האיש עם החברים בפייסבוק ינצח?

ההדחה של יואב מאור מהאח הגדול מוכיחה שלא משנה כמה לייקים יש למותג שלכם בפייסבוק. אם אתם לא יודעים לתרגם אותם לאהדה אמיתית, זה לא שווה כלום
 | 

למעלה מתשעים אלף לייקים יש לעמוד של יואב מאור בפייסבוק. מספר פנומנלי. לשם השוואה, לג'קי, אחד המתמודדים האהובים והבולטים ביותר העונה, יש קצת יותר מ-12,000. יחד עם זאת, יואב היה המתמודד שקיבל הכי מעט קולות והודח מן הבית. ג'קי, מן הסתם, נמצא אי שם בפסגה. נו, אז מה אפשר ללמוד מזה?

הכניסה של יואב מאור לבית האח הגדול ריגשה לא מעט פעילים ברשת החברתית שמכירים אותו כבלוגר מצליח ופייסבוקאי פופולארי במיוחד. חבריו של יואב, שיודעים ביומיום לגייס אלפי לייקים לעמודי המותגים בפייסבוק, החליטו להפגין את כוחם הפעם לטובת חברם הטוב ולהביא לניצחונו באח הגדול. על הדרך, הם חשבו גם לקדם את משרד הפרסום החדש שלהם המתמחה בפייסבוק. תוכנית גאונית, תודו.

לא כל לייק הופך בסוף ל-SMS

ההתחלה הייתה לא רעה בכלל, מנהלי הקבוצה עשו מה שהם יודעים טוב לעשות והצליחו לגייס במהירות אלפי לייקים. כאמור, לא עבר זמן רב והעמוד של יואב מאור הפך להיות העמוד הפופולארי ביותר מבין המתמודדים של האח הגדול. המשימה הושלמה בהצלחה. לא באמת. כי אז נתקלו מנהלי הקמפיין בבעיה גדולה: מה עכשיו? איך מתרגמים את הלייקים האלה להצבעת תמיכה המונית ב-SMS?

כמו חבריו של יואב, כך לא מעט מנהלי מותגים נתקלו לאחרונה בבעיה דומה- הם מקדישים את הזמן היקר שלהם בניסיון להשיג מספר גבוה של לייקים בפייסבוק וכשהם מצליחים (במקרה הטוב), הם מבינים שהם לא בדיוק יודעים מה לעשות איתם, אין להם מושג איך רותמים אותם לקידום למותג שלהם ואיך הם קשורים בכלל להגדלת מכירות או להעצמת הקשר עם המותג.

עולם השיווק לומד על בשרו אט אט שלייקים הם לא מטרה שיווקית. הם במקרה הטוב כלי שיכול לסייע להשיג מטרות שיווקיות. וגם אז כדאי להיות צנוע בציפיות. היכולת של הפייסבוק היא מוגבלת מאוד. ואיך מגיעים בכל זאת להישגים? זה תלוי כמובן במה רוצים להשיג או במילים אחרות, צריך להגדיר מטרה שיווקית.

יואב מאור - מתמודד אנמי ומשעמם מדי לריאליטי

ניקח את יואב מאור כדוגמא. הבעיה של יואב הייתה שהוא נתפס כמתמודד אנמי, משעמם מדי לריאליטי. הוא לא רב עם אף אחד, לא תופס צד, לא מייצר כותרות ולכן גם לא מייצר זמן מסך. המטרה השיווקית אם כן הייתה להפיח חיים במותג יואב מאור, להוציא את הצד המעניין שבו ולגרום לצופים להתעניין בדמות שלו ובסיפור שלו.

איך עושים את זה? מוצאים קטעים מעניינים במיוחד בערוץ 20 שלא שודרו בערוץ 2 ומפיצים אותם ויראלית בפייסבוק (כמו הקטע שרץ עכשיו חזק ובו פרידה מלמדת את ליהיא את סודות הסקס הנשי). הוא שם כבר 60 יום, בטח אפשר למצוא כמה דקות טובות משהייתו בבית ולתת להן כותרת מספיק חזקה כדי שתעורר עניין. מה עוד? מחפשים מיני שערורייה או סיפור מעניין בכיכובו של יואב מהאזרחות (זוכרים את אור, המתמודד המוזנח מה"יפה והחנון" שהתברר שלפני התוכנית כבר היה מגולח למשעי ובנוי לתלפיות?). ואז משתמשים במאה אלף החברים בעמוד כדי להפיץ את אותם קטעים ולייצר סביבם שיחה. דיבור חזק ואמיתי על יואב ברשת החברתית היה משכנע אולי את עורכי האח לתת לו עוד דקות על המסך מה שכנראה היה מגביר את ההצבעות לכיוונו.

בסוף זה תמיד חוזר לפרסומאים הקלאסיים

יש היום אינפלציה של חברות חדשות ואנשים שמתיימרים להתמחות ברשת החברתית. לרוב הם יודעים במקרה הטוב "להביא לייקים". זו אגב באמת משימה באמת לא קלה. אבל כדי להביא להצלחות שיווקיות אמיתיות זה לא מספיק. בשביל זה עדיין צריך את הידע, הניסיון והמתודה של הפרסומאים הקלאסיים.

הכותב הוא פרילנס שהתעסק שנים רבות בקריאייטיב אופליין ובשנים האחרונות מתמחה בקריאייטיב דיגיטלי

תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    המסקנה בסוף מודבקת ומזיעה
    הכל טוב עד הסוף 10/02/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    COME ON מזה אתה מסיק שצריך לחזור לפרסומאים הקלאסיים? פרסומאים קלאסים עושים באנרים פרימיום... יותר מזה לא לימדו אותם במכונות הכסף
    סגור
  • איזה שטויות
    דובר השר 10/02/2011 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרסומאים הקלאסיים או יותר נכון משרדי הדיגיטל של משרדי הפרסום כמו מקאן דיגיטל, y&r, סאצ'י ודומיהם יודעים להכניס מתודות של פרסום לתוך עולם האינטרנט ומספקים פתרונות טובים ולא רק באנרים משודרגים. להבדיל מכל מיני שרלנטים שצצו פתאום והם "מומחים למדיה חברתית" ובמקרה הטוב יודעים להביא לייקים ולא מעבר לזה.
    סגור
  • 14.
    אחלה כתבה מירן! (ל"ת)
    זרוב 09/02/2011 20:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    מאוד מדוייק... (ל"ת)
    יונתן 09/02/2011 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    שטויות - לא יצא מזה כלום כי הכל מזויף בעמוד
    שלומי 08/02/2011 23:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הלייקים זה תרמיט של חברת פרפל. כתבה שלמה על שום דבר... כל ה 90000 התחברו לעמוד ללא ידיעתם
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    אמת
    שיר 08/02/2011 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יואב מאור יבש ומשעמם צ'וצ'יה הדבר היחיד הטוב שיצא ממנו
    סגור
  • 10.
    הוא גם ממש מכוער (ל"ת)
    ירדן כהן 08/02/2011 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    עוד לא ראיתם כלום
    ירדן כהן 08/02/2011 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת התרמית הכי קטנה שהחברה הזאת עשתה שמישהו יתחיל לחפור האמת תתגלה!
    סגור
  • 8.
    האמת...מאחורי העמוד
    ירדן כהן 08/02/2011 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכולם ברור שמה שקרה שם זה זיוף במיטבו גם בעמוד של יואד וגם בעמוד של החברה שלהם אני שמח שזה קרה רק בשביל להסביר את כל מה שרשמת למעלה אין דרכי קיצור בחיים ויואב וחבורתו מומחים בקיצורים יש להם מזל שעדיין לא התחילו לחפור שמישהו יתחיל לחפור אתה תופתע מכמה החבורה הזאת תעשה ה-כ-ל בשביל להביא עוד לייק מסכן אחד. ימים יגידו
    סגור
  • 7.
    גדולים בפייסבוק, קטנים במציאות
    תום 08/02/2011 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קורה כמעט כל יום, אנשים שבנו את עצמם בפייסבוק עם מאות אלפי לייקים וחברים מתרסקים במפגש שלהם עם המציאות. תראו את אלאלוף לדוגמה
    סגור
  • אלאלוף נפל לרני רהב, מה רע(ב) ? (ל"ת)
    אביגדור 09/02/2011 21:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    תרמית הלייקים של יואב מאור
    עדי 08/02/2011 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפי שנחשף ב"צינור לילה" ובמקומות נוספים הלייקים בעמוד של יואב מאור היו בחלקם מזוייפים והגיעו בדרכים עקומות ולכן מספר הלייקים בעמוד שלו כלל לא מייצג את כמות האנשים שבאמת אוהדים אותו ולכן הנקודה כאן לא כל כך רלוונטית...
    סגור
  • 5.
    סתם ילדים חובבנים יואב וחבורתו (ל"ת)
    לא רמה 08/02/2011 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הקהל
    אסף 08/02/2011 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש אצל יואב הכי הרבה תגובות והכי הרבה אינטרקציה והכי שיחה אין שם בכלל הודים, תסתכלו ותראו
    סגור
  • איזה אינטרקציה בין 50 גג 100 איש וחברים
    ילדים חובבנים 10/02/2011 17:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלפי שגיאות הכתב, חלק מהם ילדים בביה"ס יסודי. זאת הרמה ושיואב לא יתיימר להיות מה שהוא לא. מודעות עצמית אי אפשר לקנות בכסף. לסיכום יואב ושותפיו הם חבורת ילדים חובבנים שמתלהבים מעצם!
    סגור
  • 4.
    90 אלף הודים זה לא הרבה:
    מהטמה 08/02/2011 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בוראנסי יש לנו כמה מליונים
    סגור
  • 3.
    מה זה, כל החברים שם הודים (ל"ת)
    גנדי 08/02/2011 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מדובר בספאם לכל דבר ועניין
    יוסי צרפתי 08/02/2011 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מכיר לפחות 4 אנשים בעמוד המדובר, כולם נשבעו שמעולם לא הצטרפו אליו, 2 מהם לא מכירים את הבחור. אז לכל אותם אנשים שמאמינים לקבלני הלייקים, שתדעו שמוכרים לכם ספאם פרימיום. קהילת פייסבוק בונים לאט ובצורה מוקפדת, כאשר הערך שתמיד צריך להיות בראש הוא אחד: רלוונטיות.
    סגור
  • 1.
    יואב
    עליזה 08/02/2011 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה אמרת, אף על פי שבמקרה הזה אני לא בטוחה שהדמות של יואב יכולה להפתיע במיוחד.. מדובר בילד חמוד וכנראה שהצופים מחפשים ריגושים
    סגור
  • אכן תרמית
    מור 13/02/2011 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת חשפו בצינור שהרבה מהלייקם הושגו במרמה. לא מאמינה שכולם, ומאמינה שהסיבות להדחה באמת לפי מה שכתבת + נרקיסיזם שדוחה בלי קשר
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות