אפי 2011: ההרשמה לתחרות הבינ"ל בעיצומה, ההכרזה על הזוכים בחודש יולי

ההרשמה לתחרות לפרסום ושיווק אפקטיבי, בניהול המי"ל, איגוד השיווק ואיגוד חברות הפרסום, בעיצומה, גם לתקציבים עד 150 אלף דולר (תוכן שיווקי)
תוכן שיווקי |

תחרות ה-Effie Awards - התחרות הבינלאומית לפרסום ושיווק אפקטיבי, הינה התחרות היחידה בישראל המעניקה את הפרס על בסיס מדידת אפקטיביות הפעילות השיווקית שלכם. פסלון האפי בכניסה למשרד מוכיח שהפרסום - עובד.

התחרות מנוהלת על ידי המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום ונחשבת לתחרות המובילה בישראל בתחום. מפרסמים ומשרדי פרסום שעדיין לא הגישו עבודות, יכולים להספיק ולעשות זאת עד סוף חודש מארס.

הפרמטרים לפיהם נבחנות העבודות המוגשות לאפי כוללים קריאייטיב לצד אסטרטגיה. שיווק אפקטיבי הוא תוצאת השילוב האופטימלי בין יצירתיות, חדשנות ומעוף לבין מחקר מעמיק, ניתוח השוק והתוויית אסטרטגיה. זו הסיבה שכל אחד ואחד מהזוכים ב-11 השנים בהן מתקיימת תחרות האפי בישראל, יכולים להתהדר בעובדה שהם לא רק עשו בחירה מושכלת במשרד הפרסום שלהם, אלא גם לקחו את ההחלטות הנכונות.

לפני כשנתיים הוחלט להוסיף לתחרות קטגוריה חדשה המאפשרת גם למהלכים שהושקעו בהם תקציבים קטנים יחסית להיכנס לתחרות. לקטגוריה זו רשאים להגיש מועמדות מהלכים של מותגים עצמאיים אשר במהלך שנת התחרות הושקעו בהם תקציבי שיווק החל מ-5,000 דולר ועד 150 אלף דולר בלבד. במטרה להעניק הזדמנות גם לעסקים קטנים ובינוניים, החליטה וועדת ההיגוי של ה-Effie Awards כי עלות ההשתתפות בקטגוריה זו תהיה נמוכה משמעותית מעלות מסלול ההגשה הרגיל.

פנינה שנהב, יו"ר המי"ל: "ההחלטה להוסיף קטגוריה זו הייתה במטרה לעודד מהלכים שיווקים צנועים בהשקעתם, אך אפקטיביים בתוצאתם, וכן לעודד מהלכים של חברות קטנות לקחת חלק בתחרות. התפתחות השימוש ואפקטיביות הפעילויות השיווקיות באינטרנט, בפעילויות קד"מ, גרילה ועוד, אפשרו לחברות לבצע מהלכים שיווקים משמעותיים גם בתקציבים קטנים".

בין הזוכים הבולטים בתחרות האפי 2010 - חברת פז עבור המהלך 'רשת חנויות נוחות yellow; חברת חוגלה קימברלי עבור המהלך 'Kotex Young'; צומת ספרים עבור מהלך 'מהפכה בשוק הספרים בישראל'; ובנק מזרחי טפחות עבור המהלך 'להעביר את דביר'.

הפרסים מחולקים במספר קטגוריות: מוצרי צריכה מזון; מוצרי צריכה לא מזון; מוצרי צריכה לא מתכלים; פיננסים, לימודים ושירותים; תקשורת, מדיה ומחשוב; מגזר ציבורי ואחריות חברתית; מגזרים; קמעונאות; תקציבים קטנים. כמו כן, במסגרת התחרות מחולקים גם פרסי 'אפי פלטינום' על אפקטיביות לאורך זמן, וה'גרנד אפי' אלוף האלופים, מהלך השיווק והפרסום של השנה.

תחרות האפי מתקיימת כיום ב-40 מדינות בעולם ובישראל נערכת התחרות מאז שנת 2000. גם השנה - אומרת פנינה שנהב, יו"ר המי"ל, "נקפיד על שיתוף הידע וכל העבודות יועלו לאתר התחרות". בשנה שעברה הוגשו לתחרות 95 עבודות, מספר שיא ועלייה של 34% ביחס ל-2009.

חבר השופטים כולל 80 חברים, ביניהם אנשי אקדמיה, נציגי המפרסמים והפרסומאים, אנשי יחסי ציבור ואנשי ייעוץ ומחקר. מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן, מכהן כיו"ר התחרות, שנה שלישית ברציפות. השיפוט יעשה תוך השוואת מועמדים מאותה קטגוריה.

גם השנה תדרג קבוצת מנכ"לים נבחרת את המהלכים השיווקיים שעלו לגמר ב-Effie Platinum. סטודנטים לתואר שני במינהל עסקים ממס' אוניברסיטאות ומכללות, ישולבו בשיפוט בשלב הגמר והציונים שיעניקו יהוו 10% מסך הציון הכולל.

שנהב מוסיפה: "השנה ייבחנו גם קמפיינים של פעילויות חברתיות בקטגוריית עמותות ומלכ"רים וגם במסגרת קטגוריה המיועדת לחברות מהעולם העסקי".

הכרזת הזוכים תתקיים בטקס חגיגי שייערך בתחילת יולי 2011, בהשתתפות בכירים בתעשיית הפרסום והשיווק.