דעה

תראה מה שצבע יכול לעשות: על קמפיין הצבע של מותג טמבור

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, טוענת שאפשר למצוא זווית מקורית וחדשה למותג, גם בלי לנטוש את ערכי הליבה. הדוגמא הטובה לכך - טמבור
עטרה בילר | (12)

מזה כ-30 שנה מצליחה הסיסמא 'תראה מה שצבע יכול לעשות' לשרוד את ענני קרבות הפרסום ולשמור על אותו טון ואותו מסר. צבע מכניס רגש ופנטזיה ורגש לעולם שאין בו צבע ואין בו רגש או דמיון.

המשוואה היא משוואה כלל אנושית, והשימוש במילה צבע כמילה נרדפת לרגש ופנטזיה מוטמעת בהוויה האוניברסאלית.

ההקבלה צבע = רגש ופנטזיה, מופיעה גם כקלישאה קולנועית כשהסרט הופך משחור לבן לצבעוני והתמונה מבהירה לצופה לחלוטין שמשהו טוב ופלאי קורה.

במשך שנים רבות עשה המותג טמבור שימוש בקלישאה שצבע מביע רגש ומבטא דמיון. סיפור המותג תמיד הראה שלל צבעים שפוגשים לרוב שלל אנשים והעלילה סיפרה כמעט כל מה שאפשר לספר ולאלתר בתוך עולם תוכן זה.

כאשר נירלט הגבירו את נוכחותם במדיה והכניסו אלמנטים חדשים לדיון על צבעוניות ותפקיד הצבע בחיינו, טמבור עמדה בפני צומת דרכים כמובילת שוק הצבעים. מה עושים כשהמתחרה שותה לך ואוכל לך את הרעיונות ועושה זאת לפעמים טוב ממך?

הקמפיין האחרון של המותג טמבור מוכיח שאפשר למצוא זווית מקורית וחדשה בלי לשבור את הכלים ובלי לנטוש את ערכי הליבה. טמבור, בגיל 75 הבינו שצבע יכול לעשות יותר. בסרט ההיסטורי - נוסטלגי החדש לטמבור לצלילי הלחן 'תישאר צעיר לנצח' של רמי קליינשטיין, נוצרה סופסוף תפנית מעניינת בסיפור של מה שצבע יכול לעשות. הסרט מספר סיפור קלאסי על מספר דורות שצובעים בטמבור ומסתיים ב"תראה מה שצבע יכול לעשות".

אולם הוא מפתיע בכך שהוא עושה את ההיפך הגמור ממה שכל צבעי טמבור הקודמים עשו. הוא מצטמצם לאורך 75 שנותיו, ולאורך 3 הדורות המככבים בו, רק לצבע אחד. כחול.

יתר על כן, האגדה מגדילה לעשות כשהיא מציגה את פחית הצבע הכחול כאותה פחית ישנה עם לוגו טמבור המקורי שהסבא קנה בילדותו. מתוך אותה פחית תיצבע עגלת צעצוע, יצויר שער של משחק כדורגל שכונתי, קיטבג צבאי, דירה של זוג צעיר, בית עץ, חיפושית פולקסווגן.. עד לטיפה האחרונה ששולחת את גיבור הסרט עם נכדו לחנות טמבור כדי לעשות refill. שם הם כמובן קונים צבע כחול וצובעים בו את אופניו של הילד.

לא חשוב כמה פירושים אפשר לתת למשיכת הצבע הדווקא - כחול שמלווה את כל הדורות בסרט. ואפשר. מה שחשוב זה שהאקט הוא אקט אמיץ של מנהיג, שהגיע לרגע בו הוא מבין שאינו זקוק יותר להתפאר במרכולתו. מותג צבעים שידוע במניפת צבעיו ושמדבר אלינו תמיד בשלל צבעים עושה פניה חדה, ובוחר פתאום להגיד לנו שמה שחשוב זה לא המוצר אלא חווית הלקוח. מה שה'צבע יכול לעשות' זה להפוך קיר למשחק כדורגל, להיות זה שהופך דירה לבית, לסמל תקופות בחיים ולהשתלב בציר המשפחה וההוויה המקומית לאורך דורות. כדי להגיד את זה צריך להוציא את הצבע מהקשרו ולהבהיר שלפחות בסרט הזה אנחנו לא 'מוכרים לך מגוון צבעים. במובן זה מצטרף טמבור למותגי על מהסוג של אורנג', ו-yes שבאופן עקרוני נמנעים ממסרים מכירתיים בקמפייני תדמית המותג שלהם.

במובן הזה למעשה הופך טמבור מיצרן צבע למותג תרבות שיודע להציע הרבה יותר ממה שצבע יכול לעשות.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    חוות דעת של דינוזאור (ל"ת)
    מיכאל 22/03/2011 17:36
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מייק 22/03/2011 11:35
    הגב לתגובה זו
    וכל הכבוד לטמבור.
  • 7.
    אורן 21/03/2011 22:46
    הגב לתגובה זו
    לא אגדה ולא נעליים. כדי לרגש באמת צריך להתרומם מעל לקיטש, ולבוא עם רעיון יותר מקורי.
  • 6.
    נחום תקום 21/03/2011 12:16
    הגב לתגובה זו
    מרגשת, עשויה היטב, שומרת על ערכי הליבה. בקיצור, שאפו גדול לטמבור ומוצריה. אין עליכם.
  • 5.
    bu 20/03/2011 21:57
    הגב לתגובה זו
    http://mizbala.com/?p=15913
  • אחד שמבין 20/03/2011 23:44
    הגב לתגובה זו
    לאף אחד אין בעלות על הסיפור מעגל החיים. או על הטכניקה של למקם אותה סצנה בשתי נקודות זמן שונות. אי לכך טמבור מספרת סיפור מקורי בזכות הצבע ולא בגלל הסיפור הנוסטלגי שמשמש רק רקע.
  • 4.
    רני 20/03/2011 21:09
    הגב לתגובה זו
    משעממת לדעתי
  • 3.
    רואים את טביעת האצבע של ויצמן הסמנכל התותח (ל"ת)
    הצבאי 20/03/2011 12:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קופרייטר אלוף!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    שי 20/03/2011 12:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עידו 20/03/2011 12:10
    הגב לתגובה זו
    הגברת הזאת כבר מוציאה אותי מהדעת! מספיק כבר! אתם עושים צחוק מהעבודה!!! היא לא מחוברת לכלום!!!
  • טמבור שמה בכיס הקטן את נירטל!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    שי 20/03/2011 15:12
    הגב לתגובה זו
  • עידו 21/03/2011 10:57
    מי שמחליט שמשעמם לו בבית ועל זה שצריך להחליף את הצבע. הנשים. תיתווכחו אם מי שאתם רוצים אבל זאת עובדה. נירלט חשבה נכון.