מדד המעו"ף נסחר באופטימיות יחסית לעולם - בצדק?

זיו פניני, משנה למנכ"ל מגדל שירותי בורסה, מומחה המעו"ף של Bizportal מסכם שבוע לא צפוי בבורסה בת"א. מידי יום מתחלפות הכותרות בהקשר למצב ביפן והשווקים מגיבים במהירות
 | 

ביום ראשון החל המדד להיסחר ב-1257 כשהסוחרים לא ממש יודעים איך לעכל את מה שמתרחש ביפן, ולבסוף מחליטים להעלות את הסטייה ל-19%, את הריסק ל-4% ולחכות לשווקי חו"ל.

ביום שני המדד יורד ל-1,240 הפחד מיפן וההשלכות על שווקי עולם מחלחלות לשוק, המחזורים עולים וסטיית התקן מתקרבת ל-20% אך עדיין השוק מסתכל על חצי הכוס המלאה כשהכותרות מסביב מזכירות שוב ושוב את המילים "צמיחה עתידית" כשהכתבנים פועלים במרץ רב, הן בהגדלת הפוזיציות והן בהסטת הכתיבות מ-1260-1270 אל 1250-1240 כשהלחץ על הסקיו מורגש ומספר הפוזיציות עולה ל-550 אלף.

בשלישי הכותרות והתחושות בשוק מתחלפות כשהפעם המילה "קרינה" מופיעה בכל כותרת שניה. מחזורי המסחר בנגזרים עולים משמעותית (בחצי השעה הראשונה כבר 80k אופ) הסטייה עוברת את ה-20%, לחץ מוכרי חוזים מורגש בשוק, נקלט ע"י שחקני ארבטראז שמתרגמים מהר את המכירות לנכס בסיס, ומגדילים את הנזילות ואת מצבת השורטים על מניות מדד המעו"ף.

השחקנים הכתובים מסרבים לסגור פוזיציות, מסיטים את האופ' הכתובות מטה אל מדד 1250 כשמספר הפוזיציות הפתוחות מתקרב ל-600 אלף תוך קניית הגנות קטנות המעלות את סטיית התקן מחוץ לכסף ואת שיפוע הסקיו ל-1%.

ברביעי מצטמצמת הפסימיות וכולם מחכים לראות האם יקפיצו את המדד מעלה אחרי גל המכירות המסיבי.

ביום חמישי המחזורים נמוכים משמעותית. ממוצע השבוע קפץ השוק מעלה כשהסטייה הקצרה יורדת ל-17.5% אך הארוכה מסרבת לרדת, שומרת על מרווח זמן יקר ומסמנת כי התקופה התנודתית כאן להישאר.

תבנית המסחר של ניקיי ב"גבוה" של היום, עתידיות עולות ומחזורי מסחר נמוכים מקלים על הסוחרים האופטימיים והשוק ממשיך למשוך מעלה תוך התחדדות הסקיו והריסק כשיחס ה-P/C קופץ מעלה באגרסיביות, פוטים קטנים הנם מוצר בביקוש הן של הפסימיים המחפשים מינוף, הן של משקיעים גדולים הרוצים הגנה והן של כתבני הכסף שגם הם לא מתנגדים לקניות פוטים קטנים. ורק מעטי מעט מתחילים למכור את הסקיו וכן למכור את מרווחי הזמן היקרים.





לאורך ימי רביעי וחמישי בלטו פרפרי 1250 ו-1260 במחירם מול השאר כשהם מסמנים כתיבות אגרסיביות במדדים אלה.

סה"כ נסחר השבוע השוק בתנודתיות בפועל של כ-18% בשבוע האחרון ו-15.5% בחודש ובשנה האחרונה כשהסטיות הגלומות הנם 18% באופ' הקצרות ו-17.5% באופ' הארוכות.

השוק הישראלי נסחר באופטימיות יתר יחסית לעולם הן בסטיות הגלומות, הן בתנודתיות בפועל, הן במתאם לשווקי חו"ל והן באינטרפרטציה של הסוחרים כי זוהי הזדמנות של קניית סחורה ומכירת אופציות, האומנם?





הסקירה נכתבה ב-15:30

תגובות לכתבה(55):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 52.
    47- 51 ואחרים...
    ז. פניני 20/03/2011 17:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.כבר כתבתי בעבר, אם אכנס לתחזיות זו לא תהיה סקירה. 2. כבר " דיברנו" בעבר על מה מותר ואסור לי לפרסם.....3. ללא קשר ל1,2, וצריך אישוש במהלך שבוע הבא... כתיבות גדולות לאחרונה על 1250-1270, כתיבות גדולות ככלל 1260 -1280אינטרואל שלילי וצפי להמרה שלילית של נכס, חוסר פעילות אינטנסיבית של גדולים, כתיבות אגרסיביות מאוד ב CALL 1280 ומעלה, ןPUT1250 ומטה..., השוק משותק בימי תנודה קיצונית בגלל גורמים טכניים שאיני יכול לפרט ומינוף האופ הוא פי -40 . ישנם מרווחי זמן סביב 1260 וכן התחלת הקטנת הפוז של הכותבים הגדולים שקצת נבהלו מהאירועים האחרונים... בקיצור עוד מוקדם לנבא...ימי שני שלישי קריטיים...בהצלחה. בהצלחה.
    סגור
  • 51.
    פניני מה לדעתך כסף על הרצפה, פוט 1220 (ל"ת)
    או קול 1320?? 20/03/2011 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • פניני באמת מה דעתך על הפקיעה...? (ל"ת)
    מאיר 20/03/2011 15:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    שאלות על הקורס...
    ז. פניני. 19/03/2011 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. זה לא המקום לשאלות אלה(מה זה כאן שיווק?), 2. ללא קשר ל 1, שאלו במגמות ובאקדמיה לפיננסים.
    סגור
  • לפקיעה יש לך הערכת גבולות
    עודד 20/03/2011 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלה לזיו
    סגור
  • טען עוד
  • 49.
    תשובה ל 42
    ז. פניני. 19/03/2011 18:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.פרפרים - ככלל לחץ מכירות או על ה CALL או על ה PUT= לחץ מכירות על מחיר המימוש, למעשה לחץ מכירות על האוכף...2. אם אתה מתעקש דווקא המחזורים יכולים לעזור למרות שתמיד האופ הבעלות הדלתא הנמוכה יותר תהיה עם המחזור הגבוהה יותר...
    סגור
  • 48.
    תשובה ל 40.
    ז. פניני. 19/03/2011 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או זיכרון או פשוט עקביות...
    סגור
  • 47.
    פניני באמת האם אתה יכול
    אפי חיים 19/03/2011 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפרט היכן ומתי יש קורסים שלך? תודה אפי.
    סגור
  • 46.
    ל 44 אתה מקשקש!
    אחד מבפנים 19/03/2011 07:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מדבר שטויות גם ים פועל בחשבונית וחייבים לדווח על הבכירים כולל החשבוניות...
    סגור
  • 45.
    מכל ההמלצות לקורס- איפה אתה מעביר קורס?
    קורס קורס קורס 18/03/2011 22:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משהו ברמה של מגמות מדצמבר ולא קורס למהמרים חסרי מוח
    סגור
  • 44.
    ל9פניני מרוויח יותר מים אך זה לא נרשם כיוון
    חיליק 18/03/2011 19:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהוא עושה זאת כנגד חשבוניות תשאלו את נחמן נסי שעבד אצלו.....
    סגור
  • 43.
    האחים השאהידים מהמרים שהפקיעה תהיה ב1340 מעוף
    מה אתה אומר פניני? 18/03/2011 19:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסריט סביר ?
    סגור
  • 42.
    פרפרים
    אמיר לוי 18/03/2011 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם זה אומר אם כותבים קולים או פטים? וכן האם המחזור בפרפרים אומר משהו?וכן תודה על התשובות המפורטות.
    סגור
  • 41.
    פקיעה 1340-1350
    סמי 18/03/2011 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השבוע הקרוב השוק יתקן חזק!! למעלה, והפקיעה תהיה ב-1340 1350 שבת שלום ופורים שמח
    סגור
  • 40.
    פניני -ממש אותם התשובות כל הכבוד על הזיכרון. (ל"ת)
    אחד שעוקב 18/03/2011 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    תשובות
    המערכת 18/03/2011 12:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתוצאה מעניין טכני, תשובותיו של זיו מופיעות פעמיים, פעם אחת באופן מורחב במעט
    סגור
  • 38.
    תשובה ל 16
    ז. פניני 18/03/2011 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. תודה את נשמעת נחמדה גם 2. קראי את התשובה ל 11...3. ללא קשר לעייל - זו רק סקירה לא המלצת השקעה.
    סגור
  • 37.
    תשובה ל 15.
    ז. פניני 18/03/2011 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין אני רוצה להתעמת כאן ולכל אחד יש את הזכות לדיעה (בשוק ההון אפשר גם להמיר אותה במזומנים או חוב...) חפש את הפער לאורך כל השנה שנתיים האחרונות...וללא קשר אני מדבר על תמחור הנגזרים בלבד...
    סגור
  • 36.
    12, 13, 14,
    ז. פניני 18/03/2011 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים לא לפרוק תיסכול...משמעת משמעת משמעת...
    סגור
  • 35.
    תשובה ל 11
    ז. פניני 18/03/2011 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איני אוהב להיכנס לזה.. אבל אתה אכן קורא טוב בין השורות...
    סגור
  • 34.
    תשובה ל 10.
    ז. פניני. 18/03/2011 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. לא רק..2. מורכב ומסובך..אבל הכל מושתת על הנעילה של הספוט בעוד החוזים נסחרים במקביל לשינויים בח" ול 3. אני חושש להמליץ שוב על קורס (למרות שזו התשובה הנכונה)
    סגור
  • 33.
    תשובה ל 9
    ז. פניני. 18/03/2011 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.לדעתי שאלה לא מתאימה..2. ללא קשר ל-1, כי הוא מרוויח יותר...
    סגור
  • כל הכבוד
    SUN 18/03/2011 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זיו בוקר טוב, ראשית, ברצוני לציין שאני נהנה לקרוא את הסקירה שלך. שנית, הדרך שלך להתמודד עם קנטורים היא הנכונה, כל הכבוד המשך כך.שלישית, נראה לי שהסקירה של השבוע הבא תהיה מענינת מאוד-האם השבוע השוק יתהפך למעלה ותהיה מלחמה על מגדלי הקולים העמוסים לעייפה או שתהיה פקיעה רגועה באיזור 1260.
    סגור
  • 32.
    תשובה ל 8.
    ז. פניני. 18/03/2011 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.אענה לך גם אם זה לא רק מסקרנות...2. כי בד" כ כשהסטיות הגלומות גבוהות עקום הזמן יורד...וךהיפך, כאן אנו מקבלים סטייה גבוהה גם בארוך כלומר יש חשש אמיתי מתנודתיות לט" א...
    סגור
  • 31.
    תשובה ל 7.
    ז. פניני. 18/03/2011 11:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. כי יש יותר מידי גרפים 2. כי שכחתי 3. כי המחיר בו הוא מתחיל להתיישר הוא הזול ביותר על הסקיו... יש אומרים כי לאזור הזה מכוונים הגדולים...4. ככול שהסקיו חד כתוב בתוך הכסף ולהיפך 5. גם כאן מתאימה התגובה -קורס...
    סגור
  • 30.
    תשובה ל 6.
    ז. פניני. 18/03/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרפרים מתייקרים כשמחיר האמצע זול מול מחירי המימוש שבצדדיו... וזה קורה כשיש לחץ מכירות על אותו מחיר מימוש...אגב זה בא במקביל להשפעה של מחיר הכסף והסקיו על מחירי הפרפרים... ואגב2 - קורס...
    סגור
  • 29.
    תשובה ל 4.
    ז. פניני. 18/03/2011 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. זה ממש לא ניתוח רק סקירה טכנית של המתרחש... 2. ללא קשר ל-1, תמיד קשה לנתח גם כשרגוע...
    סגור
  • 28.
    תשובה ל 2,5.
    ז. פניני. 18/03/2011 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש משהו במה שאתם כותבים אבל תמיד אפשר גם לשנות את הדיעה/פוזיציה תוך כדי ריצה...
    סגור
  • 27.
    תשובה ל 3.
    ז. פניני. 18/03/2011 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם מה שאתה כותב - ממש אור לגויים, אל תשכח שכאן סוחרים יהודים שהם ישראלים...
    סגור
  • 26.
    תשובה ל -1.
    ז. פניני. 18/03/2011 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.אמרתי 2. אמרתי 3. אמרתי 4. כניראה בקרוב הלו" ז לא ממש תלוי בי...
    סגור
  • 25.
    חג שמח לכולם.
    ז.פניני 18/03/2011 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.ראשית עניתי לכולם אז בבקשה לא להעלב - בגלל בעיה טכנית לא התפרסמו התגובות 2. ללא קשר ל-1, אני אענה שוב...
    סגור
  • 24.
    מתה על כתבים שמסיימים בשאלה. איפה התשובה? (ל"ת)
    קארין איי 18/03/2011 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    משפט הכותרת שגוי
    טרחנות של החישובים 18/03/2011 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדתית, מתחילת השנה 2011, המעוף ירד בכ-5%-4 כאשר שאר מדדי העולם נמצאים דווקא ב !! אז אם זה נכון, איך אפשר להגיד שהמעו" ף נסחר באופטימיות ?
    סגור
  • 22.
    איפה התשובה לשאלה שבכותרת ? (ל"ת)
    נעים 18/03/2011 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    נו?
    הלפיד הגרעיני 18/03/2011 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
    סגור
  • 20.
    איפה התגובות של מלך הבדיעבד?
    צ' ומפי 18/03/2011 08:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתה בחופש? כבר לא שולח את פיני לפרסיה?
    סגור
  • 19.
    המילה " האומנם" בסוף הכתבה.
    אלי 18/03/2011 07:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם התכוונת שהעליות של אתמול לא יחזיקו מים?
    סגור
  • 18.
    תשובה ל 10.
    ז. פניני. 17/03/2011 22:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. לא רק ולא ישירות (אלה מול פידיונות) 2. מורכב...ישנם מספר הסברים אפשריים... אל תשכח שההסבר הבסיסי והטכני הוא שהספוט " נעול" והחוזים נסחרים במקביל לשינויים פוטנצאליים בחו" ל ובסביבה הכללית...
    סגור
  • 17.
    תשובה ל 8.
    ז. פניני. 17/03/2011 22:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. האם יש הבדל אם זה מסקרנות או מסיבה אחרת? 2. ללא קשר ל-1, כאשר סטיות התקן גבוהות מהממוצע בדר" כ הסטיות הגלומות הארוכות נמוכות משמעותית מהקצרות 3. כאן המצב הפוך...מאמינים בירידה בתנודתיות בטווח הקצר בלבד...4. איני רוצה לכתוב גם כאן קורס...(זה נכון אבל כבר יותר מידי!)
    סגור
  • 16.
    תשובה ל 7.
    ז. פניני. 17/03/2011 22:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. כי אני רוצה קצת לגוון,2. כי יש מספיק גרפים גם ככה 3. כי שכחתי...4. ללא קשר לעייל הנקודה הנמוכה ביותר היא הכתובה ביותר האם בגלל קירבה פוטנצאלית לאיזור הפקיעה? 5. כאשר הסקיו חד כותבים מעט בתוך הכסף ולהיפך...6. קורס..??
    סגור
  • 15.
    תשובה ל 6.
    ז. פניני. 17/03/2011 22:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.הפרפרים מתייקרים כאשר מחיר המימוש האמצעי זול יחסית לצדדיו...2.זה קורה בדר" כ כאשר יש עליו לחץ מכירות... 3. וזה חוצ מהקרבה לכסף ויחס הסקיו שגם מייקר את הפרפרים...4. אולי גם קורס...
    סגור
  • 14.
    תשובה ל 2,5.
    ז. פניני. 17/03/2011 22:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלחמה מלחמה, השאלה היא אם מותר גם לשנות דיעה תוך כדי תנועה...
    סגור
  • 13.
    תשובה ל 4.
    ז. פניני. 17/03/2011 22:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. אין כאן ניתוחים - פשוט סקירה שבועית כללית של המסחר. 2.גם בחודשים רגועים קשה לנתח...
    סגור
  • 12.
    תשובה ל 3.
    ז. פניני. 17/03/2011 22:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כעיקרון אני מסכים אתך-ממש אור לגויים! ככה זה כשהיהודים (ועל אחת כמה וכמה ישראלים) סוחרים...
    סגור
  • 11.
    תשובה ל1.
    ז. פניני. 17/03/2011 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, נכון ונכון, התזמון לא ממש קשור אלי...(בקרוב...)
    סגור
  • 10.
    שאלה
    א.חיים 17/03/2011 22:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. הסברתה שהיו מכירות חוזים, האם זה מצד תעודות סל? 2. מה ההסבר לכך שהחוזים בסוף היום מראים מחיר מנוגד למגמה במשך היום?
    סגור
  • 9.
    למה שכרו של ים רובינשטיין גבוהה משל פניני? (ל"ת)
    שאלת תם 17/03/2011 21:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    רק מסקרנות.
    ללא שם 17/03/2011 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה כשמרווח הזמן יקר זה מראה בדיוק על אמונה שהתנודתיות עומדת להישאר?
    סגור
  • 7.
    ועוד שאלה בבקשה.
    אמיר לוי 17/03/2011 21:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסקירה הקודמת הוספת את גרף הסקיו, 1. למה לא הוספת כאן. ב.מה אומרת הנקודה הנמוכה ביותר בגרף הסטיות והאם בכלל יש ישים לב לסקיו חוץ מהסטיה? תשובה בבקשה.
    סגור
  • 6.
    פניני -פרפרים.
    אמיר לוי 17/03/2011 21:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הפרפרים מראים כתיבות אגרסיביות הרי זה קניות בכלל? תשובה בבקשה.
    סגור
  • 5.
    לא יאומן
    אחד שגם כן סוחר 17/03/2011 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגנבים קבעו איפה תהיה הפקיעה....והן נלחמים.
    סגור
  • 4.
    פניני אני חושב שהניתוחים הנ" ל לא עוזרים הרבה
    אסף 17/03/2011 20:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבורסה בימים כאלו אלא רק לתת הסברים בדיעבד , ברגע שכולם לא יודעים מה יהיה הכל עובד לפי תחושות/ שמועות וכדו' , בקיצור צריך לזרום על הגל והרבה סבלנות,הניתוחים טובים לחודשים רגועים יחסית עם מטר ידיעות כלכליות ולא פוליטיות או כתוצאה ממלחמה או אסונות טבע, חג שמח ושבת שלום!
    סגור
  • 3.
    המעוף עצבני מאוד
    אחד שסוחר 17/03/2011 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועם זאת קורא מאוד יפה את ההתרחשויות בחו" ל - לפני שהן קורות. אפילו ביום האטרף עם יפן 14% למטה - המעוף השכיל להיות מהחזקים בעולם למרות הדאקס שירד 5% באותו הזמן, ובישראל החזיקו את השוק למעלה בכוח, כי ידעו שיבוא התיקון העולה. עכשיו אנחנו כבר בשלב שצריך להחליט - האם כל הירידה הזאת מ1345 ל1225 הייתה תיקון בשוק עולה או התחלת מגמה דובית? אני מהמר על אופציה ב' ....
    סגור
  • 2.
    הכל בידי שליטי המעוף (ל"ת)
    סרדין 17/03/2011 20:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פניני שאלות חשובות ביותר.
    אנונימי 17/03/2011 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. האם לא אמרת שאתה מפסיק לכתוב? 2. האם לא אמרת שהפרסום יהיה בסקטור המעו" ף? 3. האם לא אמרת שהאתר עומד להשתדרג?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות