TIM: וואלה עוקף את יוטיוב וספורט 5 את ONE, האתרים הכלכליים נחלשים

וואלה חוזר למקום ה-3 על חשבון יוטיוב שצולל ב-9%. rest ממשיך להתחזק ומגיע למקום ה-20. למרות ההתחממות בשוק הלוחות - האתרים לא מתחזקים
הראל עילם - אתר 140 |

חודש אוגוסט באינטרנט הישראלי: אתרי חברת גוגל יורדים, פייסבוק שוברת שיאים, ספורט 5 מצליחה לעקוף את אתר הספורט ONE, וואלה חוזרת למקום השלישי ועוקפת את יוטיוב, אתרי הכלכלה נופלים ואתר המסעדות הגדול בארץ, rest, מזנק ב-30.3%. כך עולה מסקר TIM של חברת TNS טלסקר. ישנם כיום 3.9 מיליון גולשים בישראל.

המהפכה הגדולה ביותר החודש היא עלייתו של אתר ערוץ הספורט, ספורט 5, שהצליח לעקוף את ONE וקפץ 3 מקומות למקום ה-14 - לראשונה מאז מארס. לעומת זאת, ONE נפל למקום ה-17. החשיפה לספורט 5 עומדת כעת על 15.8% לעומת 14.4% בלבד ל-ONE. לראשונה מאז מאי האחרון, וואלה חוזר למקום השלישי והצליח לעקוף את יוטיוב שנפל למקום הרביעי. יוטיוב צנח ל-59.4% חשיפה לעומת 64.3% בחודש שעבר - ירידה של 9%.

אתר מנוע החיפוש המוביל בעולם ובארץ איבד כאחוז אחד בכללי לעומת החודש הקודם, וירד ל-90.9%. זהו שיעור החשיפה הנמוך ביותר למנוע החיפוש מאז מארס והנמוך ביותר ל-youtube מאז אפריל. מלבד זאת, לא נרשמו שינויים מהותיים בטבלת 10 האתרים המובילים.

עם זאת, נרשמה עלייה קטנה בחשיפה ב-3 אתרי התוכן הישראלים המובילים. וואלה עומד על 64.5% ואחריו ynet עם 57.2% ומאקו עם 34%. אתרי התוכן הכלכליים - TheMarker וגלובס - ירדו שניהם במקום אחד ומדורגים כעת במקום ה-16 וה-20, בהתאמה.

אתר המסעדות rest, שרק נכנס לרשימת 25 האתרים המובילים בחודש יוני, טיפס למקום ה-20. החשיפה לאתר עלתה ב-30.3% לעומת יולי. החשיפה לאתר עכבר העיר עלתה ב-19% ועומדת כעת על 12.3%. עכבר העיר יצא מרשימת האתרים המובילים מספר פעמים בשנה האחרונה.

הרשת החברתית פייסבוק התחזקה ושברה שיא כל הזמנים עם חשיפה על 69.2%. בזכות העלייה, החשיפה לקבוצת מסה (הכוללת את MSN, פייסבוק ונענע10) עלתה ל-77.7% בניקוי חפיפות, לעומת 73.8% בחודש יולי.

כל הכותרות

בשוק הלוחות לא נרשם שינוי מהותי, למרות רכישת הענק של יד2 על ידי וואלה ושילוב winwin לתוך ynet. יד2 איבד 1% מהחשיפה לטובת זאפ שעלה ב-1%. ככל הנראה נתחיל לראות שינויים בשוק לקראת חודש ספטמבר ואוקטובר בעקבות העסקאות בתחום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה