500 תלונות כנגד הבנקים וחברות האשראי נמצאו מוצדקות ב-2010

התאגידים הבנקאיים שילמו ללקוחותיהם 6.2 מיליון שקלים. במזרחי טפחות והבינלאומי טעון שיפור
לירוי פרי | (3)

בשנת 2010 טופלו בפיקוח על הבנקים מעל 7,000 פניות ותלונות בכתב מטעם לקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, וזאת לא כולל פניות למוקד הטלפוני הנאמדות בכ-20,000 לשנה.

בכ-2,000 מקרים נקבעה עמדה מוצדק או לא מוצדק, ואילו ביתר התלונות לא נקבעה עמדה בעיקר בשל העדר יכולת להכריע בין טענות סותרות, עקב הליכים משפטיים מקבילים או משום שהבנק הסכים ממילא להיענות לבקשת הלקוח.

בתוך כך, כ-500 תלונות נמצאו מוצקדות והכריחו את הבנק לבוא לקראת הלקוח המתלונן. התאגידים הבנקאיים שילמו ללקוחותיהם בעקבות התערבות הפיקוח על הבנקים (הן בתלונות הפרטניות והן בטיפול מערכתי) בשנת 2010 סך כולל של כ-6.2 מיליון שקל.

מבין חמשת הבנקים הגדולים, פעילותו של בנק לאומי הוערכה באופן הגבוה ביותר, פועלים ודיסקונט קיבלו דירוג תקין' ואילו מזרחי טפחות והבינאלומי תחת קטגוריית 'טעון שיפור'.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חזי 06/04/2011 22:21
    הגב לתגובה זו
    12 שנה אחרי יש לי בעיות איתם,הוצאה לפועל,מאסרים,לקחו לי רכוש על לא עוול בכפי,לאחר שהפסדתי עשרות אלפי שקלים,והם גמרו לי על החיים,מבקש עזרה!!!
  • 2.
    דנה 05/04/2011 15:51
    הגב לתגובה זו
    בנק שגוזל ועושק את לקוחותיו לאחר שהו אלוקח מהם את כל כספם . מפיל מרמה באמצעות סוללת עו" ד המתמחים ביצירת חובות פיקטיביים והגשתם להוצל" פ . בנק ישראל משתף פעולה. לא בודק אותם !!!, כי הבכירים שעובדים בבנק ישראל מונחתים לעבמודות מפתח בבנק !!! יד רוחצת יד. והגזל נמשך - טעון שיפור זו מחמאה לבנק זה הגוזל לאור היום ואין מי שיפריע לו לעשות כן.
  • 1.
    מתקרבת 05/04/2011 13:25
    הגב לתגובה זו
    ממתינה להחלטתם..... כך ש" תקין" זה יחסי.....