כמה שתחרות טובה לצרכן: על השחקן הספורטיבי החדש אצלכם בשלט

ממש בקרוב יעלה ערוץ הטלוויזיה ONE לאוויר וישבור את המונופול של ערוץ הספורט בתחום ערוצי הספורט החינמיים. קובי ברדה מסביר למה זה טוב
קובי ברדה | (1)

בשבועות הקרובים יצטופף לכם בשלט ערוץ ספורט חדש חינמי מבית היוצר של אתר האינטרנט ONE. עלייתו של הערוץ החדש לאוויר תכריז על מלחמה רבתי בשוק המאוד צפוף גם כך של שידורי הספורט בישראל.

הערוץ החדש שעוד לא עלה לאוויר, כבר רכש מספר תכנים אותם ישדר בערוץ הבסיס, ובהם על פי נוסח הבקשה שהוגשה למועצה לכבלים וללווין, "ענפי ספורט שאינם זוכים לבמה בערוצי הספורט הקיימים, ובכלל זה, אירועים חיים ממפעלים בינ"ל של ענפים שאינם מרכזיים, קרי אינם כדורגל, כדורסל, טניס בוגרים; אירועים חיים ממפעלי ספורט ישראלים שאינם מרכזיים, משחקי ידידות של נבחרת ישראל, משחקי נבחרת ישראל במפעלים רשמיים ומשחקים בהשתתפות קבוצות ישראליות בכל ענפי הספורט במפעלים בינ"ל".

הערוץ הפעלתני ועוד בטרם עלייתו לאוויר, הצליח כבר לרכוש מספר עוגנים מרתקים ובהם ליגת העל לנשים בכדורסל, ערוץ צ'לסי TV של יוסי בניון וריאל מדריד TV של כריסטיאנו רונאלדו המשדר תכנים מיוחדים ומשחקים דחויים של הקבוצה (ובעקיפין מתמודד בשידורים חוזרים על הזכויות של ספורט 1 בליגה האנגלית וערוץ הספורט בליגה הספרדית), והליגה סקוטית (בה משחק בירם כיאל בשורות גלזגו ריינג'רס).

אין כלל ספק שמבחינתו של צרכן הספורט, מדובר בשינוי מלבב כזה שלא נעשה פה שנים מאז עליית ערוץ הספורט בחבילת הבייסיק של הכבלים והלוויין.

השנים האחרונות אופיינו בזליגת תכנים לערוצי התשלום שהוקמו חדשות לבקרים ובהם ניתן לכלול בין היתר את ערוצי ספורט 1 וספורט 2 - צ'רלטון (בעלות חודשית של כמעט 60 שקלים) ערוצי ה'פרימיום' של ערוץ הספורט - ספורט 5 LIVE ו-5 GOLD (כמעט 60 שקל גם כן), ערוץ הקרבות (אגו טוטל), וכמובן ערוצי ה-HD ובכללן יורו ספורט, ספורט 5 HD וספורט 1 HD.

המגוון אומנם גדל באופן ניכר ביחס לעבר, אך יחד איתו גם הפיזור בערוצי ה-PAY העמיס בצורה ניכרת על כיסו של אוהד הספורטיבי הממוצע.

לא זאת אף זאת, שידורים שלפני כן היו נגישים לציבור זלגו באיטיות לעבר ערוצי התשלום וכל ניסיון של הרגולטור להתערב רק גרמו למשחקי 'ברוגז' של הערוצים והוביל בסופו של דבר להחשכת המסכים או ויתור על רכישת זכויות השידור במשחקים של הישראליות באירופה.

ניתן לשער שמצב שכזה בו 'מופקרים' משחקי הישראליות באירופה (בגלל ההתעקשות הנכונה והצודקת של הרגולטור לשידור בערוצים הפתוחים) לא יחזור על עצמו בתקופה בה ערוץ צעיר ושובב עם כיסים עמוקים נמצא בסביבה. אבל עלייתו של הערוץ תעשה טוב לא רק לאוהד המצוי, אלא גם ובעיקר לקבוצות שנאלצו להתמודד עם מחסור התחרות בשוק. לראיה ההסכם החדש של איגוד הכדורסל עם ערוץ ONE. על פי פרסומים בכלי התקשורת השונים, יביא לאיגוד סכום של 155 אלף דולר ל-3 עונות (לעומת 135 אלף ששילם בעונה שעברה ערוץ הספורט) וזאת בנוסף להתחייבות הערוץ לקדם את התוכן באמצעות תכניות מקדימות ותוכניות סיום של הליגה הנשית בכדורסל.

כל הכותרות

כל אחת מהקבוצות בליגת העל תזכה ל-57 אלף שקלים, סכום מכובד בסטנדרטים של ליגת העל לנשים מחד, וחשיפה שחשובה כל כך לגיוס ספונסרים מאידך.

עלייתו של הערוץ החדש אם כן מהווה משב רוח מרענן על צג הטלוויזיה שלנו ומאפשר לנו הלקוחות ליהנות אולי לראשונה לאחר זמן רב מהחלפת כיווני הזליגה וחזרה למצב בו אירועי ספורט נגישים גם למי שהממון אינו בכיסו. קובי ברדה הוא הבעלים של משרד אסטרטגיה שיווקית 'בר-דעה' ועד לאחרונה היה דובר עיריית נתניה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צפניה 09/01/2011 13:36
    הגב לתגובה זו
    לפי הוט הוא יעלה לשידור רק אחר אוקטובר 2011.ישדר שם גן ניסים קיויתי .