עורכי תוכן אנושיים ישולבו בניסוי של גוגל ניוז

גייסה צוות עורכים מ-9 אתרי תוכן ושירותי חדשות מוכרים, שיבחרו את 5 הידיעות המובילות; בתוך כך בוחן האתר עיצוב חדש ומותאם אישית
הראל עילם - אתר 140 |

גוגל התחילה לפני מספר ימים ניסוי חדש שישלב לראשונה עורכי תוכן אנושיים לתוך אגרגטור החדשות שלה, גוגל ניוז - כך דיווח האתר Nieman Journalism Lab (מיזם של אוניברסיטת הרווארד שהוקם במטרה "לעזור לעיתונות למצוא את דרכה בעידן האינטרנט"). גוגל אישרה את קיום הניסוי.

מדובר בפיצ'ר בשם 'בחירות העורכים' – 5 ידיעות שייבחרו על ידי צוות עורכים המורכב מעיתונאים מ-9 אתרי תוכן ושירותי חדשות מובילים, בהם BBC, ניוזדיי, וושינגטון פוסט ורויטרס. מתוך כל הידיעות שיבחר הצוות, 5 ייבחרו רנדומלית וייכנסו לקטגוריה. הפיצ'ר נמצא כעת במתכונת בטא מצומצמת, בכמה אלפי חשבונות גוגל ניוז שנבחרו רנדומלית.

עד כה, כל החדשות בגוגל ניוז נבחרו על ידי אלגוריתמים שהתייחסו למספר משתנים, בין היתר כמות הפעמים שהמאמר פורסם, כמות הידיעות שפורסמו בעבר על ידי אותו אתר/מגזין/כתב, כמות הקישורים ושיתוף הידיעה ברשתות החברתיות ועוד.

נזכיר, כי כאשר השיקה את השירות ב-2002, גוגל התהדרה בך שהתוכן באתר נאסף ללא מגע אדם או הטיה.

בהמשך, מבקרים טענו כנגד גוגל שהאלגוריתם נוטה לכיוון חדשות אמריקאיות ושירותי חדשות גדולים. לפני כשנה החברה השיקה את ערוץ החדשות Spotlight, שכולל ידיעות בעלות חשיבות לטווח ארוך (בעיקר תחקירים מעמיקים, כתבות צבע ולייפסטייל) מאתרי תוכן וכתבים פחות מוכרים.

בתוך כך, ענקית החיפוש בוחנת כעת עיצוב חדש. העיצוב מזכיר את פריסת המידע בבלוגים, עם סרגל צד צר יותר וכפתור שיתוף, שפותח תפריט נגלל ומאפשר למשתמשים לייצא את הידיעה דרך קורא ה-RSS גוגל רידר, דואר אלקטרוני וכן טוויטר, פייסבוק והרשת החברתית של גוגל, באזז.

העיצוב כולל מספר אפשרויות עימוד, ביניהן האפשרות להציג ידיעות בכותרת בלבד ולאפשר להן להיפתח בצורה נגללת בדומה לפיד החדשות בפייסבוק. ניתן גם לקבץ ידיעות לפי נושא (ספורט, טכנולוגיה וכו'). כותרות לא יופיעו רק בתוך הרשימה אלא גם בתוך הסרגל שיכלול מספר כותרות ראשיות וקישורים ישירים.

מטרתה של גוגל, בין היתר, היא לשפר את חווית הגלישה האישית בגוגל ניוז. עד כה משתמשים יכלו ליצור ערוצי חדשות אישיים על ידי בחירת מילות מפתח ונושאים והחברה יצרה ערוץ חדשות "מומלצות" בהתאם להיסטוריית הגלישה של המשתמשים. כעת גוגל מאפשרת לכל משתמש לשפר את ההמלצות על ידי כך שיתן משקל לכל נושא בהתאם להרגלי צריכת התוכן שלו.

הידיעה פורסמה באתר 140

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה