סקר: הציבור הבריטי לא מזהה את הספונסרים הרשמיים של המונדיאל
המונדיאל הוא אירוע הספורט הגדול והפופולארי בעולם, וככזה, הוא מושך אליו תאגידי ענק שמעוניינים לנצל את הטורניר לפרסום מוצריהם. אך סקר שערכה חברת Echo Research באי הבריטי, מראה שהענקת חסות למונדיאל לא בהכרח משרתת את האינטרסים של אותן חברות.
אקו שאלו 1,005 אנשים בגילאים 16-64, יום לפני בעיטת הפתיחה של הגביע העולמי, וגילו שהם מתקשים לזהות את 8 נותני החסות המרכזיים של פיפ"א (קוקה-קולה, אדידס, מקדונלד'ס, באדווייזר, סוני, ויזה, אמירייטס ויונדאי-קיה). קוקה-קולה היא החברה היחידה שזוהתה בהצלחה על ידי יותר מחצי מהנשאלים (57%), בעוד שיונדאי זוהתה הכי מעט (רק 10%).
מהסקר עולה בנוסף, כי נייק יכולה לטפוח לעצמה על השכם, אחרי שיותר אנשים (30%) זיהו אותה כספונסרים רשמית, מאשר אדידס (29%). גם בשוק הבירה הוכח שהחברה שמעניקה חסות למונדיאל לא בהכרח מקבלת יותר חשיפה: קרלסברג זוהתה כספונסרים על ידי 23% מהנשאלים, למרות שבאדווייזר (28%) היא הספונסרית האמיתית.
מעבר לכך, באקו בחנו מה הנשאלים חושבים לגבי המניעים של אותן חברות. 81% מהנשאלים אמרו שהן עושות זאת "כדי לשים את שם החברה או סמלה מעל מסך הטלוויזיה". 50% טענו גם שהמטרה היא "למכור יותר מוצרים בדרום אפריקה". רק 13% חשבו שהחברות עושות זאת משום שהן "דואגות לכדורגל ולאוהדים" ו-9% אמרו שזה מכיוון ש"הן מתחשבות בעניינים כבריאות, כושר ואיכות חיים".
יו"ר אקו, סנדרה מקלוד, אמרה שה"ממצאים מראים שבזמן שהטורניר יוצא לדרך, לספונסרים יש עבודה רבה כדי לייצר תשומת לב לתפקידם במשחקים, ולמניעים שבעיתם הם פועלים".