מחיר החניה שובר שיאים? "חניונים בת"א מחוייבים בארנונה בניגוד לחוק"

סעיף בצו הארנונה מאפשר לעיריית תל אביב לגבות את מלוא הארנונה על שטחים משותפים בחניונים בעיר, מי בסוף משלם את המחיר?
 | 
telegram
(1)

גביית יתר של ארנונה מבעלי חניונים, נראית על פניה כבעיה שכלל לא אמורה להעסיק את תושבי תל אביב, אך למעשה היא פוגעת קשות ברמת חייהם של התושבים וכן כלל הציבור המגיע לעיר במהלך היממה. למעשה, בעלי החניונים מנהלים עסק כלכלי, ומכלילים את תשלומי הארנונה המנופחת במחירים שהם גובים מהמשתמשים בחניון.

ניצול סעיף בצו הארנונה, גורם למעשה להעלאת מחירי החנייה בתל אביב, כך טוען עו"ד ירון דיין, המתמחה במיסי עירייה. הסעיף בצו מאפשר לעיריית תל אביב לגבות את מלוא הארנונה על שטחים משותפים מגורם יחיד האוחז ב-80% ויותר מהשטחים המשותפים.

לדברי דיין, ארנונה על שטחים משותפים איננה מוטלת כלל, אם אין גורם יחיד המחזיק ב-80% מהשטח. "ההיגיון בתקנה זו הוא למנוע מצב שבו בקומה מסוימת של בנין, קיים מחזיק עיקרי, המשתמש באופן קבוע ותדיר במרחבים המשותפים של הקומה למטרות מסחריות, אך אינו משלם בגין השטחים הללו ארנונה, למרות שהם מצויים בשימושו הבלעדי".

"לכאורה צודקת העירייה, והחניון, הוא קומה ככל הקומות, המופעלת על ידי גורם מסחרי יחיד, אומר דיין. "אך בחניונים המשותפים תפוסות חניות רבות על ידי הדיירים ובעלי המשרדים, אשר רכשו אותן, או שכרו אותן מבעלי הנכס. החניות הקבועות הללו, מפחיתות את אחוזי השימוש של בעל החניונים אל למטה מה-80% הנדרשים, ולכן על העירייה לפטור את השטחים המשותפים בחניון מארנונה. לא אחת קורה, כפי שניתן לראות מהליכים רבים המגיעים לבתי המשפט, שהעירייה מתעלמת מדיווחי בעלי החניונים על השכרת שטחי חניה לגורמים שונים, ומנסה לייחס את שטח החניון כולו למחזיק אחד".

דיין מוסיף כי ועדות הערר של העירייה דוחות פעם אחר פעם את ערריהם של בעלי החניונים, בשל קושי של האחרונים בהוכחת טיעוניהם. "קושי זה נובע, בין השאר, מהעובדה שהעירייה מסרבת לרשום באופן פרטני מחזיקים פרטיים בשטחים מהחניון, רישום אשר יוביל לפיצול החיוב, הפחתת השטחים המשותפים בשימוש החניון ולפטור כללי מתשלומי הארנונה על השטחים המשותפים של דיירי הבניין".

מעיריית תל אביב נמסר כי על פסק דינו של בית המשפט המחוזי הוגש ערעור לבית המשפט העליון. "שטחי המעבר והתמרון בחניונים אינם מחוייבים במקרים בהם החניות בבניני המשרדים מושכרות או נמכרות לאחרים ונעשה דיווח לעירייה בהתאם להוראות פקודת העיריות. במידה ולחניון יש מחזיק אחד, או שלפחות 80% מהשטח הלא משותף בו הינו בבעלות מחזיק אחד רשאית העירייה לגבות ארנונה עבור שטחי המעבר והתמרון. אגב, ברשויות אחרות מחוייבים שטחים אלה בכל מקרה. הטענה כי העיריה מתעלמת מדיווחי בעלי החניונים על השכרת שטחי חניה לגורמים שונים חסרת כל בסיס".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הערייה הכי עשירה הכי חזירית !
    אזרח 20/02/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לבדוק את כל עירייה המנופחת והמסואבת הזאת .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות