על בד מתרחבת: נכנסת לשוק הטמפונים ברכישה של 33 מיליון דולר

יצרנית המגבונים הלחים על בד הודיעה על רכישת רוזבד, יצרנית טמפונים לשוק המותג הפרטי, בעיקר בארה"ב. את שנת 2009 סגרה רוזתם עם רווח של 16.3 מיליון דולר
 | 
telegram

חברת על בד משואות יצחק הודיעה היום (ב') כי תרכוש את חברת רוזתם, המייצרת טמפונים בשוק המותג הפרטי. בתמורה לרכישת מלוא מניות החברה, תשלם יצרנית המגבונים הלחים 33 מיליון דולר.

העסקה נעשית לפי בסיס שווי תפעולי בסך של 65 מיליון דולר לרוזתם. תשלום ה-33 מיליון דולר מגיע לאחר הפחתת החובות של החברה, הלוואות בעלים שהעמידו המוכרים לרוזתם ועלויות עסקה. על פי הערכות, מימון העסקה ייעשה ממקורות עצמיים של על בד ומהגדלה במצבת החוב של החברה.

"להערכתנו ישנה סינרגיה גבוהה בין הפעילות הנרכשת לבין פעילות על בד", כך אמר בתגובה אביחי ברכה, מנהל מחלקת המחקר ברמקו בית השקעות, "עיקר בזכות מאגר לקוחות קיים אשר יוכל לקנות מעל בד חבילת מוצרים, ומאגר לקוחות חדש בארה"ב ובאירופה (לחברה הנרכשת נתח שוק של מעל 50% משוק המותג הפרטי בארה"ב). כמו כן חברת על בד הינה חברה בעלת חזק עם יחס הון למאזן של כ- 0.45 ולהערכתנו יש מקום למינוף נוסף במאזן החברה".

רוזתם הינה אשר פועלת בישראל ועוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק טמפונים לשוק המותג הפרטי העולמי. נתח השוק של החברה בשוק טמפוני המותג הפרטי בארה"ב עומד על כ-50%. היקף המכירות של רוזתם ארה"ב מהווים 83% מסך מכירותיה של רוזתם. שוק הטמפונים בעולם מוערך ב-3 מיליארד דולר עם שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 3.5%.

את שנת 2009 סגרה רוזתם עם של 16.342 מיליון שקל, על הכנסות של 203.738 מיליון שקל.

אמנון ברודי, יו"ר הדירקטוריון של על בד, אמר היום כי רכישת רוזתם מחזקת את על בד בשלושה ממדים. "על בד נכנסת באמצעות החברה לקטגוריה חדשה, מחזקת באופן משמעותי את נוכחותה בשוק בארה"ב ומקטינה את החשיפה לאירו". לדבריו, על בד עונה למגמה לפיה "קניינים מעדיפים לעסוק עם פחות ספקים ויצרנים ומעדיפים ספקים עם מגוון מוצרים גדול יותר".

פועלים שוקי הון היה בנקאי השקעות שהוביל וניהל את העסקה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות