ההנפקה שהסתבכה: ביקוש נמוך לדי מדיקל חתך את המחיר ל-7 דולר בלבד
דרמה לילית התחוללה הלילה בהנפקת די מדיקל. ביקושים חלשים נרשמו בהנפקת החברה בבורסת הנאסד"ק אשר הורידו את מחיר ההנפקה ל-7 דולר בלבד, כך נודע ל-Bizportal. מחיר זה נמוך ב-30% מהרף התחתון שסיפקו החתמים שעמד על 10 דולר.
ברקע למחיר הנמוך, ל-Bizportal נודע כי להנהלת די מדיקל טענות קשות כנגד החתמים, אשר הבטיחו להם סכום מינימלי לגיוס אך לא עמדו בהתחייבויותם. החברה בודקת בשעות אלה את האפשרויות העומדות בפניה בטרם תחליט על עתיד ההנפקה. את הנפקת די מדיקל הובילו החתמים רודמן אנד רנשו (Rodman and Renshaw) בשיתוף עם ThinkEquity.
בשעה זו לא ברור האם ההנפקה אכן תושלם והמניה תחל להיסחר היום בנאסד"ק כפי שתוכנן. כמו כן, גם סכום גיוס הסופי אינו ידוע בשלב זה.
בעקבות חוסר הודאות הקיימת סביב הנפקת המניות, דיווחה היום די מדיקל כי טרם הושלם תהליך התמחור וקיימת אי בהירות סביב השלמת התהליך. בעקבות ההודעה, עצרה הבורסה את המסחר במניה.
לכשיפתח המסחר, יגיבו המשקיעים בבורסה המקומית צפויים להגיב למחיר ההנפקה הנמוך. לאורך הלילה ניסו החתמים המקומיים אשר משמשים כמפיצים בהנפקה לשכנע משקיעים להצטרף להנפקה במחיר של 7 דולר. על פי הערכות, אותם משקיעים הזרימו סכומי כסף להנפקה ובמהלך המסחר מתכננים לבצע מכירה בחסר של מניות די מדיקל על מנת להתכסות על הפוזיציה.
כבר בתחילת השבוע החלו להופיע סימנים לכך שלא הכל ורוד. הערכות בשוק דיברו על כך שמחיר ההנפקה של 10 דולר עבור החברה אינו ריאלי. הערכות אלו הצליחו להפיל את מניית החברה ביום ראשון ושני ב-5% בכל אחד מימי המסחר. היום שמרה מניית החברה על יציבות וחתמה בעליה מינורית. מחיר המניה הנוכחי משקף מחיר של 8.65 דולר למניה, המשקף של 25% על מחיר ההנפקה.
במונחי שווי, הנפקת די מדיקל תתבצע לפי שווי של 43 מיליון דולר בלבד לפני הכסף, נמוך משמעותית מהשווי שלו קיוו המשקיעים ברמה של למעלה מ-60 מיליון דולר לפני הכסף.
בתחילת הדרך השאיפות של החברה היו גבוהות ותכננו לגייס סכום של 25-30 מיליון דולר. עם זאת, היום באופן מעט מפתיע חתכה החברה את כמות המניות לגיוס ב-30% מ-2.7 מיליון מניות ל-1.875 מיליון מניות.
לאורך השבועיים האחרונים שהה אפרי ארגמן מנכ"ל החברה בארצות הברית ושם ביצע רוד-שואו. במהלך התקופה נפגש ארגמן עם למעלה מ-40 בתי השקעות במטרה לשכנעם להשתתף בהנפקה. במקביל, ביצעה החברה רוד שואו בשוק המקומי באמצעות חתמים המשמשים למעשה כמפיצים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה