מי עדן עם שף אהוד ויפה תורנית. וזה לא עובד
הרבה נאמר על הפרסומת של חיים כהן ויובל שרף למי עדן, ואולי אם הרבה נאמר סימן שהיא פרסומת מצליחה. כי הרי קיים קשר ליניארי בין רמת הזכירות של מותג או מסריו של מותג לבין האהדה לאותו מותג. מדוע? כי מוכרות גוררת העדפה. ככה אנחנו בנויים.
ובכל זאת האם האהדה לפרסומת לא הושגה אך ורק בזכות שני הסלבס החינניים, חיים כהן המוכשר והחם ויובל שרף המהממת? האם יש בה מסר אחר שיוטמע לאורך זמן בזכות היותו מרגש ורלוונטי?
תחילת דרכו של מותג מי עדן הייתה דרך לא פשוטה. אחרי חדירה מוצלחת לפני כעשרים וחמש שנים, התקבע שוק המים המינראליים וסירב להתרחב. ההשערה שזה פשוט יקר מדי הייתה השערת המחדל אולם היה ברור שמדובר בהתנגדות יותר עמוקה. התברר שגברים לא היו מוכנים לשתות מים של 'נשים צפוניות'. ובאמת, עיקר השוק נוצר מגרעין של נשים בעלות מודעות בריאותית ומעט גברים אינטלקטואלים בעלי אותה מודעות. מי עדן הובילה את השוק וכל מה שחשבו על מים מינראליים חשבו קודם כל על מי עדן.
ובאמת, אז, בתחילת שנות התשעים היה זה מוזר לראות גבר ישראלי מצוי קונה לעצמו מים בבקבוק. מים שתו מהברז או ממסננים. הצורה היחידה להתמודד עם החסם היתה להפוך את מי עדן למותג גברי, סקסי ולא סטרילי, ולוותר על הפן הדידקטי המסביר והמחנך.
זאת, למרות שהמחשבה האינטואיטיבית הכי הגיונית הייתה להסביר לעם ישראל על התועלת הבריאותית שבמי מעיין סלוקיה על כל רכיביהם הייחודיים. להסביר את זה היה לשחק עוד יותר לידי התנגדויות הצרכן שגם ככה חשב שהמים הם נחלתם של חוג "צפונים פלצניים".
במלים אחרות, אסטרטגיה נכנסת בדיוק במקום שבו הגיון פשוט הופך לאבן נגף. זה כמו להסביר לילד קטן למה חשוב שיחסוך כסף ולא יבזבז או למה לא טוב לאכול ממתק. ההסבר הדידקטי לא רק שאינו מועיל, הוא אפילו מרחיק וחוסם.
הפתרון, כזכור, הופיע בדמות התקפת פתע חכמה. מי עדן הפך בהחלטה מודעת למותג גברי, סקסי ובהחלט לא סטרילי, לא בריאותי ולא מחנך. סדרת פרסומות גבריות שהמפורסמת בהן היא גברים המעבירים כד מים באופן ידני מרמת הגולן ועד לבית בתל אביב עשו את העבודה. ברגע שמותג הופך לגיטימי לגברים, גם נשים רוצות השוק יצא מקיפאונו והשאר היסטוריה.
מאז מזגזג המותג ומתלבט אם לשמר את ליבת המותג הגברית, המנצחת, הספורטיבית והחיונית, ולספר עוד ועוד סיפורי גבריות שבהם מי עדן הוא שחקן ראשי או לחנך ולהטיף לשתיית מים מינראליים של מי עדן.
ברור ששוק המים המינראליים כמו גם מעמדו של מי עדן עברו טלטלות וגלגולים רבים. קצרה היריעה מלדבר על שוק שהתמסד ואפילו התעייף. שוק שמחפש ריגושים חדשים מחד אבל נלחם על חייב מול מטהרי המים מאידך. מפת המלחמה דינאמית והאתגרים חדשים.
ובכל זאת, אם מי עדן מתעקשת לשמור על ערך האוטנטיות שלה, היא לא מצליחה לגעת בבשר החי בפרסומת של חיים כהן, למרות שהרעיון המרכזי בה הוא אכן 'הדבר האמיתי'. למרות שמדובר בשף הפופולארי וביפה התורנית של המסך, הדיאלוג בינהם מלאכותי, מאולץ ומתחנף. ההומור הוא הומור עייף של דודות "יש מים ויש מים כמו שיש חיים ויש חיים".
נכון שגם פה קיים claim "נכון" להיותם של מי עדן הדבר האמיתי. אולם השיח הדידקטי שמסמן את המתחרה ("המכשירים הצבעוניים") כרע, את מי עדן כדבר האמיתי 'כמו זוגיות טובה' יחד עם הטון חסר הספונטאניות ואפילו הבגד הבהיר וחסר החן שהלבישו את יובל כל אלה יחד יוצרים תמונה מלאכותית, מוכתבת, מדוקלמת ובוודאי שלא מעבירים את הצופה את חווית הדבר האמיתי.
זה רק מוכיח שלא חשוב מה אנשים אומרים. המסר האמיתי הוא מה שהם עושים ואיך שהם מתנהגים וכשיש פער בין התנהגות לדיבור, ההתנהגות תמיד מנצחת.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
20.בדבר הפרסומתThe Wall 27/02/2011 17:16הגב לתגובה זו0 0בעיני משרד הפרסום החדש דה-וול, הדבר משרת בדיוק את המטרה שכן כל פרסום הוא פרסום טוב, ישנן המון דוגמאות מעולם הפרסום (בכל סוגיה המדיה) בהן קמפיינים ירדו מסיבות כאלו או אחרות, האפקט- הרעש התקשורתי אם תרצו, נעשה והרווח כולו של החברה המפרסמת, כמובן עם סייגים למיניהם, כמו מיתוג המוצר וכ'ו. בשורה התחתונה- הדבר הקפיץ את החברה לראש הכותרות וזה חלק ממטרת המותג.סגור
-
19.הכל עניין של אינוטנציהאופיר 25/02/2011 00:21הגב לתגובה זו0 0ונכון זה לא נשמע טבעיסגור
-
18.נפל על משחק גרוע וקופי פלצני ומאולץאורן 24/02/2011 17:59הגב לתגובה זו0 0אם הטקסט היה קצת יותר בגובה העיניים, זה עוד יכל לעבוד. אבל כשהפרזנטורים מגמגמים - מה יגיד הצרכן?סגור
-
17.קמפיין מבישרפי 23/02/2011 17:40הגב לתגובה זו0 0איך הפרסומת עברה? ממש זוועה,אין בכלל קריאייטיב.סגור
-
16.קמפיין פאדיחהאילן 23/02/2011 15:19הגב לתגובה זו0 0חבל על חיים כהןסגור
- טען עוד
-
15.הבעיה האסטרטגית האמיתית היא...ניאה 22/02/2011 16:09הגב לתגובה זו0 0שהם בכלל העמידו את עצמם מול תמי4. אפשר לדון בלי סוף אם זה היה אקסקיושן טוב (רמז:לא ממש...)אבל הם בעצם באו ואמרו: אנחנו מבינים שאנחנו בבעיה ואנחנו בלחץ. הם, המובילים, לא היו צריכים לצאת חזיתית. לתמי4 מותר. כשאתה אנדרדוג- זה בסדר לתקוף את המוביל, אבל אם המוביל מגיב בכזו בינוניות- הוא כבר לא מוביל אלא שחקן אמצעי כמו כולם.סגור
-
14.חובבניות לשמה, כמעט הצליחו אבל פספסו בגדול (ל"ת)איתי, ת"א 22/02/2011 15:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.אודי אודיקופי סמוי 22/02/2011 15:23הגב לתגובה זו0 0אודי תגיד, אתה הייתה מנהל את הדיאלוג הזה שכתבתם עם הבת שלך? לא. נכון? אז למה לאשר טקסט של דיאלוג מזויף ולקרוא לו אמיתי?סגור
-
12.לא הבנת את הפרסומתנראה שלא הבנת 22/02/2011 09:33הגב לתגובה זו0 0זו תשובה לקמפיין של תמי 4 וחיים בוהןסגור
-
11.לקוח עם אגו מנופחחיים בוהן 20/02/2011 21:10הגב לתגובה זו0 0רק לקוח שמונע מתוך אמוציות ואגו מסוגל לאשר קמפיין כזה. דרך אגב זו לא פעם ראשונה שמי עדן מעלים קמפיין כזה. לפני כמה שנים הם יצאו בעיתונות עם מודעות דומות. זה לא הצליח אז וזה גם לא יצליח עכשיו.סגור
-
10.עוד כמה מיליוני שקלים שהלכו לאיבוד ...תומר 20/02/2011 17:55הגב לתגובה זו0 0ראובני -פרידן - את המותג אחלה כבר הרסתם את מילקי החרבתם - לא יאמן שמישהו עדיין נותן לכם מותגים ביחד כן כן שמענו על להעביר את דביר .. מה חוץ מזה ?סגור
-
9.בילר בילראודי פרידן 20/02/2011 14:56הגב לתגובה זו0 0עוד שנה תביני. לא נורא זה בסדר.סגור
-
הלך על מי עדןשחר 23/02/2011 19:32הגב לתגובה זו0 0אודי ממש הצלחתה להרוס סופית את המותג מי עדן.סגור
-
אודי אודי אף פעם לא תביןמהתחום 22/02/2011 10:23הגב לתגובה זו0 0טעית בבחירת אנשי הקריאיטיב שלך וזיו קורן בראשםסגור
-
עם מספיק כסף במדיה כל אחד בסוף יבין ....אדם 20/02/2011 17:52הגב לתגובה זו0 0רק שזאת לא חכמה גדולהסגור
-
פרידן,יש לי הרגשה שלך יקח הרבה פחות משנהמשה ירושלמי 20/02/2011 15:33הגב לתגובה זו0 0להבין שטעיתם.מותר לטעות,תפיק לקחים ותמשיכו הלאה.סגור
-
אודי, תרגיע (ל"ת)בילר 20/02/2011 15:31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.וחוץ מזה שאת יותר יפה מיובל שרףמשה ירושלמי 20/02/2011 14:54הגב לתגובה זו0 0אם זו את (עטרה בילר) בתמונה הרי שאת יפה בעיני משרף.יש לך יופי שמזכיר את השחקנית דיאן ליין-אם את מכירה,ואם לא,שוה להכיר.מקוה שמה שכתבתי לא יחשב כהטרדה,כבר אי אפשר לדעת,ובכל זאת אני שם נפשי בכפי,ושולח...סגור
-
7.זה לא עובד כי זו פרסומת גרועהמשה ירושלמי 20/02/2011 14:20הגב לתגובה זו0 0שנכשלה בכל הפרמטרים.שף "עממי" שפתאום מים מהברז או מסוננים לא מתאים לו,זה לא אמין ופה הכשלון.שלא לדבר על מבחן המציאות שמי עדן לא נוחים (לוגיסטיקה מסובכת לעומת קלות וזמינות תמי 4)ולא טעימים יותר.כשלון אסטרטגי של מסר פרסומי מוטעה ולכן ביצוע לא אמין.סגור
-
6.אולי כי הציבור לא כזה טיפש.......מוהן 20/02/2011 14:20הגב לתגובה זו0 0אולי כי זה חרטא....סגור
-
5.הגהה!אבשלום קור 20/02/2011 13:57הגב לתגובה זו0 0יש שגיאת כתיב ושגיאת תחביר. הגהה קצרה תועיל. לא יאה לכותבת המכובדת להוציא כאלה שגיאות תחת ידה.סגור
-
4.זה מה שנקרא לטחון מים (ל"ת)קול המפרסם 20/02/2011 13:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.רחמיי על מי עדןמפרגנים 20/02/2011 13:21הגב לתגובה זו0 0אם כבר הלכו על מהלך פרונטלי, זו הדרך?? קמפיין ילדותי ממשרד שהבנתו באסטרטגיה שואפת לאפס.סגור
-
2.המפרסמים מוכנים לבלוע הכל?!סתם אחד 20/02/2011 11:46הגב לתגובה זו0 0ליבי ליבי על חברת מי עדן, שעשו לה טריק מלוכלך. אני לא איש פרסום ולא קשור לקליקה. אני אפילו לא גר בתל אביב. אבל מספיק לי לראות את הדיאלוג העלוב בין הבחורה שבסרטון לבין חיים כהן כדי להבין שמישהו כאן חסך המון כדי להכניס את התקציב לכיסו. ומה זה הקשקוש הזה של "הדבר האמיתי"?! טוב שהם לא הלכו על "אחד המים הטובים אם לא ה-".סגור
-
6-תגובתך אחת השוות אם לא ה- (ל"ת)מישהוש 20/02/2011 14:51הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.ואף מילה על חיים בוהן???. (ל"ת)השף הערום 20/02/2011 11:14הגב לתגובה זו0 0סגור