שימו לב: מדד מניות שרצוי כעת להגדיל אליו את החשיפה

סיון ליימן, מנכ"ל כנען ייעוץ השקעות, מנתח את מצבו הנוכחי של מדד מניות הבנקים ואף נותן צפי עתידי לגביו
 | 

שנת 2011 התחילה בבורסה בתל-אביב ב"רגל שמאל" על רקע המהומות במצרים וחוסר הבהירות לגבי השלטון המקומי: מדד ת"א 25 ירד בינואר ב-2.5%, מדד ת"א 100 ירד ב-1.7% ומדד הבנקים נפל ב-8%. למדד זה ברצוני להתייחס הפעם, אך ראשית - מספר נתונים חשובים לגבי תשואות מדדי המניות המובילים במהלך שנת 2010 ובינואר 2011:



מהטבלה ניתן ללמוד שבעוד שבשנת 2010 הניבו מדדי המניות המובילים נאה של כ-15% בממוצע - נותר מדד הבנקים מאחור עם תשואה צנועה בהרבה של פחות מ-7%. בינואר 2011 באו הפערים לידי ביטוי בעוצמה רבה אף יותר: בעוד מדד המעו"ף ומדד ת"א 25 ירדו בממוצע בכ-2%, נפל מדד הבנקים ב-8%.

בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2010 הסתכמו רווחי הבנקים ב-1.86 מיליארד שקל - עלייה של 25% (!) לעומת התקופה המקבילה בשנת 2009. הבנקים הגדולים לאומי ופועלים השיגו תשואה דו-ספרתית על ההון של בין 10% ל-11% וההפרשה לחובות מסופקים הסתכמה ב-0.41% בלבד מתיק האשראי של הבנקים.

השיפור בדוחות הבנקים צפוי להימשך על רקע חוסנה של הכלכלה הישראלית הבא לידי ביטוי, בין היתר, בשיעורי אבטלה נמוכים מאוד ביחס לכלכלות אחרות בעולם (6.8%) ושיעורי צמיחה גבוהים (4.5% ב-2010 על פי האומדן האחרון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). ניתן אולי להסביר את הנפילה במדד הבנקים בינואר בשל מכירה מצד משקיעים זרים, החוששים ליציבות הכלכלה באזור בעקבות המהומות במצרים.

אני, לעומת זאת, לא מוצא כל סיבה מוצדקת לירידות השערים החדות שפקדו את מדד מניות הבנקים. נהוג לומר על הבנקים שהם משקפים את מצבו של המשק הישראלי ועל רקע הנתונים החיוביים שמספק המשק הישראלי צפויים הבנקים להציג דוחות חיוביים גם בשנת2011; על-כן אני סבור כי מדד הבנקים צפוי לתקן את הירידות ולהפגין תשואות דומות למדדי ת"א 25 ות"א 100. אני סבור שיש להגדיל חשיפה למדד הבנקים על חשבון מדד ת"א 25.

הכותב, סיון ליימן, הינו יועץ השקעות פרטי ומנכ"ל כנען ייעוץ השקעות המעניק ייעוץ השקעות מקצועי ובלתי תלוי לבתי-אב, חברות ולגופים עסקיים.

* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(11):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    מזל שמכרתי את כל הבנקים!תמיד לעשות הפוך
    אבי 09/02/2011 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהפרשנים ולהרוויח
    סגור
  • 9.
    לסיון איך אפשר להשקיע במדד בנקאות עולמי? תודה (ל"ת)
    אסנת 09/02/2011 11:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תשובה לאסנת
    סיון ליימן 09/02/2011 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניתן להשקיע במדד בנקאות עולמי באמצעות תעודת סל בשקלים.
    סגור
  • 8.
    צודק בהחלט , תודה סיוון (ל"ת)
    יוני 09/02/2011 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    לפני חודש המלצת פה על אפריקה כל הכבוד!!!
    יוני 09/02/2011 09:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן אני חושב שיש משו בהמלצתך אל תשכח שזרים היו אלו שמכרו...
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    השוק יודע יותר טוב מכולם
    מ. 08/02/2011 21:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם משכנתאות בשיא ומחירי נדלן בשיא אין פלא שחוששים ממניות הבנקים. גם גרינספן נחשב לגאון לא פחות מפישר וכולנו יודעים איך זה נגמר. ועכשיו יבואו כל הטענות כמה זה שונה כאן, כי המשכנתאות הן לא נון-ריקורס כמו בארצות הברית, כי מצד שני הם לא חיים בתוך ים מוסלמי שאת קצה הזעזוע שלו ראינו במצרים. לא צריך מלחמה חס וחלילהף אבל מספיקה מעט אי יציבות באיזור כדי להבריח את כל הזרים. אפילו שינוי לטובה במצב הנדלן באירופה וארצות הברית יכול לגרום למשקיעים זרים וישראלים לצאת מכאן למחוזות יותר אטרקטיביים.
    סגור
  • 5.
    אתה צודק, אבל יש כמה נקודות למחשבה
    גיא 08/02/2011 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. כל הגופים המקומיים מושקעים בבנקים עד קצה המותר מבחינת רגולציה. 2. צריך להשוות לעומת בנקים באירופהואמריקה , לא יותר זולים. 3.הדוחות האחרונים שיקפו שיא שלילי מבחינת הפרשות לחומס, מה שאולי מסמן שיא מבחינתם. בעתיד יצטרכו להפריש יותר, לבטח עם בועת הנדלן המתפתחת.
    סגור
  • 4.
    אני בדעה דומה ואכן הגדלתי חשיפה למניות הבנקים (ל"ת)
    עדי 08/02/2011 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    המלצה הגיונית.
    קוקו הנמר הקטמוני 08/02/2011 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיכון בבנקים נראה כרגע נמוך מהסיכון במדדים האחרים.
    סגור
  • 2.
    הגדלת החשיפה למניות הבנקים
    יניב 08/02/2011 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ד להגיד ששווה להשקיע בבנקים רק בגלל שהוא " מפגר" אחרי המדד זה ניתוח חסר מקצועיות לחלוטין. בסקירתך לא התייחסת מה צריך לקרות כדי שמניות הבנקים יחלקו דיבידנדים, יחס הלימות ההון של כל בנק, השפעת תקנות באזל 2 על הרכב הנכסים של הבנקים וכו' . ממנכ" ל בית השקעות הייתי מצ]ה להרבה הרבה יותר...
    סגור
  • 1.
    מדד הביומד ירד 20% , כלל ביוטכנולוגיה =מציאה (ל"ת)
    הביומד, התחום הלוהט 08/02/2011 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות