חגי גולן: "מודל רווח? רוב בעלי כלי התקשורת מתפללים שלא יצטרכו להביא כסף מהבית"

צבי זרחיה: סלקום לא מפרסמת ב"הארץ" בשל מאבקו של העיתון בעד הורדת דמי הקישוריות
 | 
telegram

האם יש מודל עסקי לחדשות בעולם של תוכן גולשים ואינטרנט? בכירים בעולם העיתונות והטלוויזיה ניסו הבוקר לענות על שאלה זו, בפאנל "איפה הכסף", בכנס אילת לעיתונות.

עורך גלובס, חגי גולן, אמר בכנות כי "במציאות היום, רוב בעלי כלי התקשורת מתפללים שלא יצטרכו להביא כסף מהבית. לדבריו, פעמים רבות הכוונה של בעלי כלי התקשורת היא לא רק לעשות כסף, אלא אחרת. "אף אחד בארץ לא ידע מי זה שלדון אדלסון לפני שהוא פתח את 'ישראל היום'", רמז גולן רמז עבה.

בפאנל עלתה גם סוגיית התוכן השיווקי, כאשר מנחה הפאנל, מתן חודורוב (ערוץ 10) וסמנכ"ל המדיה האינטראקטיבית של חדשות 2 לירן דן, טענו בתוקף כי במהדורות החדשות של הערוצים אין תוכן שיווקי - טענה שרוב המשתתפים בפאנל לא ממש קיבלו. אחרים בפאנל טענו כי התוכן השיווקי השתלט על כל חלקה טובה, גם בחדשות.

כך למשל, אמר צבי זרחיה, מעיתון "הארץ" כי חברת סלקום לא מפרסמת בעיתון "הארץ" בשל מאבקו של העיתון בעד הורדת דמי הקישוריות.

באשר למודל הכלכלי של עיתונות ואינטרנט, אמר גולן כי כל עולם התקשורת מחכה לראות האם המודל של רופרט מרדוק של מכירת תכנים בכסף באינטרנט, תוך מאבק בגוגל שלא תוכל לארכב דפים אלה, יצלח. לדבריו, "אף אחד לא יודע אם זה חלך. כולנו עדיין מחפשים את המודל, גם מרדוק".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות