום עיסוק חשוב ומרכזי זה".