דעה

רוצים לגייס בלוגרים? קבלו 8 טיפים קריטיים

מורד שטרן, בעל בלוג טכנולוגי, מציג לכם את כללי הזהב של "עשה ואל תעשה" בבואכם לקדם/לשווק/לייחצן דרך האנשים שכותבים בבלוגוספירה
מורד שטרן | (3)

פלטפורמת הבלוגים יכולה להיות כלי עצמתי למדי עבור מאמצי השיווק, הפרסום ויחסי הציבור. שימוש נכון בבלוגים, שנתפסים כאמינים ביותר, יכולה ללבות ולהעצים עניין ציבורי בכל תחום שהוא.

אחת השאלות הכי מעניינות היום היא האם הרשתות החברתיות יחסלו את הבלוגים, שאלה זו ממש לא רלוונטית כי בפועל אפשר לראות שהכניסה המאסיבית של הרשתות החברתיות רק מעצימה את הכוח של הבלוגרים שממילא מרכזים סביבם רשתות חברים ממוקדות עניין, ולעיתים קרובות הם גם מרחיבים את גבולות הבלוג שלהם באמצעות דף פייסבוק או חשבון טוויטר ייעודיים שאחריו עוקבים הקוראים שלהם וגם מצטרפים קוראים נוספים.

הנה כמה טיפים חשובים, אם לא קריטיים, שסיכמתי מאיסוף ובחינה של הפניות שאני עצמי קבלתי:

1.תחומי עניין: אם אתם מעוניינים לקדם מוצר מזון אין לכם שום סיבה בעולם להטריד בלוגר שמכסה את תחום הגאד'גטים, בלוגר בתחום הורות אולי דווקא כן. תשתמשו בהיגיון בריא. זהו טיפ די ברור אבל מניסיון, בלוגרים ממשיכים לקבל פניות שהן בכלל לא רלוונטיות.

2.לא להפיץ לכמה בלוגרים במכה: הדרך הטובה ביותר לפנות לבלוגר היא באמצעות המייל. לא פייסבוק, לא טוויטר ובטח לא בטלפון. יצירת קשר עם בלוגר צריכה להיעשות בצורה ישירה אל הבלוגר עצמו, אם שלחתם מייל קבוצתי לכמה בלוגרים כי רציתם לחסוך לעצמכם עבודה. אתם יכולים לשכוח מתשובה חזרה.

3."מה יוצא לי מזה": שיתוף הפעולה עם הבלוגר חייב להניב תוצאה של Win-Win. הצד המשווק זוכה בכל מקרה בהגברת החשיפה שלו במידה והבלוגר הסכים וכתב פוסט על המוצר, אבל מה קיבל הבלוגר? אתם חייבים להבין שהבלוגר שואל את עצמו "מה יוצא לי מזה?" או "למה לתת במה למי שלא מעריך את המאמץ ומצ'פר אותי?" זו לא מחשבה קטנונית. זו המציאות.

4.לבלוגר יש חיים: תאמינו או לא בלוגרים הם לא בהכרח אנשים משועממים. הם פשוט אוהבים לכתוב. אל תתקילו את הבלוגר בבקשות מהיום למחר ואל תטרידו אותו יום-יום בשאלות כמו "נו? מה קורה עם הפוסט שהבטחת". אל תשכחו שהוא עסוק ולא חייב לכם כלום.

כל הכותרות

5.חבר מביא חבר: אם הצלחתם להגיע לבלוגר אחד בעקבות המלצה של בלוגר אחר, שחקתם אותה. אני ממליץ בחום לפתוח את מייל הפנייה הראשונית באזכור העובדה הזו ("הגעתי אליך בעקבות המלצה של..."). זה מגביר את האמינות שלכם בעיני הבלוגרים ומראה שאתם מבינים את התחום.

6.תהיו ברורים אך אישיים בניסיון ההתקשרות: לא מייל ארוך מידי, בלי שימוש בצבעים זוהרים והימנעו מצירוף קבצים או תמונות. כל עוד לא נוצר קשר אמון בסיסי בנכם לבין הבלוגר אתם רק עוד מייל מתוך מיילים רבים שהוא מקבל ממילא (כי יש לו חיים. ראו טיפ 4) וכל כך קל למחוק את המייל שלכם.

7.לא לטעות בפרטים הקטנים: הבלוגרים, כמו אנשי השיווק, הם אנושיים. ולכן הם נעלבים ועושים עניין משטויות, כמו למשל השם שלנו. אם פניתם לבלוגר וטעיתם בשם שלו (למשל "מורן" במקום "מורד", סתם משהו שבמקרה, בלי שום סיבה, קפץ לי ישר לראש...) אין שום סיבה שתקבלו תגובה רצינית בחזרה.

8.סיום נכון של התהליך: ברכותיי. שמרתם על הכללים הנ"ל והצלחתם ליצור שיתוף פעולה נחמד עם הבלוגר.ועכשיו מה? עכשיו מגיע החלק הכי חשוב לאותם גופים שגם מעוניינים לשמור על ההישג. לטווח הקצר כדאי מאד שתשוויצו במה שכתב הבלוגר, תנצלו את הבמה שלכם בפייסבוק, בטוויטר ובאתר שלכם בשביל לחשוף את מה שכתב הבלוגר עליכם, הוא מאד ישמח ואתם רק תעצימו את ההישג שלכם. לטווח הארוך: תשמרו על קשר עם הבלוגר הזה כי בפעם הבאה שתצטרכו שהוא יבדוק את המוצר החדש שלכם עדיף יהיה שלא תצטרכו להתחיל את כל הסיפור מהתחלה ותוכיחו שמדובר באהבה שתלויה בדבר.

מורד שטרן, בלוגר. בעל הבלוג הטכנולוגי Usability talking

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    Ronny.com 02/03/2011 02:05
    הגב לתגובה זו
    אלא יותר כללי נימוס בין אנשים עם דגש על כללי נימוס עיסקיים ברשת.
  • 2.
    עופר 27/02/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
    יש אלפים כאלה. כל בלוג זוכה לצפיות בודדות. מחפיר.
  • 1.
    רמי 23/02/2011 14:10
    הגב לתגובה זו
    עפ"י חשיפות או נושאים או סתם מדד