האיש עם החברים בפייסבוק ינצח?
למעלה מתשעים אלף לייקים יש לעמוד של יואב מאור בפייסבוק. מספר פנומנלי. לשם השוואה, לג'קי, אחד המתמודדים האהובים והבולטים ביותר העונה, יש קצת יותר מ-12,000. יחד עם זאת, יואב היה המתמודד שקיבל הכי מעט קולות והודח מן הבית. ג'קי, מן הסתם, נמצא אי שם בפסגה. נו, אז מה אפשר ללמוד מזה?
הכניסה של יואב מאור לבית האח הגדול ריגשה לא מעט פעילים ברשת החברתית שמכירים אותו כבלוגר מצליח ופייסבוקאי פופולארי במיוחד. חבריו של יואב, שיודעים ביומיום לגייס אלפי לייקים לעמודי המותגים בפייסבוק, החליטו להפגין את כוחם הפעם לטובת חברם הטוב ולהביא לניצחונו באח הגדול. על הדרך, הם חשבו גם לקדם את משרד הפרסום החדש שלהם המתמחה בפייסבוק. תוכנית גאונית, תודו.
לא כל לייק הופך בסוף ל-SMS
ההתחלה הייתה לא רעה בכלל, מנהלי הקבוצה עשו מה שהם יודעים טוב לעשות והצליחו לגייס במהירות אלפי לייקים. כאמור, לא עבר זמן רב והעמוד של יואב מאור הפך להיות העמוד הפופולארי ביותר מבין המתמודדים של האח הגדול. המשימה הושלמה בהצלחה. לא באמת. כי אז נתקלו מנהלי הקמפיין בבעיה גדולה: מה עכשיו? איך מתרגמים את הלייקים האלה להצבעת תמיכה המונית ב-SMS?
כמו חבריו של יואב, כך לא מעט מנהלי מותגים נתקלו לאחרונה בבעיה דומה- הם מקדישים את הזמן היקר שלהם בניסיון להשיג מספר גבוה של לייקים בפייסבוק וכשהם מצליחים (במקרה הטוב), הם מבינים שהם לא בדיוק יודעים מה לעשות איתם, אין להם מושג איך רותמים אותם לקידום למותג שלהם ואיך הם קשורים בכלל להגדלת מכירות או להעצמת הקשר עם המותג.
עולם השיווק לומד על בשרו אט אט שלייקים הם לא מטרה שיווקית. הם במקרה הטוב כלי שיכול לסייע להשיג מטרות שיווקיות. וגם אז כדאי להיות צנוע בציפיות. היכולת של הפייסבוק היא מוגבלת מאוד. ואיך מגיעים בכל זאת להישגים? זה תלוי כמובן במה רוצים להשיג או במילים אחרות, צריך להגדיר מטרה שיווקית.
יואב מאור - מתמודד אנמי ומשעמם מדי לריאליטי
ניקח את יואב מאור כדוגמא. הבעיה של יואב הייתה שהוא נתפס כמתמודד אנמי, משעמם מדי לריאליטי. הוא לא רב עם אף אחד, לא תופס צד, לא מייצר כותרות ולכן גם לא מייצר זמן מסך. המטרה השיווקית אם כן הייתה להפיח חיים במותג יואב מאור, להוציא את הצד המעניין שבו ולגרום לצופים להתעניין בדמות שלו ובסיפור שלו.
איך עושים את זה? מוצאים קטעים מעניינים במיוחד בערוץ 20 שלא שודרו בערוץ 2 ומפיצים אותם ויראלית בפייסבוק (כמו הקטע שרץ עכשיו חזק ובו פרידה מלמדת את ליהיא את סודות הסקס הנשי). הוא שם כבר 60 יום, בטח אפשר למצוא כמה דקות טובות משהייתו בבית ולתת להן כותרת מספיק חזקה כדי שתעורר עניין. מה עוד? מחפשים מיני שערורייה או סיפור מעניין בכיכובו של יואב מהאזרחות (זוכרים את אור, המתמודד המוזנח מה"יפה והחנון" שהתברר שלפני התוכנית כבר היה מגולח למשעי ובנוי לתלפיות?). ואז משתמשים במאה אלף החברים בעמוד כדי להפיץ את אותם קטעים ולייצר סביבם שיחה. דיבור חזק ואמיתי על יואב ברשת החברתית היה משכנע אולי את עורכי האח לתת לו עוד דקות על המסך מה שכנראה היה מגביר את ההצבעות לכיוונו.
בסוף זה תמיד חוזר לפרסומאים הקלאסיים
יש היום אינפלציה של חברות חדשות ואנשים שמתיימרים להתמחות ברשת החברתית. לרוב הם יודעים במקרה הטוב "להביא לייקים". זו אגב באמת משימה באמת לא קלה. אבל כדי להביא להצלחות שיווקיות אמיתיות זה לא מספיק. בשביל זה עדיין צריך את הידע, הניסיון והמתודה של הפרסומאים הקלאסיים.
הכותב הוא פרילנס שהתעסק שנים רבות בקריאייטיב אופליין ובשנים האחרונות מתמחה בקריאייטיב דיגיטלי
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
15.המסקנה בסוף מודבקת ומזיעההכל טוב עד הסוף 10/02/2011 12:25הגב לתגובה זו0 0COME ON מזה אתה מסיק שצריך לחזור לפרסומאים הקלאסיים? פרסומאים קלאסים עושים באנרים פרימיום... יותר מזה לא לימדו אותם במכונות הכסףסגור
-
איזה שטויותדובר השר 10/02/2011 14:29הגב לתגובה זו0 0הפרסומאים הקלאסיים או יותר נכון משרדי הדיגיטל של משרדי הפרסום כמו מקאן דיגיטל, y&r, סאצ'י ודומיהם יודעים להכניס מתודות של פרסום לתוך עולם האינטרנט ומספקים פתרונות טובים ולא רק באנרים משודרגים. להבדיל מכל מיני שרלנטים שצצו פתאום והם "מומחים למדיה חברתית" ובמקרה הטוב יודעים להביא לייקים ולא מעבר לזה.סגור
-
14.אחלה כתבה מירן! (ל"ת)זרוב 09/02/2011 20:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.מאוד מדוייק... (ל"ת)יונתן 09/02/2011 11:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.שטויות - לא יצא מזה כלום כי הכל מזויף בעמודשלומי 08/02/2011 23:16הגב לתגובה זו0 0כל הלייקים זה תרמיט של חברת פרפל. כתבה שלמה על שום דבר... כל ה 90000 התחברו לעמוד ללא ידיעתםסגור
- טען עוד
-
11.אמתשיר 08/02/2011 18:00הגב לתגובה זו0 0יואב מאור יבש ומשעמם צ'וצ'יה הדבר היחיד הטוב שיצא ממנוסגור
-
10.הוא גם ממש מכוער (ל"ת)ירדן כהן 08/02/2011 17:42הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.עוד לא ראיתם כלוםירדן כהן 08/02/2011 17:33הגב לתגובה זו0 0זאת התרמית הכי קטנה שהחברה הזאת עשתה שמישהו יתחיל לחפור האמת תתגלה!סגור
-
8.האמת...מאחורי העמודירדן כהן 08/02/2011 17:29הגב לתגובה זו0 0לכולם ברור שמה שקרה שם זה זיוף במיטבו גם בעמוד של יואד וגם בעמוד של החברה שלהם אני שמח שזה קרה רק בשביל להסביר את כל מה שרשמת למעלה אין דרכי קיצור בחיים ויואב וחבורתו מומחים בקיצורים יש להם מזל שעדיין לא התחילו לחפור שמישהו יתחיל לחפור אתה תופתע מכמה החבורה הזאת תעשה ה-כ-ל בשביל להביא עוד לייק מסכן אחד. ימים יגידוסגור
-
7.גדולים בפייסבוק, קטנים במציאותתום 08/02/2011 16:42הגב לתגובה זו0 0זה קורה כמעט כל יום, אנשים שבנו את עצמם בפייסבוק עם מאות אלפי לייקים וחברים מתרסקים במפגש שלהם עם המציאות. תראו את אלאלוף לדוגמהסגור
-
אלאלוף נפל לרני רהב, מה רע(ב) ? (ל"ת)אביגדור 09/02/2011 21:12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.תרמית הלייקים של יואב מאורעדי 08/02/2011 15:50הגב לתגובה זו0 0כפי שנחשף ב"צינור לילה" ובמקומות נוספים הלייקים בעמוד של יואב מאור היו בחלקם מזוייפים והגיעו בדרכים עקומות ולכן מספר הלייקים בעמוד שלו כלל לא מייצג את כמות האנשים שבאמת אוהדים אותו ולכן הנקודה כאן לא כל כך רלוונטית...סגור
-
5.סתם ילדים חובבנים יואב וחבורתו (ל"ת)לא רמה 08/02/2011 15:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הקהלאסף 08/02/2011 16:56הגב לתגובה זו0 0יש אצל יואב הכי הרבה תגובות והכי הרבה אינטרקציה והכי שיחה אין שם בכלל הודים, תסתכלו ותראוסגור
-
איזה אינטרקציה בין 50 גג 100 איש וחבריםילדים חובבנים 10/02/2011 17:51הגב לתגובה זו0 0שלפי שגיאות הכתב, חלק מהם ילדים בביה"ס יסודי. זאת הרמה ושיואב לא יתיימר להיות מה שהוא לא. מודעות עצמית אי אפשר לקנות בכסף. לסיכום יואב ושותפיו הם חבורת ילדים חובבנים שמתלהבים מעצם!סגור
-
4.90 אלף הודים זה לא הרבה:מהטמה 08/02/2011 14:09הגב לתגובה זו0 0רק בוראנסי יש לנו כמה מליוניםסגור
-
3.מה זה, כל החברים שם הודים (ל"ת)גנדי 08/02/2011 14:06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.מדובר בספאם לכל דבר וענייןיוסי צרפתי 08/02/2011 14:04הגב לתגובה זו0 0אני מכיר לפחות 4 אנשים בעמוד המדובר, כולם נשבעו שמעולם לא הצטרפו אליו, 2 מהם לא מכירים את הבחור. אז לכל אותם אנשים שמאמינים לקבלני הלייקים, שתדעו שמוכרים לכם ספאם פרימיום. קהילת פייסבוק בונים לאט ובצורה מוקפדת, כאשר הערך שתמיד צריך להיות בראש הוא אחד: רלוונטיות.סגור
-
1.יואבעליזה 08/02/2011 13:54הגב לתגובה זו0 0יפה אמרת, אף על פי שבמקרה הזה אני לא בטוחה שהדמות של יואב יכולה להפתיע במיוחד.. מדובר בילד חמוד וכנראה שהצופים מחפשים ריגושיםסגור
-
אכן תרמיתמור 13/02/2011 12:33הגב לתגובה זו0 0באמת חשפו בצינור שהרבה מהלייקם הושגו במרמה. לא מאמינה שכולם, ומאמינה שהסיבות להדחה באמת לפי מה שכתבת + נרקיסיזם שדוחה בלי קשרסגור