כ-100 א' ש' לצוות: האתרים בארץ שלחו נציגים למונדיאל, מצפים לגידול בטראפיק

האתרים השונים השקיעו כספים רבים בפיתוחים טכנולוגים, שת"פים וכו' אבל צפויים להרוויח לא מעט. "לאתרי הספורט מדובר בתקופה המסחרית הטובה ביותר". אייס בדק כיצד האתרים הגדולים נערכו לחגיגת המונדיאל
 | 
telegram

זהו, זה קרה. משחקי גביע העולם בדרום אפריקה החלו בסוף השבוע, ואחת החוויות הגדולות של אוהדי הספורט ובכלל, הולכת ונבנית באופן יום-יומי, עד לגמר ב-11 ביולי.

מונדיאל הוא לא רק ספורט, הוא גם תרבות, גאווה לאומית, וב-20 השנים האחרונות – גם הרבה מאד כסף. אתרי הספורט וכאלה ששמים דגש על תחום זה, השקיעו ערוצים ומיני-סייטים מיוחדים עשרות עד מאות אלפי שקלים לאתר. ההשקעה כוללת עיצוב מיוחד, שליחת צוותי שידור לדרום אפריקה, העלאת תוכניות ייעודיות, סרגלי כלים, ועוד.

וואלה שלח את חמי אוזן והצלם ברני ארדוב, את ערוץ הספורט מייצג בדרום אפריקה מודי בראון, ואילו ב-ONE מתגאים כי במונדיאל הנוכחי זו תהיה הפעם הראשונה שגולשים יקבלו דיווחי ווידאו ישירים מדרום אפריקה מאסף אבולעפיה וסאלבה ברזילאי. על פי הערכות, שליחת צוות למונדיאל עשויה לעלות עד 100 אלף שקל, סכומים שלא מנעו מהאתרים לעשות זאת.


מונדיאל? זה הזמן להשתדרג

המיני-סייטים השונים כוללים סרגלי כלים מיוחדים, אזורי וידאו, טורי פרשנות, והרבה תוכן שיווקי שאמור להפעיל את הגולשים. עורך אתר ערוץ הספורט, אורי דגון, מסביר: "בנינו סרגל כלים חדש להורדה, פתחנו בלוגיה שכוללת את כל הטאלנטים של ערוץ הספורט בטלוויזיה, בשיתוף עם אתר סלונה, שנותנים לנו את הזווית הנשית והחברתית".

אתר ערוץ הספורט השיק פונקצית תלת-מימד, שעל פי אנשי האתר, לא קיים בעולם, והמטרה ברורה: מלחמה על כל גולש. דגון: "אנחנו שינינו את החשיבה שלנו, וההשקעה כוללת תוכן מאד עשיר וויזואלית מאד חדשנית. אנחנו נותנים לגולש טבלאות וסטטיסטיקות. בין היתר יש לנו 900 כרטיסי שחקן שהגולש יכול לדעת עליהם הכל. הגולשים נותנים ציונים לשחקנים אחרי כל משחק. אנחנו בונים הרבה מאד על האינטראקציה של הגולש עם האתר".

מנהל הניו-מדיה בערוץ הספורט, מוני ברוש, מוסיף: "ערוץ הספורט הוסיף סרגל כלים חדש שמעניק לגולש כותרות הספורט, גישה ישירה לרשתות החברתיות, אפשרות לשמוע רדיו ולהוריד אפליקציות לאייפון. זה לא אירוע הספורט הגדול הראשון שאנחנו משיקים, אבל אנחנו הולכים ומשתכללים, טכנולוגית ומקצועית. העלנו את התלת מימד הראשון בעולם, חיזקנו וחידשנו תשתיות טכניות כדי שהאתר לא ייפול מעומס גולשים".

"היינו במקום שונה יחסית לפני 4 שנים", אומר אודי הריש, המשנה לעורך הראשי של וואלה, ובזמנו עורך מדור הספורט. "באותו זמן היינו בשלבי בנייה של מערכת ספורט עצמאית, אחרי ההתנתקות מערוץ הספורט", אומר הירש, "עכשיו אנחנו עצמאיים, גדלנו והתפתחנו. יש לנו וידאו, שידרנו השנה את תקצירי ליגת העל, משחקים מהליגה הגרמנית. מדור הספורט הרבה יותר מוכוון וידאו, חווית הגלישה השתנתה".

מאות אלפי גולשים ביום – ופוטנציאל כלכלי ענק

באתר ערוץ הספורט וב-ONE גולשים על פי הערכות בתחום, בממוצע כ-200-250 אלף גולשים ייחודיים ביום. ב-2 האתרים מסרבים להתייחס לנתונים, אבל מעריכים כי במהלך במשחקי המונדיאל, יגדל הטראפיק בסביבות 40%, כאשר המטרה היא כמובן לשמור על 'הלקוחות' החדשים.

ברוש מוסיף: "מאז התחיל המונדיאל, האתר רושם כ-350 אלף יוניקים ביום, וכ-2 מיליון דפים נצפים. יש טרפיק ויש עומס בשעות אחר הצהריים. בכל מקרה זו תקופה שמגיעים קהלים שבדרך כלל לא צורכים ספורט, והמטרה היא להצליח לשמר אותם".

"כל המפרסמים הגדולים יודעים שבמונדיאל הם חייבים להיות באתרי הספורט", אומר גורם בכיר באחד האתרים. "מבחינה זו, מדובר בתקופה המסחרית הטובה ביותר של האתרים".

ואכן, החברות המסחריות הבינו את הפוטנציאל הגלום בשיתופי פעולה עם אתרים העוסקים בספורט, ובעיקר בתקופת זו, עם קהל יעד גברי ברובו, הנחשב צרכן של מזון מהיר, תכשירי גילוח, אלקטרוניקה ומכוניות.

אתר ערוץ הספורט ו-וואלה השיקו חנויות וירטואליות עם דומינוס פיצה, במיזם שמוערך בכ-1.3 מיליון שקלים. ברוש: "הטראפיק הגדול יכנס לראות את המשחקים ויוכל להזמין פיצה. מבחינתנו מדובר על שיתוף פעולה ארוך טווח עם דומינוס פיצה שמתחיל עכשיו".

לקראת המונדיאל, אתר ערוץ הספורט החל בשת"פ עם פליפס, בייגל בייגל, ג'ילט, נייקי, אדידס, אוטו סנטר, הווינר וטושיבה. לדברי ברוש, "רוב השת"פים מבוססים על תוכן, זה שילוב של באנרים ואפליקציות מיוחדות. יש שאלונים חידוני טריוויה".

השותפים העסקיים של ONE למונדיאל הם קוקה קולה, פנסוניק ויונדאי. לדברי סמנכ"ל השיווק של האתר, ירון בר, שווי הפעילות המסחרית עם הגופים הללו מוערך בכ-1.5 מיליון שקל. בר: "קוקה קולה מקדמת באתר את ערכי המותג שלה כחלק ממהלך 'קוקה קולה סלבריישן'. פנסוניק נותנת חסות למשחק 'ליגת החלומות' וינונדאי תעניק חופשה לזוכים בחידון המונדיאל".

מנכ"ל ONE, אודי מילנר, מוסיף: "אנחנו יוצרים פעילויות חדשות ומוכרים חסויות עבורן, כמו בדוגמה של התוכנית 'קפה מונדיאל' בשיתוף קפה טורקי עלית. כמו כן, אנחנו יוצרים כלי פרסום חדשים ומקשרים בין פעילויות סלולר לפעילויות אינטרנט שבזמן רגיל אולי לא היו קורות".

נותני החסויות בוואלה ספורט הם סמסונג, פרייזר, ישראכרט וחברת קיה. בין היתר זוכים הגולשים למבצעים של נותני החסויות.

הווידיאו - תחום הולך ומתחזק

ב-4 השנים האחרונות עבר האינטרנט שינוי עצום, כאשר הווידיאו הולך ותופס נפח גדול הרבה יותר בתכני האתרים. בין היתר השיקו האתרים תוכניות ייעודיות, והגדילו את כמות כתבות הווידיאו במאות אחוזים.

כל האתרים דואגים להעלאת תכני ווידאו בצורה שוטפת, אבל גם בהפקת מגזינים ייעודיים לאינטרנט. ONE למשל העלה תוכנית בוקר בשם 'קפה מונדיאל', אותה מגיש שביט אלימלך. בנוסף הוא משדר את תוכנית הטוקבקים 'עברייני מקלדת', תוכנית האנימציה 'רצועה צולבת' ופרויקט 'אתגר המשקופים'.

ב-וואלה מפיקים את תוכנית האולפן הסטירית 'בראש ובראשונה', שזוכה להערכה, ובעונה זו מיועדת למונדיאל. הירש: "ברור שהכיוון הוא וידיאו, וכמה שיותר, אבל צריך לזכור, הוידיאו קורה בלי לזנוח את הטקסטים, טורי פרשנות, הפעם למשל של גילי ורמוט ובפעם הקודמת של ראובן עטר".

לאתר ערוץ הספורט אין אומנם תוכנית ייעודית, אולם הוא מפיק 2 מבזקים יומיים ייעודיים לאינטרנט, שמשודרים גם בוואלה, ynet ו-TheMarker. כמו כן האתר השיק אף משחק מיוחד, במסגרת אזור המונדיאל.

דגון: "כמות הווידיאו באתר ערוץ הספורט עלתה במאות אחוזים מלפני 4 שנים. יש מיליוני דקות וידאו נצפות בחודש. עוד 4 שנים הווידיאו יהיה עוד יותר חזק באינטרנט, ואנחנו בכיוון של אינטרנט-TV".

בקרוב: האתרים יתמודדו על זכויות השידור של המונדיאל

האינטרנט יהפוך בעתיד הלא רחוק לאינטרנט-TV. בעוד שלאתר ערוץ הספורט יש אבא – הערוץ עצמו, שממנו הוא יכול לשאוב תכנים, הרי ש-ONE ו-וואלה הם אתרים ללא גוף שידור מאחוריהם, למעט שיתופי פעולה כאלה ואחרים.

ולמרות זאת, לא רחוק היום שבו גם אתרים עצמאיים יתמודדו כשווים בין שווים, יחד עם ערוצי טלוויזיה, על זכויות שידור של מפעלים גדולים כגון מונדיאל ואולימפיאדה.

"בוא נגיד שאם רשות השידור הייתה מוציאה את זכויות השידור האינטרנטיות של המונדיאל למכירה, יכול להיות מאד שאתר ערוץ הספורט היה מתמודד על זה", אומר ברוש מערוץ הספורט. "אבל הם לא עשו את זה והעדיפו לשמור את כל שידורי המשחקים באינטרנט אצלם באתר IBA. בכל מקרה, אתר ערוץ הספורט משדר מדי שבוע במהלך העונה כ-10-12 משחקים מליגת וינר, ליגה ספרדית, ליגת האלופות וטורניר וימבלדון. כמו כן משודרים גם תקצירים של ליגת העל בכדורגל ו-NBA".

הירש טוען: "ברור שכולם נערכים לקטע של האינטרנט שיהיה על מסך הטלוויזיה, זה כל כך אינטגרלי, ואנחנו ממש לא רחוקים מהיום שזה מה שיהיה. בגלל זה אני מניח שבעתיד הלא רחוק אנחנו – וואלה - נתמודד על זכויות שידור, אולי כחלק משת"פ עם גוף שידור אחר. זה בהחלט עניין מורכב, עם הרבה כסף, אבל זה הכיוון".

מילנר, משדר באותו כיוון: "בכוונת האתר להתמודד על רכישת זכויות לשידורי ספורט, כאשר טרם הוחלט אם אלו ישודרו על גבי האתר או בפלטפורמה אחרת".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות