ניתוח קמפיין: סמינר הקיבוצים - נעזר באנרגיה של היריב
אסטרטגיה טובה עושה שימוש באנרגיה של היריב כדי להביס אותו. מזה שנים רבות שהנחת היסוד של מוסדות אקדמיים רבים היא הנחת יסוד של תחרות עקובה מדם שיש לשרוד בה, לגבור עליה ולהצליח למרות הכל. הנחת יסוד זו יצרה אסכולות רבות שמתחרות זו בזו על טריטוריית המצליחנות התחרותית' בשדה הקרב של הלימודים והקריירה. במלים אחרות התחרות היא על מי מכין אותך טוב יותר לתחרות... הסערה הזו יצרה במו ידיה טריטוריה פנויה שמתריסה כנגד הנחת היסוד הזו, בה אולי לא צריך מרפקים כדי להצליח.
בין המהלכים הידועים בתחרות-על-התחרותיות ניתן למצוא את המכללה למנהל עם 'אל תשתלב תוביל', את 'מנהיגים לא נולדים. לומדים להיות כאלה' של הבינתחומי, את 'אל תיכנע לבינוניות' של האקדמית תל אביב יפו וכמובן את הקונספט החדש של אותה מכללה 'לדעת איפה להצטיין'.
זה המקום להזכיר את הסנונית הראשונה בנאראטיב המצליחנות התחרותית הלא היא חברת קידום להכנה למבחן הפסיכומטרי שיצאה בתחילת שנות התשעים עם 'לך תצטיין' הפרובוקטיבי.
הרעיון שאין מקום לכולם, ושהסלקטיביות הינה גורלו של האדם שרוצה להתקבל ללימודים, להצליח בהם ולהשתמש בהם כקרש קפיצה לג'וב יוקרתי בתפקיד ניהולי, הינו רעיון שתפס תאוצה ב 20- 30 שנים האחרונות.
לפני כן עולם ההשכלה היה פחות בוטה במסרים שלו והוא עדיין לבש את הכפפות האקדמיות האלגנטיות, בלי להחצין את ערכי הגלדיאטוריות של עולם ההשכלה והקריירה.
בתוך המולה זו מגיע סמינר הקיבוצים ושואל את עצמו איך, מול מוסדות שמוציאים כרישים ותותחי על, אפשר בכלל לדבר על הישגיות וניצחון במירוץ?
הבריף של קריספין פורטר בוגוסקי, משרד פרסום מוביל בעולם, מבקש לדעת בסעיף הראשון "כיצד יצליח הקונספט שלנו לערער את השוק לגבי כל מה שחשב עד כה על הקטגוריה?"
עבור סמינר הקיבוצים התשובה היא מתחת לאף. מי אמר שכדי להצליח חייבים לא להיות בן-אדם? 'להיות בנאדם ולהצליח' היא נישה שהמתחרים יצרו במו ידיהם בכך שהתחפרו כל כך עמוק בהווית התחרותיות. הציניות של התקופות האחרונות הוציאה את המצליחנות האנושית מהאופנה. זה נכון לגבי פוליטיקאים, מנכ"לים ויועצים. הקלישאה האומרת שכדי להצליח צריך מרפקים, שמנהיגות לא מקבלים אלא לוקחים, שהעלאה בשכר לא מבקשים אלא מקבלים וחברים יש רק באגד (ובפייסבוק) הפכה להיות כמעט דת שכולנו מאמינים בה ומשננים את מצוותיה. היא גם זו שמזמינה שמישהו יגיד שהמלך הוא עירום ויעשה לכולם מה שיופלה עשה לדנונה: חשבתם שיוגורט רק בריא? אז זהו שלא. חשבתם שלהצליח אפשר רק בכוח? אז שהו שלא.
להצליח בלי לפגוע בהצלחתם של אחרים היא אופציה שכל אחד מאיתנו יודע בסתר ליבו שאולי היא אפשרית, אבל לא מדברים עליה.
את העולם שסמינר הקיבוצים מבדל את עצמו ממנו מסמלים 4 אבי טיפוס אנושיים עם ראש של חיה: כריש, זיקית, שועל ונחש. כל אחד מהם מדלקם אסטרטגיות הצלחה דורסניות ומניפולטיביות. אופציות ההצלחה האנושית התמימה לא עוברת לרגע במוחם.
הפרזנטור יפה התואר של סמינר הקיבוצים שואל את הצופה "ומה חשוב לך, להצליח או להישאר בן אדם" כשקריינית הרקע מודיעה, במקביל, שבסמינר הקיבוצים מאמינים שאפשר גם להצליח וגם להישאר בן אדם".
מה שחכם במיוחד במהלך הזה הוא שסמינר הקיבוצים רק פותח מפרשים ונעזר ברוח שהיריב מייצר כדי להתקדם. בלי השועלים והכרישים לא הייתה האמירה כל כך מעניינת ואפילו הייתה עלולה להישמע ארכאית וחיוורת.
החיות הרעות נשמעות מאד מוכרות לנו והן מסכמות את עולם המשחק סכום אפס שכולנו עייפנו ממנו. הסמינר מציע להפוך דף באופן שבו אנו רואים הצלחה, ומדבר על מציאות עם כללי נצחון שונים בהם כל אחד יכול להרוויח. אמירה זו מערערת את מה שאנחנו חושבים על החיים וגורמת לנו לחשוב, שזה לכשעצמו הישג נאה של מסר, ויריית פתיחה די מוצלחת.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
15.האם "או"ניסים 05/05/2011 12:54הגב לתגובה זו0 0האם לא נכון עותר קמפיין "בן אדם מצליח" או "להצליח ולהיות בן אדם"סגור
-
14.שווה מאות אלפי שקלים?רונן וגנר 14/04/2011 00:13הגב לתגובה זו0 0באמת שווה מאות אלפי שקלים? הקלישאה הזו תמשוך עוד תלמידים? באמת.... עצוב, עצוב מאוד.סגור
-
13.הצלחה לא היתה צריכה להיות המסר בכללמיכל 16/03/2011 15:45הגב לתגובה זו0 0אנשים לא מטומטמים, הם יודעים שהצלחה א - לה סמינר הקביוצים פרושה 5000 שח בחודש הצלחה לא היתה צריכה להיות המסר בכללסגור
-
12.יענו אם אתה רוצה להיות בן אדם, בטוח לא תצליח (ל"ת)גנדי 15/03/2011 14:15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.לא מעביר את המסר !!!! (ל"ת)פולו 15/03/2011 14:14הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
10.קמפיין מוצלח מאוד!מרקו מיקיאלי 15/03/2011 12:30הגב לתגובה זו0 0מאוד אהבתי את הקמפיין הזה - שיחקו אותה עם הקונספט, ורמת הביצוע מאוד מוצלחת!!סגור
-
9.טריטוריה חדשה אבל לא רלוונטיתטלי 14/03/2011 15:12הגב לתגובה זו0 0יצירת טריטוריה חדשה נכונה שיווקית בתנאי שהיא רלוונטית לקהל המטרה. הקהל של סמינר הקיבוצים מראש לא מונע מאותם הרצונות , הצרכים או הערכים של הסטודנטים שפונים למכללה למינהל או לבינתחומי. האחרונות פועלות באוריינטציה עסקית ואילו הוא פועל באוריינטציה של מוסד חינוך . במידה והא פוזל לקהל שלהן , צריך לייצ הרבה יותר מאצירה של להישאר בן אדם, ולייצר מוצר שהוא חדשני ורלוונטי לעולם של היום .סגור
-
8.תשאלו את עצמכם מי בא ללמוד שםניתוח מול המתחרים 14/03/2011 12:16הגב לתגובה זו0 0סמינר הקיבוצים לא מתחרה במכללה למנהל בבינתחומי ובאקדמית - הוא מתחרה מול מכללות לחינוך והוראה שקהל היעד שלהן מלכתחילה הוא לא כרישים תאבי הצלחה אלא אנשים יותר רגועיים, ערכיים, שמבקשים מקצוע לא הכי רווחי וממש לא תחרותי. לדעתי הקמפיין מפספס בגדול.סגור
-
7.אהבתיהמורה ציפי 13/03/2011 12:08הגב לתגובה זו0 0אחד הקמפיינים המרשימים בתור מוסד שלא שמשקיע בפרסוםסגור
-
6.חוץ מהמשפט בסוף: להצליח או להשאר בנאדם?ahnh 13/03/2011 10:29הגב לתגובה זו0 0"אז מה חשוב לך יותר: להצליח או להשאר בנאדם". מעצם השאלה הדיכוטומית הזו, ברור, שאם תשאר בנאדם - לא תצליח. ולכן בוגרי הסמינר נידונו לחיים של פשרה ובינוניות, ומי שנרשם לסמינר - כנראה לוזר. השילוב של החנבוץ ששואל את השאלה, והשאלה עצמה, לא משאירים מקום לספק: תגיע לכאן כי אתה לא מספיק טוב כדי להיות כריש/נחש/זיקית וזה לא חייב להיות ככה. עובדה: הססמא הסוגרת היא: "להצליח ו-להשאר בנאדם". עדיף היה להגיע ישר אליהסגור
-
טליה 13/03/2011 13:43הגב לתגובה זו0 0צודק!! פסיספוס שלהם. לא מאוחר להקליט מחדש ולערוך שוב :-)סגור
-
בדיוק התחושה איתה אני נשארתי...עדי 13/03/2011 13:00הגב לתגובה זו0 0פספוס וחבל שהדבר היחיד שנשאר בראש זה או שתצליח או שתבוא אלינו ותהיה בנאדם במקום זאת!סגור
-
5.קמפיין מצוין שיושב על תובנה אמיתי וכנהמי אני 13/03/2011 10:25הגב לתגובה זו0 0אהבתיסגור
-
4.קמפיין גרוע, מפספס בגדול (ל"ת)סמינרי 13/03/2011 10:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.קמפיין מצוין ומעורר מחשבה (ל"ת)מפרגן 13/03/2011 10:19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.מפרגן - אחלה פרסומת (ל"ת)אנונימי 13/03/2011 09:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.זה לא רק קמפיין ,זה אמיתי (ל"ת)אושרי בן דור 13/03/2011 09:36הגב לתגובה זו0 0סגור