מאמינים ב-Better Place: "ישראל המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית"
"ישראל היא המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית", כך מעריך מכון המחקר הבינלאומי "גרטנר" שמאמין במודל הישראלי של בטר פלייס (Better Place), אותו מוביל היזם שי אגסי והמנכ"ל משה קפלינסקי.
"ישראל יכולה לייצא את הידע למדינות אחרות. הפרויקט כבר מביא בחשבון את זמן החלפת המצבר, מייצר חסכון בעלויות על ידי מערכת ניהול טעינה חכמה (Smart Grid) ומערך IT תומך, ומציע שימוש נוח באמצעות מודל מכירה מבוסס Miles as a Service, הדומה למודל הענן", כך אמר ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת.
מנגד מבקרים בגרטנר את יצרניות הרכב, ספקיות התשתית וממשלות העולם שמתמקדות בעיקר במחקר ופיתוח של כלי רכב חשמליים, אך לא מעניקים תשומת לב מספקת לדרישותו הצרכנים.
גרטנר (נאסד"ק: IT) מחזיקה בתחזית לפיה נתח הרכבים החשמליים מתוך כלל מכירות הרכבים הכוללים טכנולוגיה כלשהי להפחתת זיהום אוויר בשוקי הרכב התעשייתיים בעולם, יסתכם בטווח של 5%-8% עד 2020 ויצמח לטווח של 15%-20% עד 2030.
לפי מחקר גרטנר, 21% מהנהגים בארה"ב מעוניינים לשקול רכישת רכב חשמלי כרכב הבא, אולם כשליש אינם מוכנים לשלם מחיר של מכונית יוקרה כדי לרכוש מכונית חשמלית.
גרטנר ממליצה לממשלות העולם להגדיל את מימון תוכניות הרכישה הצרכניות, על מנת להגיע לנפח מכירות משמעותי של כלי רכב חשמליים בטווח הקצר.
- 4.גרטנר בדיחה 31/03/2011 22:09הגב לתגובה זוזה סתם אחד שבטח פגש את שי אגסי במעלית ושי אגסי סובב אותו... נשמע מצחיק כל הניתוח המעמיק.......
- 3.דוד 31/03/2011 17:55הגב לתגובה זובמקום להפוך מכוניות להנעה בגז - פתרון פשוט וזול גם למכוניות ישנות, ולהסתפק בהמרת אנרגיה פעם אחת, הולכים לשרוף את הגז בתחנות כוח, להפוך אותו לקיטור להמירו לאנרגיה מכנית, להמירה לאנרגיה חשמלית,לטעון במצברים ולהמיר שוב לאנרגיה מכנית, המרות אנרגיה רבות ונצילות נמוכה משמעותית מהזנה ישירה בגז, שלא לדבר על ההשקעות האדירות בתשתיות ובצי רכב חדש.
- בטר פלייס קמה לפני שמצאו פה תגליות גז גדולות (ל"ת)עופר פלג 07/04/2011 16:08הגב לתגובה זו
- ר 31/03/2011 18:34הגב לתגובה זומכוניות מונעות בגז מונעות בעצם בגפ" מ ולא בגז טבעי מגז טבעי אבל, אפשר לייצר חשמל והחשמל יכול להטעין מכוניות. בגלל הטמפ' והלחץ שבו מתנזל גז טבעי זה לא פרקטי להשתמש בו כמות שהוא למכוניות.
- 2.בטר פלייס מטופשת (ל"ת)טיפשות לשמה 31/03/2011 16:27הגב לתגובה זו
- 1.שוקי 31/03/2011 16:26הגב לתגובה זובעיקר לכיסיו התפוחים מדינת ישראל עצמה ,יכלה להסתפק בעלויות מופחתות של תחבורה ע" י שימוש בגז גפ" מ