הפרסומת 'פיקוד האוכל' עושה את העבודה
תנובה ממשיכה להפגין חדות האבחנה לגבי חיינו. במסגרת סיפור המסגרת 'לגדול בבית ישראלי' מתמקדת הפעם החברה ב'רעב הקטן' התוקף אותנו בגדול ללא התרעה מוקדמת, ולשם כך היא מציגה את ערכת הנשנושים כנשק התקפי לכל דבר.
תנובה לקחה על עצמה להאיר פינות חשוכות בקולקטיב הלאומי שלנו, בהקשר לכל מה שקשור למערכת יחסיו של הישראלי עם ביתו, במיוחד בתחום האוכל אבל לא רק.
זה התחיל בגבינה הצהובה שמעלה בנו זיכרונות ילדות רבי עוצמה אך מעוותים לחלוטין בידי הזמן שחלף מאז. זה המשיך עם סדרת הזיכרונות הילדותיים של מה זה לגדול בית ישראלי. וכרגע זה מתמקד ברעב הקטן שתוקף כמעט כל אחד ואחד מאיתנו ללא הכנה מוקדמת, אותו רעב שמותיר אותנו חסרי הגנה וכבוד עצמי.
רעב קטן, שם ציני ומצחיק בפני עצמו, אינו קטן כלל וכלל. הוא אחד הרגעים הקשים והמשפילים שתוקפים אותנו בין ארוחות או בסוף היום. הוא מפיל אותנו ברשתו וגורם לנו לרדת לשפל המדרגה ולאבד צלם אנוש. אבל אנחנו קוראים לו רעב קטן כדי להקטין אותו ולא להודות במה ובמי שהוא גורם לנו להיות...
הוא תופס אותנו בלילה והוא תופס אותנו לפני ארוחת הצהרים. הוא גורם לנו לגנוב חטיפים מהילדים, לאכול ג'אנק לא סביר, לגנוב מהכיבוד של המשרד ולאבד גובה בשיחת בונוס חשובה עם הבוס.
מה שיפה במה שתנובה עשתה, זה שהיא גם מעלה את התופעה הלא מחמיאה הזו על השולחן, אבל היא מלכדת אותנו ומייצרת סביבה רגע קסום של 'צרת רבים' ומדורת שבט. תגובת הנחשף היא 'וואלה זה באמת קורה לי. מה, זה קורה לכולם?'. הליבה 'לגדול בבית ישראלי' שוב מפילה את הקירות בין בית לבית, ומראה לנו שאנחנו עם אחד ושהבית הישראלי, לא חשוב אם הוא בעיר או בכפר, הוא בית אחד.
הפרסומת הראשונה ל'נשנושי קוטג''
'פיקוד האוכל' היא יחידה שהוקמה כדי להילחם ברעב הקטן שהינו למעשה אויב גדול. השפה היא כמובן שפת פיקוד העורף השאולה מעולמות מלחמת המפרץ וצפונה ממנה. עינב גלילי, ברוח 'קריינית הרצף' של 'העולם הערב' המיתולוגית משידורי הניסיון של ערוץ 2, מודיעה לעם ישראל על מתקפת רעב הצפויה הלילה או מחר לפני הצהרים. 'מתקפת רעב' נופלת על 'מתקפת טילים' כמובן. הקריינית מסבירה לנו מה צפוי לקרות לנו וכמה עלובים נהיה, וכנגד זה היא מציעה לנו את ערכת הנשנושים של קוטג'. הערכה, ברוח ערכת המגן, דורשת הוראות הפעלה, וברור שמי שישתמש בה נכונה יהיה ערוך, מוכן ומוגן.
הלוגו של פיקוד האוכל הוא לוגו הבית הישראלי של תנובה עם 'מגוייס לצה"ל' - סכין ומזלג בהצלבה. והמשפט 'לגדול בבית ישראלי' נאמר באותו טון צבאי, מונוטוני וסר - רגש ברוח ההודעה כולה לאומה.
הפרסומת השנייה ל'נשנושי קוטג''
מבחינה אסטרטגית יש פה גם תובנה מדוייקת, גם חיבוק אוהב ומחבר, גם פיצוח קריאטיבי מדויק על כל ערכיו וה-tone of voice. וכמובן שיש פה פירוש יצירתי ולא שבלוני של נאראטיב מותג העל 'לגדול בבית ישראלי' - ללא שיחזור של סרטי הגבינות והחלב שמילאו את המרקע במשך השנה האחרונה. הפיתוי להשעין את קוטג' נשנושים על 'סרטי הפוסט' של לגדול בבית ישראלי הוא ענק, והקביעה של תנובה כי בעולם הרעב הקטן מספיק נפח כדי להצדיק שפה משלו היא קביעה נכונה.
מישהו בתנובה לקח אחריות אמיתית גם על הצורך לחדש ולהוביל, כמו גם על הקשר עתיק היומין עם הציבור. האחריות היא גם על המשימה הלא פשוטה לייצר בידול נחרץ מכל מותגי המורשת הוותיקים שמפלרטטים עם הבית הישראלי באופן קונבנציונלי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
13.שיבוש לשון חמור!!!!חני 23/05/2011 21:02הגב לתגובה זו0 0ערכות ב-כ' רפה????? מי כתה את הפירסומת ? אין הגהה????? לא שמעתם על הכלל הבסיסי בלשון: דגש בבג"ד כפ"ת????? ערכות עם כ' דגושה!!סגור
-
12.קמפיין הזוי ודוחה (ל"ת)אייל 17/03/2011 12:31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.מה זה תובנה?יש פה פרסומת של ג' יפית קצת מושקעקול המפרסם 16/02/2011 22:17הגב לתגובה זו0 0בתמי לחלוטין ,עדיף כבר לשים אתת ג שום חשיבה קאסטרטגית-קראיטיבית ונוסף על כך ליהוק גרועסגור
-
10.רע רע מאדאיזי 15/02/2011 22:04הגב לתגובה זו0 0פרסומת זולה העושה שימוש ציני בהודעות פיקוד העורף. בצע הכסף הורג כל חלקה טובה בחיינו. מאז הפרסומת מוצרי תנובה מעוררים בי בחילה ואני לא היחידי. אנו מדינה למודת מלחמות בעיקר בצפון ובדרום ואילו יוצרי הפרסה המבישה כנראה חיים במדינת תל-אביב שם גרים כנראה חסרי רגישות לצפון והדרום שהפכו לישובי ספר לטובת מדינת תל אביב. בושה וחרפהסגור
-
תיקון טעותאחד מהענף 16/02/2011 12:09הגב לתגובה זו0 0הפרסומת שואבת את ההשראה ממלחמת המפרץ שתקפה רק את העיר תלאביבסגור
- טען עוד
-
9.פיקוד האוכלאיזי 15/02/2011 22:03הגב לתגובה זו0 0פרסומת זולה העושה שימוש ציני בהודעות פיקוד העורף. בצע הכסף הורג כל חלקה טובה בחיינו. מאז הפרסומת מוצרי תנובה מעוררים בי בחילה ואני לא היחידי. אנו מדינה למודת מלחמות בעיקר בצפון ובדרום ואילו יוצרי הפרסה המבישה כנראה חיים במדינת תל-אביב שם גרים כנראה חסרי רגישות לצפון והדרום שהפכו לישובי ספר לטובת מדינת תל אביב. בושה וחרפהסגור
-
8.פיצוח מדהיםשחר 15/02/2011 19:41הגב לתגובה זו0 0אין ספק שמדובר בתובנה שכבר עלו עליה רק לפני חודש(קנור עם הנמס בכוסX), אך כאן הפיצוח הקריאטיבי היה מושלם.. מה גם שקוטג' מתאים לכל זמןסגור
-
7.אוהבת 15/02/2011 16:42הגב לתגובה זו0 0מסכימה עם כל מילהסגור
-
6.ועל זה נאמר (ל"ת)ממבו ג'מבו 14/02/2011 18:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.מדהים 14/02/2011 09:46הגב לתגובה זו0 0אפשר להאכיל את הסתומה הזאת בהכל.סגור
-
4.אלון פורת 13/02/2011 18:53הגב לתגובה זו0 0גדול!!! שנון ,קצר ולעניין!!!אהבתי את השפה הקלילה והמדויקת. כל הכבוד.סגור
-
3.מיתוג הבית כשל????? אוי (ל"ת)מולה 13/02/2011 16:48הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.חארטה של כתבה, חארטה של קמפייןקשקושי 13/02/2011 16:48הגב לתגובה זו0 0הזוי וברמה ירודהסגור
-
1.לא יאמן 13/02/2011 15:28הגב לתגובה זו0 0אפשר לעבוד על העטרה הזאת גם עם תוכנית לילדים מפגרים.סגור
-
חדל קשקשתj 13/02/2011 16:20הגב לתגובה זו0 0וגם תמונה דידקטיתסגור