תראה מה שצבע יכול לעשות: על קמפיין הצבע של מותג טמבור
מזה כ-30 שנה מצליחה הסיסמא 'תראה מה שצבע יכול לעשות' לשרוד את ענני קרבות הפרסום ולשמור על אותו טון ואותו מסר. צבע מכניס רגש ופנטזיה ורגש לעולם שאין בו צבע ואין בו רגש או דמיון.
המשוואה היא משוואה כלל אנושית, והשימוש במילה צבע כמילה נרדפת לרגש ופנטזיה מוטמעת בהוויה האוניברסאלית.
ההקבלה צבע = רגש ופנטזיה, מופיעה גם כקלישאה קולנועית כשהסרט הופך משחור לבן לצבעוני והתמונה מבהירה לצופה לחלוטין שמשהו טוב ופלאי קורה.
במשך שנים רבות עשה המותג טמבור שימוש בקלישאה שצבע מביע רגש ומבטא דמיון. סיפור המותג תמיד הראה שלל צבעים שפוגשים לרוב שלל אנשים והעלילה סיפרה כמעט כל מה שאפשר לספר ולאלתר בתוך עולם תוכן זה.
כאשר נירלט הגבירו את נוכחותם במדיה והכניסו אלמנטים חדשים לדיון על צבעוניות ותפקיד הצבע בחיינו, טמבור עמדה בפני צומת דרכים כמובילת שוק הצבעים. מה עושים כשהמתחרה שותה לך ואוכל לך את הרעיונות ועושה זאת לפעמים טוב ממך?
הקמפיין האחרון של המותג טמבור מוכיח שאפשר למצוא זווית מקורית וחדשה בלי לשבור את הכלים ובלי לנטוש את ערכי הליבה. טמבור, בגיל 75 הבינו שצבע יכול לעשות יותר. בסרט ההיסטורי - נוסטלגי החדש לטמבור לצלילי הלחן 'תישאר צעיר לנצח' של רמי קליינשטיין, נוצרה סופסוף תפנית מעניינת בסיפור של מה שצבע יכול לעשות. הסרט מספר סיפור קלאסי על מספר דורות שצובעים בטמבור ומסתיים ב"תראה מה שצבע יכול לעשות".
אולם הוא מפתיע בכך שהוא עושה את ההיפך הגמור ממה שכל צבעי טמבור הקודמים עשו. הוא מצטמצם לאורך 75 שנותיו, ולאורך 3 הדורות המככבים בו, רק לצבע אחד. כחול.
יתר על כן, האגדה מגדילה לעשות כשהיא מציגה את פחית הצבע הכחול כאותה פחית ישנה עם לוגו טמבור המקורי שהסבא קנה בילדותו. מתוך אותה פחית תיצבע עגלת צעצוע, יצויר שער של משחק כדורגל שכונתי, קיטבג צבאי, דירה של זוג צעיר, בית עץ, חיפושית פולקסווגן.. עד לטיפה האחרונה ששולחת את גיבור הסרט עם נכדו לחנות טמבור כדי לעשות refill. שם הם כמובן קונים צבע כחול וצובעים בו את אופניו של הילד.
לא חשוב כמה פירושים אפשר לתת למשיכת הצבע הדווקא - כחול שמלווה את כל הדורות בסרט. ואפשר. מה שחשוב זה שהאקט הוא אקט אמיץ של מנהיג, שהגיע לרגע בו הוא מבין שאינו זקוק יותר להתפאר במרכולתו. מותג צבעים שידוע במניפת צבעיו ושמדבר אלינו תמיד בשלל צבעים עושה פניה חדה, ובוחר פתאום להגיד לנו שמה שחשוב זה לא המוצר אלא חווית הלקוח. מה שה'צבע יכול לעשות' זה להפוך קיר למשחק כדורגל, להיות זה שהופך דירה לבית, לסמל תקופות בחיים ולהשתלב בציר המשפחה וההוויה המקומית לאורך דורות. כדי להגיד את זה צריך להוציא את הצבע מהקשרו ולהבהיר שלפחות בסרט הזה אנחנו לא 'מוכרים לך מגוון צבעים. במובן זה מצטרף טמבור למותגי על מהסוג של אורנג', ו-yes שבאופן עקרוני נמנעים ממסרים מכירתיים בקמפייני תדמית המותג שלהם.
במובן הזה למעשה הופך טמבור מיצרן צבע למותג תרבות שיודע להציע הרבה יותר ממה שצבע יכול לעשות.
- 9.חוות דעת של דינוזאור (ל"ת)מיכאל 22/03/2011 17:36הגב לתגובה זו
- 8.מייק 22/03/2011 11:35הגב לתגובה זווכל הכבוד לטמבור.
- 7.אורן 21/03/2011 22:46הגב לתגובה זולא אגדה ולא נעליים. כדי לרגש באמת צריך להתרומם מעל לקיטש, ולבוא עם רעיון יותר מקורי.
- 6.נחום תקום 21/03/2011 12:16הגב לתגובה זומרגשת, עשויה היטב, שומרת על ערכי הליבה. בקיצור, שאפו גדול לטמבור ומוצריה. אין עליכם.
- 5.bu 20/03/2011 21:57הגב לתגובה זוhttp://mizbala.com/?p=15913
- אחד שמבין 20/03/2011 23:44הגב לתגובה זולאף אחד אין בעלות על הסיפור מעגל החיים. או על הטכניקה של למקם אותה סצנה בשתי נקודות זמן שונות. אי לכך טמבור מספרת סיפור מקורי בזכות הצבע ולא בגלל הסיפור הנוסטלגי שמשמש רק רקע.
- 4.רני 20/03/2011 21:09הגב לתגובה זומשעממת לדעתי
- 3.רואים את טביעת האצבע של ויצמן הסמנכל התותח (ל"ת)הצבאי 20/03/2011 12:46הגב לתגובה זו
- 2.קופרייטר אלוף!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)שי 20/03/2011 12:19הגב לתגובה זו
- 1.עידו 20/03/2011 12:10הגב לתגובה זוהגברת הזאת כבר מוציאה אותי מהדעת! מספיק כבר! אתם עושים צחוק מהעבודה!!! היא לא מחוברת לכלום!!!
- טמבור שמה בכיס הקטן את נירטל!!!!!!!!!!!! (ל"ת)שי 20/03/2011 15:12הגב לתגובה זו
- עידו 21/03/2011 10:57מי שמחליט שמשעמם לו בבית ועל זה שצריך להחליף את הצבע. הנשים. תיתווכחו אם מי שאתם רוצים אבל זאת עובדה. נירלט חשבה נכון.