נשיא איגוד יבואני הרכב: "אם היין היפני יתחזק - נרגיש את זה מהר בכיס"

יקי אנוך צופה כי חברות הרכב היפניות יחזרו לשגרה בתוך שבוע ימים. יחד עם זאת הוא מתריע מפני התייקרות כל הרכב היפנים
לירוי פרי | (10)

פגעי רעידת האדמה הקשה שפקדה את יפן ביום ו' האחרון, עדיין מכים בכלכלה השלילית בגודלה בעולם. שוחחנו עם נשיא איגוד יבואני הרכב בישראל, יקי אנוך, אשר ממתין כמו כולם לאומדן הנזקים הסופי, אך מתריע כי אם תימשך התחזקותו של המטבע היפני, "הדבר יגרור עליית מחירים ישירה גם עבור הצרכן הישראלי."

אנוך עדיין לא ממהר לבחון חלופות לשוק היפני ומאמין כי זה יצליח להשתקם בתוך תקופת זמן של כשבוע ימים. שוק הרכב היפני מרכז מסחר של כ-800 מיליון כלי רכב בשנה, מתוכם כ-220 אלף בלבד מגיעות לישראל. נתח השוק של החברות היפניות בשוק הישראלי עומד על כ-25%.

אנוך מנסה להרגיע: "רוב החברות היפניות מאופיינות בפיזור מפעלים בעולם. ניסאן מייצרת גם באירופה, לטויוטה ולהונדה יש הרבה מפעלים מחוץ ליפן וסוזוקי מייצרת גם בהודו ומזרח אירופה."

יחד עם זאת מציין אנוך כי "כלפי מפעלים שקיימים ביפן בלבד - מדובר בבעיה זמנית לבינתיים. צריך להמתין עד שתתבהר התמונה. להערכתי תוך שבוע הדברים ישובו לשגרה."

עוד לדבריו, "אם יתגלו נזקי תשתיות בהיקף רחב או השבתה של נמלים המשמשים לייצוא - זו כבר בעיה גדולה יותר ולה עשויות להיות השלכות מהותיות."

התחזקות היין - החשש העיקרי עבור הצרכנים

זמן קצר לאחר שהחלה רעידת האדמה, היין היפן החל להתחזק. בניגוד לרוב המטבעות העיקריים, היין נתפס בשוק כ"חוף מבטחים" גם כאשר מדובר במשבר מבית.

שאלנו את יקי אנוך האם צרכני הרכב בעולם, ובתוך כך בישראל, צריכים להיות מודאגים מהתייקרות הרכבים היפנים. "התחזקותו של היין היפני אכן מדאיגה. הצרכנים הם אלו שיצטרכו לספוג את ההתייקרות הזאת.

כעת אני ממתין עדיין לראות מה כיוונו של המטבע, אך אם מגמת ההתחזקות תימשך - אנחנו נרגיש את זה באופן מלא בכיס שלנו. מחירי כלי הרכב היפנים נגזרים ישירות משערו של המטבע ולכן מחיר כלי הרכב יעלה בדיוק באותו שיעור בו יתחזקות היין."

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מפוכח 14/03/2011 09:41
    הגב לתגובה זו
    הצרכנים יקנו אמריקאיות... אירופאיות... סיניות. את היפניות הם ישאירו בחברה...
  • 7.
    חיים דז' ק 14/03/2011 08:24
    הגב לתגובה זו
    הנזק הוא גדול זה לא רק מכוניות זה שהינוע הרכבים שניצלו אין כבישים אין רכבות אין נמלים נפגעו מפעלים שמיצרים חלפים לרכבים והעצוב מכל נהרגו הרבה בעלי מקצוע מכונאים חשמלאים מסגרים מהנדסים ושאר נותני שרותיים
  • 6.
    מאיר 14/03/2011 07:39
    הגב לתגובה זו
    ואם היין ירד-אתה מתחייב להוריד את מחירי הרכב? מצפה לתשובה כנה.
  • 5.
    חב' תשתיות וחברות תרופות יעלו חזק (ל"ת)
    מי ירוויח בגלל האסון 14/03/2011 07:28
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הדולר והיין רק ירדו 14/03/2011 07:26
    הגב לתגובה זו
    יכולת היצור היפני נפגעה קשה ... היצואנפגע מאד ... מפעלים רבים נסגרו ... חסר חשמל עקב הפגיעה בכורים הגרעיניים המפיקים את רב החשמל ביפן .... שיקןם יפן יעלה כ- 100 מיליארד 200 מיליארד ... רוב המימון יהיה מהדפסת יינים ... כידוע, ליפן חוב של 200% מהתל" ג ביפן ... אומנם רוב החוב פנימי, אבל מדובר בחוב אדיר ...
  • 3.
    אריק בר 13/03/2011 23:39
    הגב לתגובה זו
    האם גם הוזלתם כשהיין היה חלש ??
  • 2.
    אזרח 13/03/2011 22:48
    הגב לתגובה זו
    אכן קלקלה נוסח יבואני המכוניות: מטבע זר עולה- הציבור ישלם!! מטבע זר יורד- היבואן נהנה! אכן קלקלה נבונה..........
  • $ 13/03/2011 23:34
    הגב לתגובה זו
    אומרים כלכלה לא " קלקלה"
  • אזרח 14/03/2011 06:15
    ידידי , זה היה מלשון לקלקל....... אבל תודה!!!
  • 1.
    פונטאי 13/03/2011 20:22
    הגב לתגובה זו
    בוא נראה אותך כיצד זה ישפיע על מחיר המחירון של הפונטו 97 שלי, הא?