יחימוביץ' נגד הדיבידנד: קוראת לגושן להתערב - "בעלי השליטה בבזק עסוקים בתעלולים פיננסים"
ח"כ שלי יחימוביץ' ממשיכה במלחמתה בבעלי השליטה בשוק התקשורת. לאחר שבעבר יצאה כנגד הדיבידנד שחילקה פרטנר, היום היא קוראת ליו"ר רשות ני"ע זהר גושן להתערב כנגד חלוקת הדיבידנד בבזק.
חברת בזק צפויה לחלק בתוך שלוש שנים בהיקף של 3 מיליארד שקל בפעימות של חצי מיליארד שקל בכל שישה חודשים. יחימוביץ' מציינת במכתבה כי ההחלטה על חלוקת הדיבידנד, אשר אושרה השבוע על ידי האסיפה הכללית, מגיעה מספר חודשים אחרי שחילקה דיבידנד בסך של 1.28 מיליארד שקל.
במכתבה, דורשת יחימוביץ' מגושן לאכוף על בזק את הנחיית רשות ני"ע בדבר גילוי בעת החלטת דיבידנד, לפיה החברה בוחנים בזמן אמת את השפעת החלוקה על החברה ולא "מצדיקים בדיעבד חלוקת דיבידנד כה משמעותי".
בנוסף היא קוראת לגושן לדרוש מהחברה חוות דעת עצמאית ובלתי תלויה בדבר השפעת חלוקת הדיבידנד על החברה. יחימוביץ' מציינת כי בעקבות ההחלטה על חלוקת הדיבידנד הכניסה מדרוג את בזק לרשימת מעקב אם אפשרות להשלכות שליליות על דירוגה. "אין לאפשר לחברה להסתמך על המלצות אנליטסים" מטעמה, כתבה, "הערכות אלה כרוכות בניגוד עניינים מובנה".
"עולה חשש כבד כי במקום להגן על כספי הפנסיה והחסכונות של הציבור המשקיע בחברה, בעלי השליטה בבזק עסוקים בתעלולים פיננסים שנועדו בראש ובראשונה להעשיר את עצמם", כתבה.
יחימוביץ', שבעבר אף התבטאה באופן דומה כנגד חלוקת הדיבידנד בפרטנר, הביעה דאגה מהמצב: "מדאיג איפה להיווכח כי הדבר הפך כמעט לנורמה: בעלי הון מגייסים מימון חיצוני לרכישת השליטה בחברה ציבורית, משתלטים עליה בעזרת מינוף וזמן קצר לאחר מכן מושכים דיבידנד גדול על מנת לממן לעצמם את העסקה. לא אחת פוגעת הנורמה הקלוקלת הזו בציבור המשקיעים שכסם נוצל בצורה צינית, בעובדי החברה שמפוטרים או נאלצים לספוג קיצוצי שכר ובחברה עצמה הסופגת פגיעה קשה באמון הציבור וירידה בדירוג".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
21.צודקת! הבעלים חולבים את החברה ללא ראיה לעתיד (ל"ת)עובד בזק 27/01/2011 14:48הגב לתגובה זו0 0סגור
-
20.צודקת לחלוטין . צריך לשים לזה קץ (ל"ת)נ 26/01/2011 22:47הגב לתגובה זו0 0סגור
-
יש כאן בעיה ערכית.גיל 27/01/2011 10:43הגב לתגובה זו0 0קרנות הפנסיה שלנו שקנו את האג" ח של בזק כי הן היו מדורגות בדרוג גבוה - קרנות פנסיה בדרך כלל יכולות להחזיק רק באג" ח מדורג גבוה. תבוא בזק, תחלק דיבידנד ענקי באמצעות חוב, ירד הדירוג של האג" ח כי חובות צריך גם להחזיר וקרנות הפנסיה שלנו יהיו חייבות למכור את האג" ח של בזק לפי מדיניות ההשקעות שלהם. יווצר עודף מכירות - וקרנות הפנסיה יצאו בהפסד ניכר. עכשיו אני מסכים לסבול ירידת דירוג בגלל תנאים כמו תחרות מוגברת בעיות טכנולוגיות וכו, אבל שחברה בבעלות ציבורית - תוריד לעצמה את הדירוג בצורה יזומה במהלך שפוגע בציבור. זה קצת ניצול לא הוגן של כוח. אגב, באופן אישי אפשר פשוט להבין את הראש של בעלי השליטה ולעבור למניה במקום לאג" ח כדי להיות בצד הנכון של הקומבינה, העניין שלקרנות הפנסיה שלנו אין את האפשרות הזאת.סגור
-
19.שלי מה עם המיסים על הדלק? על המים מע" מ? ועודאורנה 26/01/2011 19:14הגב לתגובה זו0 0מתי גם זה יתחיל לעניין אותך?סגור
-
18.כוחות השוק והטבעכלכלן 26/01/2011 18:16הגב לתגובה זו0 0אם אנשים ובראשם שלי כל כך מפחדים להיפגע מחלוקת הדיבידנד של בזק פשוט שימכרו את המניות ואיגרות החוב שלהם בחברה. (אני במקרה מכרתי חצי מהמניות) ובעלי החוב כבר יבינו את האיתות. העובדה היא שהמניה רק עולה ועולה...סגור
- טען עוד
-
17.מיסויייאי 26/01/2011 16:41הגב לתגובה זו0 01.ראשית,ככלל בעלי השליטה מממנים קניות של חברות וגם הוצאות שונות מהלוואות של בנקים ומקורות דומים ובתנאים מאוד נוחים-רק לא מכיסם. 2.גם המיסוי של החברות שלהם על דיוידנדים ופרמיות נמוך משמעותית מהמיסוי שמשלם המשקיע הפרטי. 3.כך שאני מסכים עם מגיב 5:לתת לכוחות השוק לעבוד תוך העלאת המיסוי לבעלי השליטהסגור
-
16.מיסויייאי 26/01/2011 16:40הגב לתגובה זו0 01.ראשית,ככלל בעלי השליטה מממנים קניות של חברות וגם הוצאות שונות מהלוואות של בנקים ומקורות דומים ובתנאים מאוד נוחים-רק לא מכיסם. 2.גם המיסוי של החברות שלהם על דיוידנדים ופרמיות נמוך משמעותית מהמיסוי שמשלם המשקיע הפרטי. 3.כך שאני מסכים עם מגיב 5:לתת לכוחות השוק לעבוד תוך העלאת המיסוי לבעלי השליטהסגור
-
15.איזה אבסורד...ג' ירף 26/01/2011 15:28הגב לתגובה זו0 0אותו מקרר בגישה כל כך שונה..איזה אבסורד...איזה אבסורד...איזה אבסורד...סגור
-
14.11 צודק שלי מגלה בורות ושנאת עשירים ללא הבחנה (ל"ת)משקיע עני 26/01/2011 15:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.נראה שהיא מכורה לתקשורת - ממש מדהים (ל"ת)יוסי 26/01/2011 15:22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.שלי יחימוביץ כל מילה בסלע כל הכבודעובדת בזק 26/01/2011 15:18הגב לתגובה זו0 0העובדים ללא הפרוטקציה יפוטרו, והוועד יחגוג עם בני משפחותיהם והמקרובים אליהם.סגור
-
11.שלי כנסיw.b 26/01/2011 14:59הגב לתגובה זו0 1אז איך רצית שיקנו חברות???עם דמי כיס שהמדינה נותנת???בכל העולם זה לגיטימי שבעל שליטה קונה חברה, וממן את עצמו מהדיבידנדים שלה במשך השנים שלאחר הרכישה!חוץ מזה, 70% מהדיבידנד יילך לקרנות הפנסיה, לקופות הגמל ולציבור הרחב. אז מה את רוצה יא קומוניסטית???סגור
-
10.אף אחד לא באמת סופר את שלי יחימוביץ (ל"ת)dd 26/01/2011 14:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.צודקת. הבעיה ששמים על כולנו קצוץאלאל 26/01/2011 14:42הגב לתגובה זו0 0רק כשיצאו לרחובות ויפגנו נחישות נגד העושק יבינו שפיטורין ורווחים מהירים על גב העובד לא צריכים להתקייפ פה.סגור
-
8.תלחמי במקום המיועד לכךראש יהודי 26/01/2011 14:37הגב לתגובה זו0 0אסור לממונה של דוק ההון להתערב בהחלטות של חברות ומשקיעים כל עוד הכל שקוף וללא תרמיות. מנגד, החוק הגדיר במדויק מה התהליך לחלוקת דיבידנד חריג הוא כולל אישור של בית המשפט לחלוקה. החברה הגישה בקשה לבית המשפט לאשר את החלוקה הנ" ל וזכותה של שלי להגיש את התנגדותה המנומקת לבית המשפט אשר יחליט האם ההתנגדות מוצדקת או לא.סגור
-
7.ל-1. יחימוביץ' צודקתמושקע גם בבזק 26/01/2011 14:32הגב לתגובה זו0 0לפני שאתה מגיב מתוך שנאה עיוורת כדאי שתקרא את הכתבה. היא לא נגד הדיבידנד. היא טוענת ובצדק, שלא ניתן לקבוע מהיום מה יהיה הדיבידנד בעוד X שנים.סגור
-
6.כל הכבוד לח" כ יחימוביץ!!!אודי 26/01/2011 14:25הגב לתגובה זו0 0כל מילה בסלע, המשיכי במאבקיך הצודקים. עלי והצליחי!!סגור
-
5.הג' ורה צודקת הפעם, אלא שהבעייה צריכה להיותהרשלה 26/01/2011 14:24הגב לתגובה זו0 0מטופלת באמצעות נוסחאות מיסוי. למשל, מסוי גבוה יותר על החלק של בעלי השליטה בדיבידנד.סגור
-
למה להשתמש במילים כל כך גבוהות?כלכלן 26/01/2011 17:59הגב לתגובה זו0 0תגיד לי זה בטח נחמד להסתתר מאחורי שם בדוי (ועוד איזה שם בחרת לך) ולכנות את אחת מחברות הכנסת היותר מוצלחות שיש לנו בשמות כאלה. אתה מפחד שאם תזדהה היא תתבע אותך על לשון הרע (ובצדק?)סגור
-
יש לך בעיה עם נשים חכמות? (ל"ת)עוברת אורח 26/01/2011 15:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.היא מגזימה קצת בשנאת עשירים (ל"ת)שכר הוגן 26/01/2011 14:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.המשקיעים (קרנות הפנסיה) הם שיקבלו הדיבידנד!שלי - די לפופוליזם 26/01/2011 14:13הגב לתגובה זו0 0פשוט, בורה לחלוטין.סגור
-
טעות בידךכלכלן 26/01/2011 17:57הגב לתגובה זו0 0כי קרנות הפנסיה מחזיקות העיקר אגחים ולא מניות, ואלה יכולות להיפגע אם החברה תיקלע לקשי נזילות או תאבד לקוחות כמו למשל בגלל התקלה של אתמול ואז לא תוכל לשלם ריבית ולפרוע חוב. לא כל דבר זה מניות.סגור
-
למה פופוליזם, אם החברה תקלע לקשיים מי שישלםשוקי 26/01/2011 14:40הגב לתגובה זו0 0אלה יהיו העובדים בעוד שהבעלים יעשו הון תועפות, דבר נוסף עקב ירידת דירוג לחברה (ויש התראה שזה עלול לקרות) יפסיד ציבור המשקיעים במנייה והאגחים אני לא מת על הגברת אבל במקרה זה הצדק עימה ועל כך תבורךסגור
-
למה פופליזם?שלי-די לפופליזם 26/01/2011 15:21הגב לתגובה זו0 0כי לכל חברות התקשורת בארץ ובעולם יש מינוף גבוה יותר מבזק, זה בסה" כ ישווה המינוף. אם בזק מסוגלת לשרת את החוב מותר לה לקחת חוב ולתת דיבידנד, זה לחלוטין נתון לשיקול בעלי המניות. יש אינסוף מניות בבורסות בעולם עם חוב ודיבידנד ביחד, כל החברות הגדולות כמו מקדונלד, קוקה קולה, בואינג וכו, לשלי אין כלים להחליט אם זה נכון או לא, סתם השתלחות כי זה " טייקון" גורמת לזילות הנושא והורדת החשיבות של נושאים רצינים כמו שכר הבכירים , שמה היא לא השיגה כלום בסופו של דבר, ושמה דווקא צריך לפעול.סגור
-
2.שלי היא הלוחמת האמיצה ביותרמשקיע וגם פנסיונר 26/01/2011 14:09הגב לתגובה זו0 0למען זכויות הציבור רחב ולא למען הספקולנטים והמשקיעים לטווח קצר.סגור
-
כשהיא צודקת -היא צודקתדנן 26/01/2011 15:39הגב לתגובה זו0 0הם רוצים דיוידנד דרך הפחתת הון עצמי וזה מסוכן! גם מחזיקסגור
-
1.שלי יחימוביץאברהם ארנולד יעקובוב 26/01/2011 14:03הגב לתגובה זו0 0שלי יחימוביץ היא אסון למדינת ישראל. היא מתאימה למשטר קומוניסטי וברצונה לזרוק אותנו ב-60 שנים אחורנית.סגור