עניין של דקויות: הפרסום ב-TheMarker שהקפיץ את אנשי נשיונל ג'יאוגרפיק
במעריב זועמים על TheMarker שציין לפני מספר שבועות כי המותג נשיונל ג'יאוגרפיק של קבוצת מעריב, יצא מרשימת המותגים של ארגון סופרברנדס. פרסום של העיתון הכלכלי כמה ימים לפני כן, טוענים במעריב, מצביע אחרת. בכל מקרה, לכל צד יש את האמת שלו.
כ-800 צרכנים ו-76 מנהלים בכירים בחרו להכניס 670 מותגים לרשימת המותגים בעלי המוניטין המובילים והחזקים ביותר של ארגון סופרברנדס, מתוך רשימה של 2,300 מותגים ישראלים.
במכתב שקיבלה מנכ"לית כתבי עת של מעריב, יעל נמרודי גילת, בסוף מאי, בירכו פרופ' יעקב הורניק, יו"ר צוות השופטים של סופרברנדס, ועו"ד תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, את המגזין "על כך שהצרכנים בישראל החליטו כי המותג הוא אחד מהסופרברנדס של ישראל".
בטבלה שפורסמה באותו יום ב-TheMarker, נשיונל ג'יאוגרפיק מופיע תחת קטגוריית 'עיתונות ותקשורת', יחד עם ynet, ארץ נהדרת, גלגלצ, ידיעות אחרונות וערוץ 2.
במעריב התפלאו לקרוא 3 ימים לאחר מכן, בכתבה של עדי דברת-מרזיץ, כי "המותגים שהיו בדירוג בשנה שעברה ויצאו ממנו השנה, הם נשיונל ג'יאוגרפיק" ועוד כמה מותגים. גורם במעריב אמר כי פרסום כזה עשוי לגרום לנזק תדמיתי למותג בקרב קוראי TheMarker.
ואכן, מגזין הטיולים נכנס לרשימת 230 המותגים. אולם לרשימת 20 המותגים האיכותיים ביותר, שנקבעת בין היתר באמצעות השאלה "איזה מוצרים אתה חושב שהם האיכותיים ביותר?", הנשיונל ג'יאוגרפיק לא נכנס, לאחר שהנשאלים מיקמו אותו באמצע העשירייה השלישית, ירידה ביחס לשנה שעברה.
מ-TheMarker נמסר: "פורסמה כתבה אחת שעניינה דירוג 20 המותגים האיכותיים ביותר. על פי הסקר יצא המגזין מדירוג 20 המותגים האיכותיים. הפרסום היה נכון. בכתבה אחרת פורסם כי 'נשיונל ג'יאוגרפיק' מופיע ברשימת ה'סופרברנדס'. מותג יכול להיות מוכתר כ'סופרברנד' ולא להופיע ברשימת 20 המותגים האיכותיים, וזה המצב עם 'נשיונל ג'יאוגרפיק'. מעולם לא קיבלנו פנייה מ'נשיונל ג'יאוגרפיק' או מכל גוף אחר בעניין".
ב'מעריב' טוענים: "בדיקת עובדות הנה תנאי חשוב בעולם העיתונות. אנו ממליצים ל-TheMarker ליישם את התנאי".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה