עיתונאים בכנס מכון ון ליר: "נושאי חינוך לא מעניינים את ציבור הקוראים"
בדיון שנערך היום (ד') בנושא: "השפעת התקשורת על מעמד המורה" במסגרת כנס החינוך של ון ליר אמר יון פדר, עורך YNET: "התקשורת לא אשמה ולא משנה באופן מהותי, היא רק מזהה את הטעון תיקון והפגום גם אם כתוצאה מכך הולך ומתחזק מעמד המורה כשלילי"
בדיון השתתפו לצד פדר, ראש מערכת 'ידיעות אחרונות' בירושלים גד ליאור, הכתב הכלכלי של חדשות ערוץ 10 מתן חודורוב, הפובליציסטית יעל פז מלמד ('מעריב'), מתן חודורוב ומרב מיכאלי. הנחה את הדיון העיתונאי לשעבר - שלומי לאופר.
תקיפתה של פז מלמד את נושא הבחירות בארגון המורים ובחירתו המחודשת של רן ארז, גררה מצד תומכיו של היושב ראש, קריאות ביניים רבות. לעומת זאת גד ליאור זכה לתשואות כשהציג נתונים (נמוכים במיוחד) אודות שכר המורים הנמוך במיוחד ביחס לשכר הנהוג במגזר הציבורי.
בין הקהל לחברי הפאנל התפתח עימות בנוגע להשפעתה של התקשורת על ירידת קרנה של מערכת החינוך בעיני הציבור, אולם העיתונאים השיבו כי האחריות על כך שייכת דווקא למערכת וכי עליה "להתפתח ולהתקדם".
גד ליאור הסביר כי נושאי חינוך ו"חדשות טובות" כהגדרתו, אינם מעניינים בהכרח את ציבור הקוראים. "היינו רוצים לפרסם החל ממחר בבוקר רק על דיוני ועדת איכות הסביבה של הכנסת, הישגי המורים וכיוצא באלה.
תפוצת העיתון תרד לאפס". אמר ליאור ופז מלמד חיזקה אותו והגדירה את
נושא החינוך כ: "לא סקסי". עם זאת, בהתייחסה לנושא האלימות בבתי הספר, אמרה פז מלמד כי התקשורת מגנה באופן תקיף וחריף כל מעשה אלימות.
חודורוב הציע לבתי הספר להעסיק אנשי יחסי ציבור והתרעם על כך שעיתונאים לא יכולים לדבר בחופשיות עם מורים כי נאסר על המורים לשוחח בלי אישור משרד החינוך. את הפאנל פתח וסגר יון פדר שהדגיש את פרויקט "המורה של המדינה" כדוגמה להתגייסות מערכתית לקידום החינוך וציין כי תפקידה של התקשורת למצוא את הפגמים במטרה להביא לשיפור במערכת.
סוגיה נוספת בה נגע הפאנל היא דמותה הסטירית של ליטל מעתוק, מתוכנית הטלוויזיה "ארץ נהדרת" שאף ירדה מהמרקע כתוצאה מחיקוי של מעשיה על ידי תלמידים ברחבי הארץ.
בסיכום המושב, בדיאלוג בין הקהל ובין העיתונאים, ביקשו המורים להקדיש יותר מקום לסיקור תחום החינוך ולחיפוש אחר מקרים בעלי הד חיובי. מנגד המליצו להם העיתונאים להיפתח יותר לתקשורת ולקבל בהבנה גם את הביקורת אם ישנה כזו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה