יש פרסום שהוא פשוט טמטום: "שלמות גרמנית"??? מישהו נפל פה על הראש
פין קטן דורש אגו גדול כמו בעבר, גם היום אני טוען שבענף הפרסום יש יותר דבילים מענף היח"צ, אחד המניעים לכך זו הגאווה,בפרסום, התחרות על הקרדיט בין המשרדים גדולה יותר מענף יחסי הציבור, מה שגורם לחברים מהמקצוע המשיק לשאוף לקדם את האגו של עצמם במקום את הלקוח. החלוקה בין הדבילים השונים פשוטה: דבילים שלא באשמתם שכן הם נולדו כך, ודבילים שהם חלאת המין האנושי לאור חוסר הרגישות שמאפיינת אותם. איני יודע איזה סוג של דבילזים קיים בגיתם אבל אין ספק שהוא קיים. הפרסומת האחרונה של אופל מוכיחה זאת: רכב טהור משהו, בתוך תא קטן, ןבתקרה חורים שמוציאים אור לבן/צהבהב. יצירתי?
ברשת התגובות היו דומות: החדר בשילוב החורים בתקרה והאור הבהיר שיוצא מהם מזכירים תא גזים! ואם זה לא מספיק אז כדי לוודא שנזדעזע דחפו לנו לפרצוף את המשפט "שלמות גרמנית", אותה שלמות שאפיינה את הגרמנים בקמפיין הטיהור הידוע.
מי זה שחושב שאין דבר כזה פרסום רע? פרסומת טובה היא כזו שגוררת אחריה יחסי ציבור טובים/חלוקים! אבל לא גרועים! ונראה שהפרסומת העלובה הזו לא עושה את העבודה. שום תודעה חיובית לא תצא ממנה ובטח שלא הנעה לפעולה, מקסימום כמה דמגוגים שיניעו עצמם למקלדת לכתוב טור ביקורת. מה שבטוח זה שסטודנט לפרסום שנה א' רמה ז' היה יכול להציע פרסומת טובה יותר.
קהל היעד שאמור להיות לו כסף בצד ושיכול להרשות לעצמו לקנות מכונית חדשה הם חבר'ה בני 35-60 פלוס מינוס, שהם הדור השני והשלישי של ניצולי השואה, ולכן אין שום הגיון לדבר איתם בשפה שנבחרה בגיתם. אגב, הפרסומת המדוברת היא תעודת עניות גם למשרד יחסי הציבור שמטפל ב'אופל'. היית מצפה שהזהירות המאפיינת את אנשי היח"צ תגרום למישהו שם לשאוג "אתם נורמלים??"
אופל בתא גזים: מצא את ההבדלים (צילום: Getty images Israel)
תלונות, הצעות, ואף גידופים קלים ל:[email protected]
- 12.מאיר 20/01/2011 18:11הגב לתגובה זומה שיפה בטור שלך הוא שגם אני יכול לכתוב אותו. בטח אם בא לי להוציא את העצבים על משהו. מה שלא יפה זה שזו דמגוגיה זולה. הקהל יודע שמוצר גרמני הוא מוצר איכותי. לא מעט ממוצרי החשמל הביתיים שהם תוצרת גרמניה זוכים כאן לעדנה ומוצאם שגור בפי אנשי המכירות ובפרסומות. לרוץ עד תאי גזים בגלל פרוז'קטורים? הרחקת לכת אדוני.
- 11.קקטוס 19/01/2011 15:58הגב לתגובה זול4 יש ויש טעויןת ל2 היכן הרגישות
- 10.אוהבת את ההנמקה שלך (ל"ת)מיה 19/01/2011 14:43הגב לתגובה זו
- 9.אורית 19/01/2011 14:34הגב לתגובה זובמחנות אחרת, הם לא היו שוכחים בקלות את התחושה המלצה שלי... כל גיתם בביקור ביד ושם קצת יחזיר אותם למציאות
- 8.סיסמא אפשרית:שלמות גרמנית-שש מיליון הוכחות !! (ל"ת)קופי מייקר 19/01/2011 14:02הגב לתגובה זו
- 7.קול המפרסם 19/01/2011 14:00הגב לתגובה זונראה לי שאחוז הדבילים במשרדי היח"צ ובמשרדי הפרסום די דומה. פשוט את הדביליות של משרדי הפרסום קל יותר לראות..
- 6.מר קטינג 19/01/2011 13:58הגב לתגובה זובמיוחד במוסף יום שישי של ידיעות שם מוקמה המודעה בדיוק אחרי הכתבה על כפר הניאו-נאצים החדש
- 5.נגמר לך על מה לכתוב? אלוהים איזה שטויות (ל"ת)קריאייטיב במש פרסום 19/01/2011 13:55הגב לתגובה זו
- 4.פיני 19/01/2011 13:49הגב לתגובה זובמקום לבקר, כדאי לכותב לעבור לעשייה. מי שלא עושה לא טועה.
- 3.ד 19/01/2011 13:41הגב לתגובה זואתמול נסעתי ליד גני התערוכה בתל אביב ונחרדתי לראות 6 פרסומות מהסדרה אחת אחרי השניה. בדקתי שוב ושוב שאני קוראת נכון. פשוט בושה וחוסר רגישות
- 2.עכשיו הבנתי 19/01/2011 13:07הגב לתגובה זותגיד ירדת מהפסים או סתם הייתה לך שעה פנויה בין צפייה בעמוד האש אחד למשנהו? אתה נוסע לברלין לבלות, שוטף כלים במכונה גרמנית, מת לנסוע במרצדס אבל מכתיבת טור כנראה אתה לא יכול להרשות לעצמך. תאי גזים? הגזמת אלף הגזמות. הפרסומת לא יצירתית להחריד אבל זה נושא אחר. כולם רוצים רכב גרמני וזו עובדה. כל השאר זה צדקנות לשמה.
- 1.רבי עקיבא מרעננה 19/01/2011 12:38הגב לתגובה זוהעם בציון הסכים לשילומים מגרמניה, למכונות כביסה מגרמניה, לסרטים מגרמניה... ואם היה לו כסף הוא היה שמח למרצדס או ב.מ.וו. גרמני. אני בטוח שהיהודים הצדיקים בגיתם לא התכוונו לפגוע.רק לתת אופצייה זולה יותר למוצר גרמני איכותי מתוך התפיסה ש...גרמני = איכותי אני פוסק לזכות גיתם