פרשת 'האח הגדול' כמבחן לכוח הבלוגרים
אחת השאלות הנפוצות ביותר בפגישות עם לקוחות היא "מה בעצם יוצא לי מבלוגר? מה כבר יכול איש אחד מאחורי מקלדת, כזה שלרוב יש לו גם עבודה 'רגילה', לעשות למותג שלי? איך אפשר לכמת את זה?".
בסוף השבוע האחרון נוכחנו לגלות פעם נוספת מה כוחם של בלוגרים. תשאלו את יורם זק, במאי 'האח הגדול', איך זה לצאת לחופש בתקופה הכי לחוצה של העונה שלך.
המקרה האחרון מדגים בצורה טובה למה לא כדאי להתעלם מבלוגרים. עומרי חיון, בלוגר
חיון, יחד עם בלוגרים נוספים, גרם לרעש תקשורתי שיצא מגבולות הבלוגוספירה והגיע לכל מדיה אפשרית. אני חושבת שב'קשת' כבר הבינו, גם אם באיחור, ששולי הוא לא.
בניתוח מקרה זק, על פי הדיווחים שרצו בסוף השבוע בפייסבוק ובטוויטר, 'קשת' הייתה עסוקה במלחמה חסרת סיכוי להסרת לינקים במקום להבין את טעותה ולשוחח עם הבלוגרים. במקום להתנצל ולהשתמש במדיה החברתית לדיאלוג, קשת ניסתה להדוף את המתקפה בכלים מיושנים.
עמוד הפייסבוק הרשמי של הזכיינית המצליחה לא רק שלא שימש כמקור מידע אמין וכבמת הידברות, התנצלות וגינוי, אלא התעלם כליל מהשיחה הכי גועשת ברשת. רק בשבת אחרי הצהריים הועלה סטטוס בודד על התנצלות 'האח הגדול', מה שגולשי הרשת ידעו כבר שעות קודם.
בכל אותו זמן הרשת הייתה עמוסה בשיחות, בדיחות ואמירות על 'האח הגדול' בהן הוא זכה לשלל כינויים, גינויים, והימורים על המהלך הבא. כל זה בעוד 'קשת' הרשמית דוממת.
עשרות ציוצים, סטטוסים ותיאוריות קונספירציה רצו ברשת. אלו לא רק שלא נותבו לשיחה ראויה, אלא הופקרו לבד בזירה ובאין צד שני, התעצמו וצברו תאוצה. עצומה לפיטוריו של זק כבר הועלתה לרשת, התארגנות להפגנה מול משרדי 'קשת' קרמה עור וגידים ועשרות תיאוריות בגין הדחתה המפתיעה של המוטרדת ומחיר השתיקה מצאו עצמם בכל תיבת מייל.
את התוצאה אתם יודעים לבד. אז בפעם הבאה שאתם חושבים מה כבר יכול לעשות בלוגר, תחשבו על המקרה זה.
דנה קול היא מנכ"ל ובעלים של חברת DIBOOR, חברה לשיווק במדיה חברתית המתמחה בעבודה עם בלוגרים
- 6.אתם בדיחה חובבנית 16/02/2011 23:19הגב לתגובה זותלייקלקו לעצמכם ת@#$&^*%#$#@ת
- 5.עומרי עושה עבודה יפה כמעט תמיד ראשון בדיווחים (ל"ת)miri 15/02/2011 04:33הגב לתגובה זו
- 4.דנה רון 14/02/2011 21:18הגב לתגובה זווזה בצדק
- בינתיים נראה שקשת משתינה על שניכם (ל"ת)ודופקת קופה חחחחח 16/02/2011 23:17הגב לתגובה זו
- 3.כתב בכיר 14/02/2011 19:06הגב לתגובה זולא קולטים שרק ככה הם ישתקו אותו?
- תומר 14/02/2011 20:48הגב לתגובה זולכל מי שתוהה איך ילד חובבן מקבל כזו חשיפה, איך הגיע לכל כך הרבה "מעריצים" בפייסבוק... הכל מזוייף!!! הוא קנה את כל ה"מעריצים" שלו בעמוד מ"קבלני לייקים" (ראו קשר ליואב מאור והחברת פח שלו). ממקורות יודעי דבר מתבשלתחקיר גדול על כל העיניין הזה שלא יפסח על אף אחד!
- מיקי 14/02/2011 19:30הגב לתגובה זוכמו שאני צ'יצ'ולינה. אבל יפה לך עומרי לכתוב בלי שגיאות לשם שינוי
- 2.לא רלוונטי 14/02/2011 17:05הגב לתגובה זונו באמת. אפשר לחשוב שמה שבלוגר יכתוב לכמה חסרי חיים שקוראים אותו יוריד את הרייטינג של קשת. הזכיינית לא מפסידה כלום מיחצ גרוע ברשת כי גם ככה כולם צופים בשטות הזו
- רלווטי 14/02/2011 17:25הגב לתגובה זוקוראים את זה הרבה יותר מכמה חסרי חיים, ובוא לא נשכח שלכל תוכנית יש גם חסויות. אני די חושב שבזק לא רוצה קשר לאח כחול
- את כולם קנה מ"קבלני לייקים" כמו יואב מאור (ל"ת)חכו לתחקיר! 14/02/2011 20:49
- 1.ספרינגית 14/02/2011 17:03הגב לתגובה זוחשוב שחברות יכללו בתקציב השיווק שלהם גם ניהול משברים ברשת החברתית,שכן אלו בסופו של דבר צפים על פני השטח ושזה לא מטופל כמות,שצריך ומבעוד מועד הנזק התדמיתי יכול לפגוע בכיס החברה - לכן יפה שעת אחת קודם. ו"הכינותי מראש" הוא לא משפט מיתולוגי וחסר משמעות ,אלא צעד חיוני והכרחי,שעל כל חברה לקחת בחשבון ולתמחר בתקציב השיווקי