סקר טים לינואר: NRG, גלובס ו'רשת' נופלים, MSN מזנק לראשונה מזה שנים

זירת האתרים הכלכליים ממשיכה לעורר עניין עם הכנסתו של 'כלכליסט' בחודש שעבר. יוטיוב קופץ ב-11%, פייסבוק צומח ב-7%, ynet ממשיך לגדול

חודש ינואר באינטרנט הישראלי: לאחר כניסתו המפתיעה של אתר 'כלכליסט' לסקר TIM בחודש הקודם, המתחרה הוותיק גלובס ירד לנקודת שפל מבחינתו. גם מעריב NRG ו'רשת' רשמו ירידות משמעותיות, בעוד ש-MSN-ישראל זינק קדימה ושבר שיאים בזכות שיתוף הפעולה עם ערוץ הבידור E!. מלבד זאת, לא נרשמו שינויים משמעותיים במצעד 24 האתרים הישראליים המובילים.

5 האתרים המובילים בסקר נשארו כפי שהיו בסקר הקודם. עם זאת, לאחר הירידות החדות בחודש דצמבר, האתרים הבינ"ל רשמו עליות - פייסבוק צמח ב-7% ואילו יוטיוב רשם עליה מכובדת של 11%. הוא עומד כעת על 70.5% חשיפה, אחד מאחוזי החשיפות הגבוהים ביותר עבור האתר אי פעם.

וואלה רשם ירידה קלה של 5% ונמצא בנקודה הנמוכה ביותר בחצי השנה האחרונה. ynet מצידו המשיך את מגמת הצמיחה שלו ורשם עליה קלה של 1%. MAKO אומנם רשם ירידה קלה של 2% לעומת החודש הקודם, אבל עדיין שמר על ההישג המכובד לו זכה בדצמבר, בזכות השקת העונה החדשה של 'האח הגדול'. NRG מעריב, לעומת זאת, הגיע לנקודת שפל לאחר שצנח ב-21% ונפל מהמקום ה-9 למקום ה-12.

NRG אינו לבד - גם אתר 'רשת' רשם ירידה משמעותית של 18%. רשת נפל ב-3 מקומות ונמצא כעת במקום האחרון בדירוג האתרים. במידה וימשיך להתדרדר, יתכן ויוסר בקרוב מהרשימה.

בכלכלה. 'כלכליסט' ירד שלב אחד למקום ה-16. TheMarker נפל לנקודת שפל חצי-שנתית לאחר שאיבד 4% וירד למקום ה-18.'גלובס' איבד החודש 21% מהתעבורה ונפל מהמקום ה-18 למקום ה-23.

כל אתרי הלוחות והשוואת המחירים רשמו עליה קלה - 2 האתרים המובילים, יד2 וזאפ - עומדים על אותו שיעור חשיפה בדיוק - 25.8%. לאחר שהשיקו בחודשים האחרונים עשרות פיצ'רים חדשים, קמפיינים שיווקים, אפליקציות ושיתופי פעולה, קשה להאמין שמנהלי האתרים מרוצים מהמצב.

כל הכותרות

לאחר תקופה לא קלה, וסדרה של עליות וירידות חדות, MSN-ישראל זינק ב-22% בזכות שיתוף הפעולה עם ערוץ הבידור E!, המיוצג בישראל על ידי 'טלעד'. בסך הכל, הוא קפץ ב-6 מקומות מהמקום ה-19 למקום ה-13 ועומד כעת על 15.9% - שיעור החשיפה הגבוה ביותר שלו בשנה האחרונה. גם אתר המסעדות Rest רשם עליה נאה של 11%, וקפץ ב-3 מקומות למקום ה-20.

זירת אתרי הספורט שומרת על מתיחות גבוהה אבל לא רשמה כל שינוי: ONE צמח ב-2% (ל-15.8%) וספורט5 שמר על אותו מקום (עם 14%). ONE ו-ספורט5 החליפו מהלומות ואת תואר אתר הספורט המוביל מספר פעמים לאורך השנה האחרונה. ONEנשאר במקום ה-14 בעוד שספורט5 נפל מקום 1 למקום ה-17.

רוב האתרים האחרים לא רשמו כמעט כל שינוי בחשיפה, אבל כמה מהם רשמו שינויים במיקומם היחסי. תפוז טיפס במקום אחד ונכנס לעשירייה הפותחת, b144, אורנג', ו'הארץ' טיפסו במקום אחד, למרות שדווקא רשמו ירידות קלות בתעבורה. יאהו טיפס ב-2 מקומות, ואילו דפי זהב נפל למקום ה-15.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    וואלה ממשיך להידרדר, בעיקר בקטע של חדשות (ל"ת)
    מירון 15/02/2011 22:56
    הגב לתגובה זו
  • וגם ברכילות (ל"ת)
    ארן 16/02/2011 17:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אוהב לקרא NRG גם באינטרנט (ל"ת)
    ג 15/02/2011 18:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איך כלכליסט עושה 15/02/2011 14:42
    הגב לתגובה זו
    בית ספר לוותיקים שנרדמו ...האמת יש להם אחלה תוכן
  • 1.
    d 15/02/2011 14:19
    הגב לתגובה זו
    אך משדר בערוץ הספורט ?