בלעדי

עיניים גדולות: רוצים לעשות שימוש בלוגו ה'עין' של 'האח הגדול'? תכינו 50 אלף ש'

קשת מציעה לנותני החסות, שאיבזרו את הבית בנווה אילן, לקבל את הזכות לעשות שימוש בצמד המילים 'האח הגדול' ובלוגו של התכנית, בהשקעה נוספת

לא בכדי כולם רוצים להיות 'קשת', עם מכונת השיווק שיודעת לעבוד. כמעט כל מי שנתקל במערך השיווק שלה יכול לספר עד כמה היא ריכוזית ובעלת שליטה אבסולוטית בכל הנוגע למותגי התוכן שלה. זה כמובן בא לידי ביטוי גם בדרך בה היא ממנפת את הריאליטי 'האח הגדול' ומתרגמת את הפופולאריות האדירה של המותג לכסף מעבר לגלגול השוטף של מכירת פרסומות תמורת הרייטינג שובר השיאים של התוכנית.

אחד הדברים הבולטים בבית 'האח הגדול' היא מתיחת הפנים העיצובית המרשימה אותה עבר בית 'האח הגדול' באולפני 'נווה אילן' השנה. נותני החסויות נעים מחברת עיצוב מטבחים שהשיקה מטבח חדש ומעוצב ועד לחברה שעיצבה את חדרי האמבטיה בווילה, אחרת שעיצבה את הדלתות וחברות כמו yellow ו'מפעל הפיס' המלוות את המתמודדים בתוכנית ועוד.

הניהול המוקפד של קשת והצלחתה של 'האח הגדול' גורמת לנותני החסויות לעמוד בתור על מנת להשקיע אלפי שקלים בווילה וזה לא נגמר שם. החברות שמלוות את הריאליטי מעוניינות מן הסתם למנף בעצמם את שייכותם ל'האח הגדול' ו'קשת' גובה כסף גם על זה.

לאייס נודע כי כל נותן חסות המעוניין לצרף לפרסומיו השונים, בטלוויזיה, בעיתונות, באינטרנט ועוד, את צמד המילים 'האח הגדול', ישלם לזכיינית לא פחות מ-50 אלף שקלים. במידה ואותו נותן חסות ירצה להשתמש גם בלוגו 'העין' המפורסם של תכנית הריאליטי, הוא ישלשל לכיסה של 'קשת' 50 אלף שקלים נוספים. ככל הנראה, 'קשת' לא גובה כסף עבור השימוש במילים 'בית האח'.

במידה ותהיתם - זה רק מתחיל כאן. 'האח הגדול' נמצאת בשבוע הראשון של העונה וזרוע השיווק עוד נטויה. ל'קשת' ניסיון רב בסחיטת לימוני ריאליטי עד הטיפה האחרונה. חסויות שירצו להתערב בתוכן בצירוף המתמודדים או בשילוב המגישים אסי עזר וארז טל, יצטרכו לשלם יותר ל'קשת', ויזכו לפרסום באמצעות גימיק כזה או אחר.

דוגמא לכך היא החסות של העיתון 'ישראל היום' בעונה שעברה. לדברי גורמים בכירים בשוק הפרסום, "קשת מחזיקה בתעריף שונה לכל חסות שאינה חסות סטנדרטית - דהיינו אם החסות אינה שקופית חסות פשוטה שעולה על המסך במהלך השידור, בדרך כלל בתחילת או בסיום מקבץ פרסומות".

לדברי אותו גורם, "ברוב המקרים מדובר בחסויות שמשתלבות בשידור עצמו, אם בעזרת המגישים ואם בשילוב המתמודדים".

בין נותני החסויות של 'האח הגדול' בעונה השלישית נמנים yellow,'מפעל הפיס', 'מודי קרמיקה', 'נטלי - שירותי רפואה', 'אניס מטבחים' ו'נקסט-דור'.

מקשת נמסר: "אנו לא מנהלים את ענייננו העסקיים בתקשורת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה