המהלך של דרהי: על הנייר, מורווח כבר 870 מיליון ש' על מניות הוט, והדיבידנד בדרך
כשנה וחצי חלפו מאז החל איש העסקים פטריק דרהי את מהלך ההשתלטות על חברת הכבלים הוט. לאורך התקופה הגדיל דרהי באופן עקבי את אחזקותיו בחברה עד שהגיע לשליטה בחברה. בדיקת Bizportal של מעלה תמונה על פיה דרהי מורווח על הנייר כבר ב-870 מיליון שקל, של כ-55% על ההון שהושקע, וזאת תוך פחות משנה וחצי.
בשנה וחצי האחרונות השקיע דרהי בחברה סכום של 1.58 מיליארד שקל ברכישת מניות אשר שוויין כיום בשוק נאמד ב-2.46 מיליארד שקל. דרהי פעל באופן שיטתי בתקופה האחרונה ונהנה מעליית השווי של חברת הוט אשר שוויה כמעט והוכפל מאז חדר דרהי לתודעת הציבור.
מסע ההשתלטות של דרהי על הוט לא היה פשוט מאחר ואת חברת הכבלים החזיקה קבוצה גדולה של בעלי מניות הכוללת את בנק לאומי, בנק הפועלים, הבנק הבינלאומי, קבוצת דלק, קבוצת ידיעות ועוד נוספים. שלב אחרי שלב דרהי על הסכמים עם בעלי מניות המיעוט עד שביסס את שליטתו בחברה.
מהלך ההשתלטות של דרהי
בחודש אוגוסט האחרון החל איש העסקים הצרפתי לרכוש אחזקות בחברת בכבלים. לאט לאט ובשיטתיות רכש דרהי את האחזקות של בעלי המניות האחרים בחברה. באוגוסט 2009 רכש דרהי כ-15% מהמניות מבנק לאומי, חודשיים מאוחר יותר רכש אחזקות מבנק הפועלים והבנק הבינלאומי לפי 35 שקלים למניה.
ככל שדרהי התקדם במסע ההשתלטות, המחיר שהוא נדרש לשלם עבור המניות הלך ועלה. בדצמבר, נדרש דרהי לשלם 44 שקלים בעבור כל מידי קבוצת דלק והגיע לאחזקה של 44.76% ממניות החברה.
כאן נתקל דרהי במגבלה של חוק החברות אשר אוסר על חברה לחצות את רף ה-45% בחברה ללא או הקצאה פרטית. דרהי בחר בהקצאה פרטית. לפני כחודש אישרו בעלי המניות ברוב קולות הקצאה של 1.9% ממניות החברה לדרהי בהשקעה של 83 מיליון שקל.
מהלך זה טרם הושלם סופית ודרהי עדיין לא קיבל את מניותיו, אך הוא מצידו כבר לוטש עיניים קדימה. לחברת האחזקות שלו ישנם כבר הסכמים חתומים עם קבוצת פישמן וקבוצת ידיעות לרכישת חלקם בחברה. רכישת החלק של קבוצת ידיעות צפויה להתבצע כבר בתקופה הקרובה ובהשקעה של 250 מיליון שקל (מחיר מניה של 54.5 שקלים).
העסקה עם קבוצת פישמן מעט יותר מורכבת ובמסגרתה קיבל דרהי לרכישת 13% נוספים תמורת סכום נוסף של 650 מיליון שקל (מחיר של 65 שקל למניה). האופציה עשויה להיות ממומשת במהלך יוני 2011, כאשר על פי הערכות עשוי דרהי לממש את האופציה גם אם מניית החברה תישאר מתחח למחיר זה - זאת במטרה לבסס את השליטה.
לאן הוט הולכת?
מאז החל דרהי בהשתלטות על הוט הוא ביצע מספר מהלכים מרכזיים בחברה אשר הובילו לשיפור הרווחיות והרחבתה של החברה. המהלך המשמעותי ביותר היה של רכישת חברת הסלולר מירס שהוחזקה על ידי מוטורולה תמורת סכום של 170 מיליון דולר.
בימים אלו בוחנת הוט כיצד ניתן למזג את מירס אל תוך הוט. אם המהלך יושלם בסופו של דבר, דרהי יצליח ליצור קבוצת תקשורת גדולה הכוללת שירותי כבלים, אינטרנט, טלפוניה קווית וסלולאר. במלים אחרות, הוט תוכל להציע בעתיד את אותם השירותים כפי שבזק מציעה ללקוחות.
מבחינתם של בעלי המניות, ההשתלטות של דרהי רק עשתה לחברה טוב. להוט יש כעת מרכזי שמחויב לחברה הרבה יותר מאשר במצב הקודם שבו השליטה הייתה מפוזרת בין מספר גופים גדולים.
אולי רמז לכך שגם שנת 2011 הולכת להיות טובה עבור חברת הוט בכלל ופטריק דרהי בפרט טמונה בהסכמי המימון שחתמה החברה מול הבנקים בדצמבר האחרון - שיאפשר להוט לחלק בשנה הקרובה בהיקף של עד מיליארד שקל. בכך דרהי (ובעלי המניות של הוט) יוכלו לקטוף חלק מפירות העשייה של השנה וחצי האחרונות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.בלבלת בין קבוצת פישמן לידיעותהמתקן 24/01/2011 10:48הגב לתגובה זו0 0את המניות של קבוצת פישמן דרהי ירכוש ב- 54.5 שקל למניה. עם קבוצת ידיעות נחתם הסכם ולפיו לידיעות יש זכות למכור ולדרהי זכות לקנות מניות תמורת 65 שקל למניה. מימוש האופציה הוא אכן ביוני- 2011. להבא לא יזיק למר קורנפלד לבדוק את הממצאים בטרם הוא מפרסם אותם. אם הקורא ההדיוט שמכיר רק חלק מהדברים מזהה טעויות, איך הוא יכול לייחס אמינות לדברים שהוא לא מכיר?סגור
-
2.אולי סו" ס תתחילו להקפיד על כתיב !ד" ר אלכס זביצקי. 23/01/2011 23:32הגב לתגובה זו0 0ועל עיברית סטנדרטית . מה זה " מורווח" ? - זו שפת רחוב.סגור
-
1.קנייה מעולהפורט 23/01/2011 21:18הגב לתגובה זו0 0בהחלט יש לאן לעלות עם הוטסגור
-
אזאם כבר ד" ר אלכס 24/01/2011 02:29הגב לתגובה זו0 0עברית ולא עיברית (-:סגור