השבוע בשוק המעו"ף: גם כשהשוק עולה, הוא עולה לאט ובפסימיות גדולה

זיו פניני, משנה למנכ"ל מגדל שירותי בורסה, מומחה המעו"ף של Bizportal מסכם שבוע שגרם לשחקנים לתהות האם זו הייתה הזדמנות כתיבה מצוינת או סנונית לתקופה תנודתית יותר
 | 

ביום ראשון פתח השוק ב-1293 סטייה 17.5% ריסק 3.2% ולחץ מוכרים המחזיקים ספיחים עוד מיום הפקיעה ורוצים לנצל את העלייה במדד כך שהשוק עולה לאט ובפסימיות גדולה.

בשני-שלישי נשברו מוכרים אלה והמשיכו את מכירותיהם כשהם מתחרים במספר גופים גדולים אשר מכרו חוזים סינטטים, לחצו על מחיר החוזה וגרמו לשוק להיחלש משמעותית.

בשלישי עד חמישי עלו מעט מחזורי המסחר כשהשוק מקפיד לעלות לאט במחזורים נמוכים ובירידת סטייה ולרדת מהר לפרקים קצרים בעליית המחזורים ועליית הסטייה. לחץ המכירות על החוזים בלט הן בהורדת החוזה ל-BID של נכס הבסיס הן בהבדל בהיחלשות המדד מול ת"א 75 והיתר והן מול מדדי העולם שהפגינו ביצועים בתנודתיות נמוכה יותר.

סטיית התקן עלתה בשלישי מעל 19% כשמגיעים בנוסף למוכרי החוזים גם קוני PUT קטנים כשבחדשות מופיעה המילה "קדאפי" קצת יותר מדי. סטייה זו משכה כותבים שניצלו אותה להגדלת הפוזיציות הפתוחות מעל 450 אלף סביב מדד 1300.

התנודתיות בפועל השבוע (במיוחד ביום שלישי) הנה 16.5% תנודתיות אשר מזמן לא הייתה כאן, העלתה את התנודתיות חודש אחורה ל-15.5% והתפלגות ימי התנודה מעל הממוצע ההיסטורי לראשונה זה זמן רב. (ראה "שעון" התפלגות). למרות זאת, המדד הקפיד שלא להלחיץ מידי את הכותבים להיסחר בתנודתיות סביב עצמו ולא לקבל גם מגמה תוך כדי התנודתיות כך שסה"כ עבר שבוע סביר על הכותבים שבגלל המרחק מהפקיעה, הגאמות הנמוכות ומס הפוזיציות הקטן לא נאלצו לפעול יותר מידי .



סה"כ אופיין השבוע בריסק גבוה יחסית, שיפוע סקיו ממוצע לתקופה, מסחר ענף באופ' PUT במיוחד מחוץ לכסף וביומיים בהם השוק נמתח קצת, הראה מה זו עלייה בתנודתיות וגרם לשחקנים לתהות האם זו הייתה הזדמנות כתיבה מצוינת או סנונית לתקופה תנודתית יותר.



תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    תשובה ל 30.
    ז. פניני. 06/03/2011 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. לא צריך להגזים.2. כן! הבנת נכון.
    סגור
  • 30.
    פניני מת עלייך
    יוסי ג 06/03/2011 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתיאצלך בקורס, אני בטוח שיש לך הסבר מעולה - חצי ריסק... האם אתה מתכוון שאני מודד את הפרש הסטיות לחוד בין פוט בכסף לפוט מחוץ לכסף וכנ" ל לקולים?
    סגור
  • 29.
    27 , 27.5 , 28.
    ז. פניני. 06/03/2011 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.מסכים עם הרבה מהכתוב,2. איני יכול להיכנס לדיון עמוק כאן על פרמטרים וכיוון שכן מודל זה אינו נכון ואינו מתגמל (גם אני לא מאמין בגורואי מסך בצורה תדירה)3. הרבה מהסוחרים המקצועיים (עושי שוק מחיר, עושי שוק סטייה, סוחרי סקיו) אינם סוחרי כיוון (לא בין יום ליום על בסיס קבוע)ולסוחרי הפוזיציה...אין לך מושג כמה הם מחכים לרווח בפוז... ל 28 ממליצ לחשב חצי ריסק - ההפרש בין ה PUT 25 לPUT בכסף ולחסוך את הטיית מחירי ה CALL...
    סגור
  • 28.
    שיפוע הסקיו
    רון 06/03/2011 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסקיו היה יחסית חריג, ניתן היה לקנות בלי בעיה ב 0.35% השבוע, האם אתה רואה זאת כסקיו סביר ? הריסק היה גם סגור מאוד יחסית, בשל קניית קולים חזקה תוך כדי סגירתם, העיוות הנוסף הוא התנהות הקולים הקטנים שבאו בהם קונים די גדולים, והם סגרו אותם מוקדם מהצפוי בחודש ולמרות הסטיה הגבוה, עיוות נוסף שאני רואה, התחדדות מהירה יחסית של סקיו בקולים לעומת חוסר התחדדות בפוטים(יתכן בשל מכירת פוטים קטנים ע" י ספקולנטים) יום טוב
    סגור
  • 27.
    לזיו פניני ממס' 19
    אסף 05/03/2011 21:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חס וחלילה שאינני מזלזל בניתוחים שלך אך כדי להיות מקצוען אמיתי ולא להפסיד בסכומים גדולים אתה צריך להיות בעל תחושות בטן טובות ולזהות מגמות ושינויים יומיים כדי לצאת בסוף יום עם רווחים מכובדים כך אני מתרשם , אני חייב להגיד כי אכן קראתי את הסקירות אך הם די בילבלו אותי מחוסר ידע מקצועי בפן האנליטי של התחום ואני מעדיף לסחור לפי התיאור לעיל בלי להשקיע סכומים גדולים כי זה הרווחים הגדולים מרווחים בנגזרים מפתים מאוד וצריך לקבוע מס' כללי ברזל כדי לא להימחק ולא להפסיד סכומים שאי אפשר לחזור מהם, מעריך כל דרך ובטח את דרכך שלך אחרת לא היית מגיע לאן שהגעת, בהצלחה לכולנו ושבוע טוב
    סגור
  • טען עוד
  • רוץ מהר לגן
    יונתן הקטן 06/03/2011 08:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש קו התנגדות חד לשוק המעוף כול עוד קו התנגדות זה לא יפרץ כלפי מעלה השוק ירד , ובכול זאת יש קו התנגדות אופקי ב1340 אז מה הדיבורים המיותרים כותבים אופציות מחוץ לכסף קולים מעל 1340 פוטים 1220 ומטה ומחכים ומחכים ומרוויחים כול הזמן ללא קשר לעליות ואו ירידות בתווך הזה חברים יקרים לנצל את הסטיות הגבוהות ואת הטיפשים שקונים פוטים מחוץ לכסף במחירים של מאות שח שברור שהם ימחקו בשנייה כשהשוק יעלה חצי אחוז בלבד או ישאר במקום
    סגור
  • מצטער אך לא דיברתי על מה שפירטת אם התכוונת
    אסף 06/03/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אליי
    סגור
  • 26.
    תשובה ל 19.
    ז. פניני. 05/03/2011 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. זו סקירה של שבוע שעבר לא תחזית.2. איני מבין מדוע אתה מקפיד לקרא סקירה זו. 3. תחושתי (לפי מה שאתה כותב אולי אני טועה (ומתנצל מראש)). שבשרך עתיד ללמוד עוד מספר דברים...(צמצם מינוף...)בהצלחה.
    סגור
  • 25.
    תשובה ל 18.
    ז. פניני. 05/03/2011 19:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמובן שיש, להערכתי גם פורסם בסקירה שבוע שעבר...
    סגור
  • 24.
    תשובה ל 16.
    ז. פניני. 05/03/2011 19:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן הנך צודק - לכן קל יותר למדוד זאת במחיר הריסק...(מדד המשקלל את ההסתברות/הריבית/סטיית התקן והזמן לכל מה שתיארת...)
    סגור
  • 23.
    תשובה ל 15.
    ז. פניני. 05/03/2011 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. כן - קניות PUT ו" ספרד" פוטים של מס גופים גדולים בצורה מסיבית בשוק חלש גם ככה... 2. ברור לך שזה הרבה דברים חוץ מתוכנת ארבטראז....
    סגור
  • כבוד לזיו פניני
    matan3000 05/03/2011 20:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זיו כמו מוניטין תותח על בתחום ! יפה
    סגור
  • 22.
    תשובה ל 14,17,
    ז. פניני. 05/03/2011 19:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארבטראז זה לא!, אבל הנך צודק שה" ספרד" נפתח מתחילת השנה (אפילו מעט קודם) האם בדקת מה קרה לספרד חצי שנה / שנה/ אחורה? האם מדדת מה קרה למתאם בתקופות מסויימות לאורך השנתיים האחרונות? האם יש עוד בסיסי השוואה כגון שווקים מתפתחים מפותחים קטנים מפותחים גדולים וכו' ?, ללא קשר לעייל אכן הנך יכול לסחור לטווח קצר את הספרד (אבל לא לשכוח את ה סטופים וגודל המינוף...זה בדר" כ הבעיה בספרדים מסוג זה) בהצלחה.
    סגור
  • 21.
    תשובה ל 13.
    ז. פניני. 05/03/2011 19:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדר" כ התנודה היומית הנה 70% - 75% בטווח הסטיה הגלומה בכסף. המדידה הנה התנודה בפועל מול התנודה היומית הגלומה באופ.
    סגור
  • 20.
    אני חושב שהשוק באמריקה לפני ירידות חדות
    matan3000 05/03/2011 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק שינה פניו, ההתפתחויות בעולם הערבי מסתמנות כמינוס גדול מאוד עבורנו ויש סימנים מאוד מדאיגים מכיוון מצרים
    סגור
  • 19.
    עזבו אותכם לקרוא את הכתבות האלו כל שבוע
    אסף 05/03/2011 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגדולים משחקים משחקים משלהם ואתם צריכים לזהות מגמות ולהיות חזקים חוץ מזה עזבו אתכם שטויות לקרוא על כל הפרמטרים הרגעיים הללו ,הם ממש לא עוזרים לי , אני מעדיף לקרוא כתבות בגדול וכמובן להיות סוחר יומי בלבד אחרת אתה יכול לאכול הרבה מאוד קש, עדיף להרוויח כסף בקטן מאשר ליפול בגדול ואת זה הבנתי על בשרי!!! וכמובן שאני סוחר במעו" ף כסף גדול למניות עדיין לא השגתי :)
    סגור
  • 18.
    לזיו פניני
    אחד שסוחר 05/03/2011 11:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי, האם יש לך גרף תוך יומי של אינטרוול של יום חמישי? לדעתי זה יענה על השאלה של הזריקה בגלום בסוף היום....
    סגור
  • 17.
    בין המעוף לדאקס מתחילת השנה- חומר למחשבה
    ארביטרז שנוצר 04/03/2011 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדד המעוף ועמיתו הגרמני נסחרים במתאם חיובי גבוה מאוד של 0.81 על אף זאת המעוף בתשואה שלילית מתחילת השנה ואילו המדד הגרמני בתשואה חיובית של כמה אחוזים. נוצר כאן ארביטרז של כ-8 אחוזים לערך בין המדדים. האם יסגר במהלך השנה? הנפט 104 והשווקים בסה" כ מאופקים, גם אם מדובר במגמה עולה של מחירי הנפט האם ירידה לאיזור 90 דולרים כתיקון לעליות החדות האחרונות שנוצרו ורגיעה בין אם זמנית תוביל לשיאים חדשים בשוק? לגבי השחקנים- אל תוך הירידות השליליות צריך לבחון האם יוצרים חומות על ידי כתיבת קולים סביב הכסף בתחילת החודש או שמא המגמה תתייצב ותתאזן ביחסי והכוחות ואף תתהפך לנוכח זרימת נתונים מעודדים מהשווקים בחו" ל?
    סגור
  • 16.
    הפרמיה המשתקפת במחירי הפוטים גבוהה בהרבה
    הלך הרוח בשוק השחקני 04/03/2011 19:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהפרמיה המשתקפת במחיר הקולים מחוץ לכסף גם כשמדובר במחירי מימוש של 60-70 נקודות ממחיר נכס הבסיס. האם השחקנים כותבים פוטים ביוקר בתחילת החודש או שמא מאוד פסימיים ומוכנים לשלם פרמיה גבוהה בעקבות צפי לירידה חדה בשוק בתקופה הקרובה?
    סגור
  • 15.
    לא ענית... למה סרט?
    דלתא0 04/03/2011 19:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם ביום חמישי החל מ13:06-13:08 החלו קניות מסיביות בפוטים? איך אתה מצפה לארביטראז עם האורדרנת שמגדל מספקת :-)
    סגור
  • 14.
    ל-7,8
    אינני רוצה דבר 04/03/2011 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שיודע לקרוא את מפת השחקנים מבין בבירור שיש גורם עם אינטרס מובהק להוריד את השוק, לראיה שוק המניות הישראלי הציג תשואה שלילית של כחמישה אחוזים מתחילת השנה ואילו עמיתו האמריקאי בתשואה חיובית של כמה אחוזים אנחנו בעולם גלובלי כאשר משבר ישפיע על כלל המדינות. אין שום הצדקה לירידות בישראל כאשר העולם עלה שבוע ברציפות, כמו שאמרתי החקירה בשלבים התחלתיים ואותו גוף שפתח את השורט ומוכר ממניות המעוף יום ביום כאשר השוק מנסה לעלות ידרש להסברים. מה שהבעתי כאן זו דעה ולא מתוך פוזיציה כזו או אחרת. השוק כאן בחסר משמעותי ביחס לשווקים מפותחים אחרים שגם הם מושפעים באותה המידה מהאירועים במזרח התיכון ומעליית מחירי הנפט והסחורות והחששות האינפלציוניות הנגזרות מכך. בכל אופן, אין בי ספק כי הירידות תמשכנה בעקבות אותו גוף בעל אינטרס מובהק להפיל את השוק המקומי בעוד כמה אחוזים טובים
    סגור
  • 13.
    כמה זה אחוז ממוצע בשעון תנודות
    שאלה חשובה ביותר 04/03/2011 18:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמה זה מתכוון?
    סגור
  • 12.
    6,7,8...
    ז. פניני. 04/03/2011 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין...
    סגור
  • 11.
    תשובה ל 5.
    ז. פניני. 04/03/2011 17:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. צודק,חשוב המינון והמודעות 2. ללא קשר בהעדר מינון ומודעות כנ" ל לגבי אלכוהול/סקס/קזינו/טיסות מהירות/עבודה/טוטו/לוטו/אינטרנט/ספורט/סקס - ומה לא? 3. זכור ארבטראז הולך טוב עם מינוף...כיוון או סטייה ממש לא!!
    סגור
  • 10.
    תשובה ל 4.
    ז. פניני. 04/03/2011 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. איני עונה כאן לשאלות מסוג זה...2.ללא קשר ל1, שאלה טובה מאוד.3. כאקט של גידוק על האופציה לתנודתיות כ 25% ממסגרת הפעילות/בטחונות... 4. איך? אם אתה חיובי CALL על הכסף, אגרסיבי?מחוץ לכסף, פסימי/מגדר PUT בכסף, ללא דיעה אוכף על הכסף...אגרסיבי? שורט אוכף לונג שוקת פי 3... ברור שגם את זה אפשר לשפר...בהצלחה.
    סגור
  • 9.
    1,2,3
    ז. פניני. 04/03/2011 17:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מאוד - מסכים עם רוב הכתוב, גם אם סרטים נראים לכם מוכרים, כאן תמיד יכול להיות להם סוף שונה...
    סגור
  • 8.
    תגובה ל- 6
    הנוכל 04/03/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשוק יש מגוון אפשרויות LONG SHORT ושילובים שונים בינהם תלמד להתמודד עם זה ותתאים את האסט' שלך לתנאי השוק, אל תצפה שהשוק יתאים עצמו אלייך.
    סגור
  • 7.
    ל6,נוכל?
    מוטי 04/03/2011 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה רוצה עליות שהמזרח תיכון בוער? אתה רוצה זרים שישקיעו כאן כאשר יש אי ודאות? נוכל שפתח שורט על המעוף?המצרים כבר מפרים הסכם על הגז ולא מספקים,השלום איתם איתן?ואתה רוצה עליות בגלל ארה" ב שאם כאן יבער לה זה לא יזיז.בדיקה של גופים מי פתח שורט על המעוף,ואולי צריך לבדוק מי פתח לונג על המעוף עד 1340 חודש שעבר כאשר המצב עם מצרים היה רע,וזאת במקום למכור מניות .
    סגור
  • 6.
    האם עליות של עוד כמה אחוזים בארה" ב תוביל
    לשורט סקוויז? 04/03/2011 09:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שיש נוכל שפתח שורט על השוק כאן אבל העניין כבר בחקירה לפי גורמים בכירים בענף. אולי הוא ינסה לעשות עוד כמה אחוזי רווח אבל לא כדאי למתוח את החבל.
    סגור
  • 5.
    תשובה לאמיר
    דלתא0 04/03/2011 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמיר אתה צריך לכתוב פתק גדול ולשים על המקרר בבית - " מעוף מפרק משפחות"
    סגור
  • 4.
    האם צריך להיות כתוב כעת? ואיך? תודה (ל"ת)
    אמיר ו. 04/03/2011 07:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תמיד!
    משה כ 03/03/2011 21:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשיש מוכרים כ" כ גדולים לאורך השבוע - בשבוע אחרי יש עליות. חוץ מזה שפחד ופסימיות תמיד טובים לעליות - הבורסה עולה על קיר הפחד.
    סגור
  • 2.
    זיו שאלה
    דלתא0 03/03/2011 21:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קרה היום החל משעה 13:05 ??? עד השעה הזו הכול היה רגוע. האם זה קניית סטייה מסיבית?
    סגור
  • 1.
    אלה שישבו פה על השוק עדיין פה
    אחד שסוחר 03/03/2011 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדהים לראות את הגלום היום יורד ל68 אחרי הנעילה, והפוטים חזקים מאוד גם בעליות. מישהו פה החליט שהמעוף צריך לרדת ויהי מה, וגם אם זה הוא שיוריד את השוק, גם טוב. הסקיו התחיל לעלות לקראת הסופש וכנראה שעוד פעם נראה התנהגות בסגנון טרום - מצרים , כשהשוק עולה הסקיו עולה , כשהשוק יורד הסקיו יורד, והריסק הגבוה תקוע כי זה שיושב על השוק פשוט מסרב לצאת מהפוזיציה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות