חגי גולן: "מודל רווח? רוב בעלי כלי התקשורת מתפללים שלא יצטרכו להביא כסף מהבית"
האם יש מודל עסקי לחדשות בעולם של תוכן גולשים ואינטרנט? בכירים בעולם העיתונות והטלוויזיה ניסו הבוקר לענות על שאלה זו, בפאנל "איפה הכסף", בכנס אילת לעיתונות.
עורך גלובס, חגי גולן, אמר בכנות כי "במציאות היום, רוב בעלי כלי התקשורת מתפללים שלא יצטרכו להביא כסף מהבית. לדבריו, פעמים רבות הכוונה של בעלי כלי התקשורת היא לא רק לעשות כסף, אלא אחרת. "אף אחד בארץ לא ידע מי זה שלדון אדלסון לפני שהוא פתח את 'ישראל היום'", רמז גולן רמז עבה.
בפאנל עלתה גם סוגיית התוכן השיווקי, כאשר מנחה הפאנל, מתן חודורוב (ערוץ 10) וסמנכ"ל המדיה האינטראקטיבית של חדשות 2 לירן דן, טענו בתוקף כי במהדורות החדשות של הערוצים אין תוכן שיווקי - טענה שרוב המשתתפים בפאנל לא ממש קיבלו. אחרים בפאנל טענו כי התוכן השיווקי השתלט על כל חלקה טובה, גם בחדשות.
כך למשל, אמר צבי זרחיה, מעיתון "הארץ" כי חברת סלקום לא מפרסמת בעיתון "הארץ" בשל מאבקו של העיתון בעד הורדת דמי הקישוריות.
באשר למודל הכלכלי של עיתונות ואינטרנט, אמר גולן כי כל עולם התקשורת מחכה לראות האם המודל של רופרט מרדוק של מכירת תכנים בכסף באינטרנט, תוך מאבק בגוגל שלא תוכל לארכב דפים אלה, יצלח. לדבריו, "אף אחד לא יודע אם זה חלך. כולנו עדיין מחפשים את המודל, גם מרדוק".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה