מאמינים ב-Better Place: "ישראל המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית"

מכון המחקר "גרטנר" מאמין במודל הישראלי אותו מוביל היזם שי אגסי. "ישראל יכולה לייצא את הידע למדינות אחרות"
לירוי פרי | (6)

"ישראל היא המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית", כך מעריך מכון המחקר הבינלאומי "גרטנר" שמאמין במודל הישראלי של בטר פלייס (Better Place), אותו מוביל היזם שי אגסי והמנכ"ל משה קפלינסקי.

"ישראל יכולה לייצא את הידע למדינות אחרות. הפרויקט כבר מביא בחשבון את זמן החלפת המצבר, מייצר חסכון בעלויות על ידי מערכת ניהול טעינה חכמה (Smart Grid) ומערך IT תומך, ומציע שימוש נוח באמצעות מודל מכירה מבוסס Miles as a Service, הדומה למודל הענן", כך אמר ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת.

מנגד מבקרים בגרטנר את יצרניות הרכב, ספקיות התשתית וממשלות העולם שמתמקדות בעיקר במחקר ופיתוח של כלי רכב חשמליים, אך לא מעניקים תשומת לב מספקת לדרישותו הצרכנים.

גרטנר (נאסד"ק: IT) מחזיקה בתחזית לפיה נתח הרכבים החשמליים מתוך כלל מכירות הרכבים הכוללים טכנולוגיה כלשהי להפחתת זיהום אוויר בשוקי הרכב התעשייתיים בעולם, יסתכם בטווח של 5%-8% עד 2020 ויצמח לטווח של 15%-20% עד 2030.

לפי מחקר גרטנר, 21% מהנהגים בארה"ב מעוניינים לשקול רכישת רכב חשמלי כרכב הבא, אולם כשליש אינם מוכנים לשלם מחיר של מכונית יוקרה כדי לרכוש מכונית חשמלית.

גרטנר ממליצה לממשלות העולם להגדיל את מימון תוכניות הרכישה הצרכניות, על מנת להגיע לנפח מכירות משמעותי של כלי רכב חשמליים בטווח הקצר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גרטנר בדיחה 31/03/2011 22:09
    הגב לתגובה זו
    זה סתם אחד שבטח פגש את שי אגסי במעלית ושי אגסי סובב אותו... נשמע מצחיק כל הניתוח המעמיק.......
  • 3.
    דוד 31/03/2011 17:55
    הגב לתגובה זו
    במקום להפוך מכוניות להנעה בגז - פתרון פשוט וזול גם למכוניות ישנות, ולהסתפק בהמרת אנרגיה פעם אחת, הולכים לשרוף את הגז בתחנות כוח, להפוך אותו לקיטור להמירו לאנרגיה מכנית, להמירה לאנרגיה חשמלית,לטעון במצברים ולהמיר שוב לאנרגיה מכנית, המרות אנרגיה רבות ונצילות נמוכה משמעותית מהזנה ישירה בגז, שלא לדבר על ההשקעות האדירות בתשתיות ובצי רכב חדש.
  • בטר פלייס קמה לפני שמצאו פה תגליות גז גדולות (ל"ת)
    עופר פלג 07/04/2011 16:08
    הגב לתגובה זו
  • ר 31/03/2011 18:34
    הגב לתגובה זו
    מכוניות מונעות בגז מונעות בעצם בגפ" מ ולא בגז טבעי מגז טבעי אבל, אפשר לייצר חשמל והחשמל יכול להטעין מכוניות. בגלל הטמפ' והלחץ שבו מתנזל גז טבעי זה לא פרקטי להשתמש בו כמות שהוא למכוניות.
  • 2.
    בטר פלייס מטופשת (ל"ת)
    טיפשות לשמה 31/03/2011 16:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שוקי 31/03/2011 16:26
    הגב לתגובה זו
    בעיקר לכיסיו התפוחים מדינת ישראל עצמה ,יכלה להסתפק בעלויות מופחתות של תחבורה ע" י שימוש בגז גפ" מ