מנכ"לית TheMarker לשעבר: "חשבו שאני משוגעת כשעזבתי לטובת onlife"

הדס גולדשטיין, מייסדת אתר onlife, מסבירה לאייס מדוע עזבה משרה מפנקת ולמה יש מקום לעוד מתמודדים במשבצת האתרים הפונים לפלח הנשי
 | 
telegram
(1)

"זה לא אתר נשי, זה אתר עם אוריינטציה נשית", דואגת לתקן הדס גולדשטיין, מייסדת אתר onlife שעלה בשבוע שעבר לאוויר. "ההתעסקות שלנו בעיקרה לא קלילה, היא לא לייף סטייל מהייסוד. אנחנו מתעסקים בין היתר בקריירה, במשפחה, באיכות חיים, לא במובן הקליל של המילה".

onlife הוא פורטל אינטרנט בתחומי קריירה, משפחה, אופנה ואיכות חיים, עם אוריינטציה נשית, כשמערכת האתר מורכבת מכותבים ועורכים, וכותבי טורים אישיים בהם דני רובס, עידן אלתרמן, מיכל ינאי, שרית וינו אלעד, רמה מסינגר, איריס קול, איילת לטוביץ' ואחרים.

"משוגעת? מחפשת אתגרים"

גולדשטיין שימשה כמנכ"לית TheMarker במשך 6 שנים, עד לסוף 2008. עוד לפני כן הייתה מנהלת 'כל העיר' מרשת שוקן, ובסך הכל עבדה בקבוצת הארץ-TheMarker כ-20 שנה. לפני שנה וחצי החליטה לעזוב מקום עבודה מכובד, שכר מנכ"ל ותנאים נלווים, לטובת מיזם עליו חשבה תקופה ארוכה.

"בדיעבד ההימור מבחינתי היה מוצלח", מספרת גולדשטיין בשיחה עם אייס. "ב- TheMarkerהייתי 6.5 שנים. אחרי תקופה שקוצרים את הפירות, צריך לחפש את האתגר הבא, ומבחינתי זה היה להקים משהו בעצמי. ברור שהיו כאלה שאמרו לי שאני משוגעת, אבל גם כשעזבתי את 'כל העיר' לטובת TheMarker ב-2002, כששוק הפרסום באינטרנט עמד כל כ-2%, אמרו לי שאני משוגעת. כשעזבתי את קבוצת הארץ, TheMarker כבר הפך למותג אימפריה, ושוק הפרסום באינטרנט עומד על 14%".

קבוצת הארץ-TheMarker מחזיקה ב-20% מהפורטל. השאר מתחלק בין קבוצת משקיעים פרטיים, חברת KCS טכנולוגיות וגולדשטיין עצמה. במיזם הושקעו על פי הערכות כמה מיליוני שקלים בודדים, סביב ה-2-3 מיליון שקל.

5 מפרסמים גדולים – בחוזים לשנה

כבר בחודשים הראשונים לעבודה על המיזם, הצטרפה אפרת אדמון, שערכה בעבר את 'לונדון וקירשנבאום', 'אודטה' ו'אהרוני', ומשמשת כעת כעורכת הראשית של onlife. הפורטל עוסק במגוון תחומים, בהם בבניית הקריירה, סיפורי הצלחה נשית, שילוב קריירה עם הורות, דילמות בהורות ובזוגיות, תזונה נכונה, הריון, אופנה בארץ ובחו"ל, עיצוב הבית והמשרד ועוד. המדורים משלבים תוכן עיתונאי, בלוגים ושירותים ייעודיים, בין היתר בניית אתר מקצועי חינם לנשים עצמאיות שיסייע לקידומן השיווקי באינטרנט, ויומן משפחה בו כל בני המשפחה אחראים על עדכונו.

כחלק מאורך הנשימה של onlife, נחתמו שיתופי פעולה לתקופה של שנה שלמה, עם 5 מפרסמים גדולים: בנק הפועלים, חברת AIG, ישראכרט, נירלט, ונס קפה 'אסם', המוערכים בכמה מאות אלפי שקלים. מדובר על באנרים חכמים שמשתלבים באתר, וללא פלאשים קופצים.

שיתופי הפעולה הללו מסבירים גם את האפשרות לשלם לסגל כותבים ועורכים גדול, וגם לכותבי הטורים המוכרים. "חלק מהכותבים בתשלום, ואילו המומחים כותבים תמורת קרדיט", מסבירה גולדשטיין. "מכוון שיש במיזם הזה משהו שהוא מאד כפי, שימושי, מעודכן, לא היה קשה להביא 'שמות' לכתוב".

שבוע לאחר שעלה לאוויר, מספר הנכנסים עומד על כמה עשרות אלפי גולשים שונים (יוזרים, א"כ), כשבאתר מעריכים כי 80% מהגולשים הן נשים. נתונים טובים לאתר חדש, שזוכה לתמיכה מאתרי 'הארץ' – 'הארץ ONLINE' ו-TheMarker, באמצעות קובייה המפנה מאתרים אלו ל-onlife.

כדי להגדיל את החשיפה, יצא הפורטל בעוד כחודש בקמפיין פרסומי שיכלול פעילות באמצעות הפייסבוק ופרסום באתרי אינטרנט שונים, אולם לא בפרסום מסורתי – למשל שלטי חוצות או ערוצי הטלוויזיה המסחריים.

נישה, מגדר וקרקע בתולית

לדעתה של גולדשטיין, ניתן להפוך אתרי אינטרנט בישראל לרווחיים, במיוחד אם הם פונים לקהל יעד מסוים, אפילו נישתיים. "יש אתרים שמרוויחים, כמו ONE שפונה לחובבי הספורט, REST עם מודל המסעדות, TheMarker עם קהל המנהלים ואנשי העסקים", היא מסבירה, "לגבי onlife, למרות שנשים הן חצי מהאוכלוסייה, 85% מההחלטות הצרכניות, שכוללות בריאות, חינוך, נופשים, קניות, ולא רק קוסמטיקה וניקיון, נעשות על ידי נשים. איך שמהדורות החדשות יוצאות להפסקת פרסומות, ישר השיח בפרסומות עובר ללשון נקבה".

הפנייה לנשים כקהל יעד מוגדר באינטרנט, לא היה מפותח עד כה. תקופה קצרה לפני עליית onlife, עלה גם מגזין הנשים האינטראקטיבי saloona, התייחסת לסוגיות דומות לאלו של onlife ומתגאה אף הוא בכותבים בעלי שם, בהם בילי מוסקונה לרמן, דליה שימקו, ואפרת רייטן.

"העבודה על 2 האתרים הייתה מקבילה, והם עלו קצת לפנינו", מספרת גולדשטיין. "מבחינתנו, הדבר המדהים זה שבאנו לאדמת טרשים, אדמה בתולית בכל הנוגע להתייחסות לנושאים כאלה, למשל אופנה, במיוחד ביחס לעולם. ראינו שאופן הטיפול בנושאים כאלה ב-ynet וב-NRG מינורי. אני בהחלט שמחה שהקטגוריה החדשה הזאת, שאנחנו וסלונה נמצאים בה, מתרחבת. הכניסה של עוד שחקנים לתחום הזה דווקא פותחת את הקטגוריה".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה להדס המקסימה! (ל"ת)
    מידד 10/10/2011 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות