בידיים שלנו: משרד התמ"ת הכריז היום על מהלך צרכני חדש שיעודד סחר הוגן
במדינות רבות בעולם זה מקובל ונהוג, בארץ עדיין עושים פרצופים במקרה הטוב ומסרבים לשתף פעולה במקרה הרע: משרד התמ"ת הכריז היום על מהלך צרכני חדש שדוגל בהחזר כספי עבור מוצרים ושירותים. המרוויחים העיקריים? הצרכנים.
על פי התקנות החדשות אשר ייכנסו לתוקף ביום ב-14.12, זכותו של הצרכן לבטל עסקה חלה על שורה ארוכה של מוצרים ושירותים אשר בגינם לא יהיה ניתן לתת זיכוי, אלא תחול חובה על העוסק להחזיר כסף לצרכן במועד ביטול העסקה.
שר התמ"ת, פואד בן אליעזר אמר במסיבת העיתונאים: "המטרה שלנו היא לחולל שינוי משמעותי בנושא הצרכנות. הקמת הרשות לסחר הוגן ופעולות דוגמת יוזמת תקנות ביטול עסקה, ישנו את יחסי הכוחות במסחר, וינהיגו תרבות צרכנית הוגנת בישראל"
מנכ"ל התמ"ת הציג את הקמפיין ואת שלל ערוצי המידע העומדים בפני הציבור לקבלת מידע: מוקד טלפוני מיוחד, אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק וחוברת מידע לעוסקים.
ההסברה בכלי התקשורת שתחול בקרוב, תתבצע ב-2 שלבים: שלב ראשון לציבור העוסקים שיכלול מודעות בעיתונות, מוקד טלפוני ייעודי ועליית אתר אינטרנט ושלב שני שיכלול קמפיין שקופיות בטלוויזיה, מוקד טלפוני ואתר.
לפי מחקר שנערך באחרונה במינהל מחקר וכלכלה בתמ"ת בראשות בני פפרמן, עלה כי: כ-70% חושבים שהתקנות יגדילו את כוחם של הצרכנים בישראל וייתרמו לרווחתם, 64% מעדיפים לקבל החזר כספי- במקום שובר החלפה או זיכוי ו-20% מעריכים שיקנו יותר מוצרים ושירותים הודות לתקנות החדשות
התקנות - לגזור ולשמור
הזכות לקבלת מזומן אמורה לחול על מוצרים מסוימים כגון: ריהוט, ציוד לבית ולגן, מכשירים חשמליים, ביגוד והנעלה ,מוצרים ארוזים ואשר אריזתם לא נפתחה ועוד. לגבי השירותים הזכות אמורה לחול על שירותי תיירות (פרט לתיירות חוץ), שירותי קוסמטיקה ואסטטיקה, שירותי התקשורת למיניהם, מנויים שונים כגון למועדון היכרות ושידוכים או הגרלות והימורים ועוד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה