הפרסומת 'פיקוד האוכל' עושה את העבודה

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת לקמפיין של תנובה: "הפיתוי להשעין את קוטג' נשנושים על 'סרטי הפוסט' של לגדול בבית ישראלי הוא ענק"
 | 

תנובה ממשיכה להפגין חדות האבחנה לגבי חיינו. במסגרת סיפור המסגרת 'לגדול בבית ישראלי' מתמקדת הפעם החברה ב'רעב הקטן' התוקף אותנו בגדול ללא התרעה מוקדמת, ולשם כך היא מציגה את ערכת הנשנושים כנשק התקפי לכל דבר.

תנובה לקחה על עצמה להאיר פינות חשוכות בקולקטיב הלאומי שלנו, בהקשר לכל מה שקשור למערכת יחסיו של הישראלי עם ביתו, במיוחד בתחום האוכל אבל לא רק.

זה התחיל בגבינה הצהובה שמעלה בנו זיכרונות ילדות רבי עוצמה אך מעוותים לחלוטין בידי הזמן שחלף מאז. זה המשיך עם סדרת הזיכרונות הילדותיים של מה זה לגדול בית ישראלי. וכרגע זה מתמקד ברעב הקטן שתוקף כמעט כל אחד ואחד מאיתנו ללא הכנה מוקדמת, אותו רעב שמותיר אותנו חסרי הגנה וכבוד עצמי.

רעב קטן, שם ציני ומצחיק בפני עצמו, אינו קטן כלל וכלל. הוא אחד הרגעים הקשים והמשפילים שתוקפים אותנו בין ארוחות או בסוף היום. הוא מפיל אותנו ברשתו וגורם לנו לרדת לשפל המדרגה ולאבד צלם אנוש. אבל אנחנו קוראים לו רעב קטן כדי להקטין אותו ולא להודות במה ובמי שהוא גורם לנו להיות...

הוא תופס אותנו בלילה והוא תופס אותנו לפני ארוחת הצהרים. הוא גורם לנו לגנוב חטיפים מהילדים, לאכול ג'אנק לא סביר, לגנוב מהכיבוד של המשרד ולאבד גובה בשיחת בונוס חשובה עם הבוס.

מה שיפה במה שתנובה עשתה, זה שהיא גם מעלה את התופעה הלא מחמיאה הזו על השולחן, אבל היא מלכדת אותנו ומייצרת סביבה רגע קסום של 'צרת רבים' ומדורת שבט. תגובת הנחשף היא 'וואלה זה באמת קורה לי. מה, זה קורה לכולם?'. הליבה 'לגדול בבית ישראלי' שוב מפילה את הקירות בין בית לבית, ומראה לנו שאנחנו עם אחד ושהבית הישראלי, לא חשוב אם הוא בעיר או בכפר, הוא בית אחד.

הפרסומת הראשונה ל'נשנושי קוטג''


'פיקוד האוכל' היא יחידה שהוקמה כדי להילחם ברעב הקטן שהינו למעשה אויב גדול. השפה היא כמובן שפת פיקוד העורף השאולה מעולמות מלחמת המפרץ וצפונה ממנה. עינב גלילי, ברוח 'קריינית הרצף' של 'העולם הערב' המיתולוגית משידורי הניסיון של ערוץ 2, מודיעה לעם ישראל על מתקפת רעב הצפויה הלילה או מחר לפני הצהרים. 'מתקפת רעב' נופלת על 'מתקפת טילים' כמובן. הקריינית מסבירה לנו מה צפוי לקרות לנו וכמה עלובים נהיה, וכנגד זה היא מציעה לנו את ערכת הנשנושים של קוטג'. הערכה, ברוח ערכת המגן, דורשת הוראות הפעלה, וברור שמי שישתמש בה נכונה יהיה ערוך, מוכן ומוגן.

הלוגו של פיקוד האוכל הוא לוגו הבית הישראלי של תנובה עם 'מגוייס לצה"ל' - סכין ומזלג בהצלבה. והמשפט 'לגדול בבית ישראלי' נאמר באותו טון צבאי, מונוטוני וסר - רגש ברוח ההודעה כולה לאומה.

הפרסומת השנייה ל'נשנושי קוטג''


מבחינה אסטרטגית יש פה גם תובנה מדוייקת, גם חיבוק אוהב ומחבר, גם פיצוח קריאטיבי מדויק על כל ערכיו וה-tone of voice. וכמובן שיש פה פירוש יצירתי ולא שבלוני של נאראטיב מותג העל 'לגדול בבית ישראלי' - ללא שיחזור של סרטי הגבינות והחלב שמילאו את המרקע במשך השנה האחרונה. הפיתוי להשעין את קוטג' נשנושים על 'סרטי הפוסט' של לגדול בבית ישראלי הוא ענק, והקביעה של תנובה כי בעולם הרעב הקטן מספיק נפח כדי להצדיק שפה משלו היא קביעה נכונה.

מישהו בתנובה לקח אחריות אמיתית גם על הצורך לחדש ולהוביל, כמו גם על הקשר עתיק היומין עם הציבור. האחריות היא גם על המשימה הלא פשוטה לייצר בידול נחרץ מכל מותגי המורשת הוותיקים שמפלרטטים עם הבית הישראלי באופן קונבנציונלי.

תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    שיבוש לשון חמור!!!!
    חני 23/05/2011 21:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערכות ב-כ' רפה????? מי כתה את הפירסומת ? אין הגהה????? לא שמעתם על הכלל הבסיסי בלשון: דגש בבג"ד כפ"ת????? ערכות עם כ' דגושה!!
    סגור
  • 12.
    קמפיין הזוי ודוחה (ל"ת)
    אייל 17/03/2011 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    מה זה תובנה?יש פה פרסומת של ג' יפית קצת מושקע
    קול המפרסם 16/02/2011 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתמי לחלוטין ,עדיף כבר לשים אתת ג שום חשיבה קאסטרטגית-קראיטיבית ונוסף על כך ליהוק גרוע
    סגור
  • 10.
    רע רע מאד
    איזי 15/02/2011 22:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסומת זולה העושה שימוש ציני בהודעות פיקוד העורף. בצע הכסף הורג כל חלקה טובה בחיינו. מאז הפרסומת מוצרי תנובה מעוררים בי בחילה ואני לא היחידי. אנו מדינה למודת מלחמות בעיקר בצפון ובדרום ואילו יוצרי הפרסה המבישה כנראה חיים במדינת תל-אביב שם גרים כנראה חסרי רגישות לצפון והדרום שהפכו לישובי ספר לטובת מדינת תל אביב. בושה וחרפה
    סגור
  • תיקון טעות
    אחד מהענף 16/02/2011 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרסומת שואבת את ההשראה ממלחמת המפרץ שתקפה רק את העיר תלאביב
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    פיקוד האוכל
    איזי 15/02/2011 22:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסומת זולה העושה שימוש ציני בהודעות פיקוד העורף. בצע הכסף הורג כל חלקה טובה בחיינו. מאז הפרסומת מוצרי תנובה מעוררים בי בחילה ואני לא היחידי. אנו מדינה למודת מלחמות בעיקר בצפון ובדרום ואילו יוצרי הפרסה המבישה כנראה חיים במדינת תל-אביב שם גרים כנראה חסרי רגישות לצפון והדרום שהפכו לישובי ספר לטובת מדינת תל אביב. בושה וחרפה
    סגור
  • 8.
    פיצוח מדהים
    שחר 15/02/2011 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שמדובר בתובנה שכבר עלו עליה רק לפני חודש(קנור עם הנמס בכוסX), אך כאן הפיצוח הקריאטיבי היה מושלם.. מה גם שקוטג' מתאים לכל זמן
    סגור
  • 7.
    אוהבת 15/02/2011 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכימה עם כל מילה
    סגור
  • 6.
    ועל זה נאמר (ל"ת)
    ממבו ג'מבו 14/02/2011 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מדהים 14/02/2011 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר להאכיל את הסתומה הזאת בהכל.
    סגור
  • 4.
    אלון פורת 13/02/2011 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גדול!!! שנון ,קצר ולעניין!!!אהבתי את השפה הקלילה והמדויקת. כל הכבוד.
    סגור
  • 3.
    מיתוג הבית כשל????? אוי (ל"ת)
    מולה 13/02/2011 16:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חארטה של כתבה, חארטה של קמפיין
    קשקושי 13/02/2011 16:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזוי וברמה ירודה
    סגור
  • 1.
    לא יאמן 13/02/2011 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לעבוד על העטרה הזאת גם עם תוכנית לילדים מפגרים.
    סגור
  • חדל קשקשת
    j 13/02/2011 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם תמונה דידקטית
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות