ניתוח קמפיין: 'אפריל' עם אסתי גינצבורג - פריצת דרך אסטרטגית, האשה החדשה
לפעמים קורה שמותג עולה על תובנת צרכן כל כך עמוקה שהוא הופך להיות משמעותי לציבור יותר מאשר לעצמו. דוגמא למתת מסוג זה הוא המותג נייק, שדיבר מגרונם של המוני מהססים, ושיחרר אותם to just do it. 'אם אתה חושש לתת את חבטת המחץ, מרחם על היריב או חש אשם על מהלך ערמומי על המגרש אז צא מזה ולך על זה', אמרה הנעל האלמותית. מעבר לעובדה שבהנהלת נייק סופרים מאז הרבה כסף, כולנו הרווחנו סוג של אידיאולוגיה שהיא גדולה מנעל ספורט.
כשהעולם בשל ללמוד משהו חדש, צץ מנהיג או תעשיין או אמן או איש תקשורת שלוקח על עצמו להוביל את המהלך. במקרה של נייק נשאלה השאלה מה לגיטימי כדי לנצח? עד כמה מכשירה מטרת הנצחון את האמצעים? ונייק היה הראשון שנתן תשובה: בספורט הניצחון הופך הכול ללגיטימי.
הדיון סביב יופייה של האישה הוא דיון שגילו כגיל האנושות, אולם לאחרונה אפשר לזהות התעוררות מחודשת סביב נושא הדימוי העצמי. בעבר היה זה הפמיניזם הלוחמני ששרף חזיות ושייך את גינוני הטיפוח הנשי לחולשה ולשיתוף פעולה עם שובניזם גברי. כיום חוזרת האישה לסגור כמה פינות שנותרו מוזנחות ממקום יותר מודע ופחות לוחמני. השאלה שהאישה שואלת היא 'יופי מהו'? כאשר בתוך שאלה זו מסתתרת סוגית ההלקאה העצמית שניזונה משני סדי העינויים שהיא אימצה לעצמה: המשקל והגיל.
מספר מותגים אמיצים מסתערים על האתגר ומנסים להתמודד איתו. אחד מהם הוא כמובן Dove שמזה כמה שנים מנהל מלחמה נגד הלקאה עצמית באשר היא. Dove יוצאת נגד אנורקסיה, ניתוחים פלסטיים, ריטושי פוטושופ ואפליית יופי על רקע גיל.
לאחרונה עלה שלט חוצות ובו תמונה של אשה בת 100 יחד עם הסיסמא "ליופי אין גיל". מיותר להזכיר את סרטון הפוטושופ Dove evolution שהפך קאלט לפני כמה שנים, והעביר את המסר no wonder our sense of beauty is distorted ובאותה נשימה יצר את ה self esteem fund במטרה לשחרר נשים צעירות משנאה עצמית ופגיעה עצמית על מזבח היופי.
מותג אמיץ אחר העונה לשם אפריל נכנס לפנתאון של מותגים שאם נקרא אותם טוב, אולי נרוויח מהם יותר ממה שהם ירוויחו מאיתנו, גם אם נקנה אצלו המון בשמים וליפסטיק. אפריל עושה שימוש מדויק ולא סתמי באסתי גינזבורג שמגיעה טעונה בשלשה ערכים: יופי בלתי מעורער, אמביציה לטרוף את העולם, מספיק לא - רזה כדי שזה יהפוך לעניין מתוקשר.
מבחינת בשלותו של הציבור הנשי אסתי מגיעה בול בזמן כדי להאיר פינה חשוכה. להיות לא מספיק רזה, כלומר עם 5-7 קילו עודפים זו קטגוריה שמרבית הנשים מתייסרות בתוכה. אנחנו עדיין בוחרות את הבגדים שירזו אותנו ומנוהלות על ידי בובות חלון ראווה בעלות פרופורציות לא אנושיות.
אפריל לא נכנסת לקלישאה שמטיפה לנו 'לקבל את עצמינו כפי שאנחנו'. אפריל נוגעת בלב העניין ואומרת לנו דבר צלול ופשוט: זה לא מה שאת אוכלת. זה מי את חושבת שאת כשאת אוכלת. יופי, אומר אפריל, הוא עניין של בטחון עצמי, ובטחון עצמי מתחיל מלהרגיש טורף ולא נטרף.
ארבע סצנות שונות מציגות את אסתי כדיווה שטורפת את מזונה בעליונות של לביאה שצדה איילה. הסימבולים הם הכלה שאוכלת את ראש בובת החתן, הקניבלית עם הסכין שאוכלת רוסטביף נא, האיטלקיה חמת המזג וכמובן המדונה של המתוקים שפועמת בכל אישה באשר היא.
הסרטון מותיר את הצופה מספיק מבולבל כדי לשאול את עצמו שאלות, אבל מספיק ברור כדי להשיב לו עליהן. המותג ש"מבין יופי" בוחר להקביל את דחף החיים ליופי ומציג את האשה בשיא תפארתה. ברגע, כך מאמין אפריל, שתשתחררי מהייסורים שלך ומהשנאה העצמית שלך, תביני שבמקום שחשבת שאת חזיר, את למעשה נמרה. במקום שהיית כנועה את יכולה להכניע. צאי מהמחשבה שהאוכל הביס אותך ומסר אותך לחולשותייך. תאמיני שאת זו שמכניעה את האוכל. או במלים אחרות, just do it מהסוג הנשי.
יופי, על פי אפריל, אינו עניין אובייקטיבי כי אם עניין של השקפת עולם.
הפרסומת עונה על כל הדרישות שפריצת דרך אסטרטגית תובעת: היא מושכת, היא מטרידה, היא ברורה כשמש והיא מצליחה לשבור מוסכמה בלי להיות פרובוקטיבית ובלי לבזבז תחמושת. אחרי הטרף מושחת אסתי שפתון בתנועה של שביעות רצון כשהמזלג משמש לה מראה סמל מושלם לבבואת האישה החדשה על פי אפריל. כנראה שמישהו באפריל באמת מבין יופי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
12.בתוך עמי אני יושבמיקאל 13/04/2011 21:21הגב לתגובה זו0 0אני קורא כאן את מרבית התגובות ואני אומר לעצמי אשכרה אדם לאדם זאב חוסר הפרגון לאחר פשוט אין לכם את זה וחבל , בעצם אני מרחם על אנשים קטנים כאלו שלא יודעים לפרגן אותם אנשים ממורמרים קנאים ואומללים לאותו משרד פרסום כל הכבוד עבודה יפהסגור
-
11.מאי 13/04/2011 09:56הגב לתגובה זו0 0אני חושבת שהשימוש באסתי כבר שנים גורם לתהיות ודווקא עכשיו היא הוכיחה את עצמה כל כך טוב, היא בועטת בכל מה שקשור בלהיות דוגמנית קוקטית ביי דה בוק, לומדת וטועמת מכל העולם- ואירוע הגאלה- חתונת השנה עם עדי, למה לא אמרת על זה כלום??? יש הלימה מושלמת בין האירוע המיוחל לסצינה הראשונה של הכלה, מעבר לזה אני חושבת שמדובר באחת האסטרטגיות המצוינות של בית פארם שכמובן לוקח את הקמפיין העייף של סופר פארם ומכניס סוף סוך משהו אירופאי נשכני צעיר ונכון, כל כך נכון, לשוק הישראלי. יופי!סגור
-
10.לא פריצת דרך ולא נעליים!ניב 12/04/2011 10:36הגב לתגובה זו0 0אני חותך את ה... אם מישהו הבין שאפריל זה מותג שמבין יופי. עוד פרסומת תדמיתית שספק אם תרמה משהו. בוא נראה מה תוצאות השיוך באפקטיביות הפרסום. שתי שניות מישהו יזכור שזה אפריל ושתי שניות מישהו יבין את המסר. תזכירו לי מה המסר? אפריל מבינים יופי נשי ולכן כדאי גם לי לקנות שם...סגור
-
9.תגובהאלכסנדר 11/04/2011 08:44הגב לתגובה זו0 048 שניות בהן רואים דוגמנית אוכלת - "פריצת דרך אסטרטגית", אייס, אתם אתר יעודי לאנשי תקשורת, למה אתם נותנים לטראש הזה להופיע כאן? אסתי מורידה עשיריה בשנייה שיש לה קמפיין, סטנדרת היופי ישאר סטנדרט בכל תחומי המסחר באישה, מתעשיית מין ועד לפרסומות, בטח שלא רשת "אפריל" תבוא ותחתור פה תחת המגמה המוסכמת. שיר רקע מכניס להלם: "תוכלי - תהפכי לאישה", עד כמה הזויה פרסומת אחת יכולה להיות?סגור
-
8.אסתי יפה והפרסומת חמודה, אך ראיתי לפחות שתי פאילנה שמול 10/04/2011 16:47הגב לתגובה זו0 0שתי פרסומות דומות לה אחד לאחד בעבר.סגור
- טען עוד
-
7.פרסומת נוראיתמדונה 10/04/2011 16:20הגב לתגובה זו0 0עאלק אסטתיקה אך בעצם גועל נפש שפשוט בא להקיא. ולגבי אסתי היא בקרוב תראה כמו האמא שלה (דווקא תהיה אחלה מתמודדת בלרדת בגדול -גרסת הדוגמניות)סגור
-
6.פשוט לא מאמין. איזה נשמות טהורות, קשה לפרגן?נגעל 10/04/2011 14:50הגב לתגובה זו0 0הפרסומת מוצלחת הן קריאטיבית והן אסטרטגית. זו אהבת הפרסום מדברת מגרונכם או שנאת זרמון? (אני לא מזרמון אפילו לא קרוב לזה)סגור
-
טוקבקים בנושא קרדיטעטרה בילר 10/04/2011 15:20הגב לתגובה זו0 0ברור שזרמון גולדמן עשו פה עבודה מושלמת. אלא שהטור שלי אינו עוסק במתן קרדיטים למשרדי פרסום, חברות הפקה ובמאים. ברור שהם עשו את העבודה זה לא המנדט של הטור הזה לפרגן ליוצרים.סגור
-
קצת מזכירה את אהוד יערי...עטרה ליושנה 30/05/2011 11:36הגב לתגובה זו0 0בתור מי שאמורה להכיר דבר או שניים בתחום המיתוג, אינך מבחינה בין פרסומת מועתקת למקורית?סגור
-
ברור כשמש עטרה, ועדיין רמות הפרגון כאןהנגעל 10/04/2011 16:28הגב לתגובה זו0 0ממש מעוררות גועל. ואני לא מענף הפרסום אבל מתעניין ואולי אפילו קצת מבין, ונראה לי שהחמאס יפרגן לליברמן לפני שפרסומאים מסויימים יפרגנו לעמיתיהם. אגב, הסכמתי עם הניתוח שלך.סגור
-
5.זה שהצלחת לפספס את מהות המותג של נייקי בק"מהכי יפה 10/04/2011 14:10הגב לתגובה זו0 0היי יו לוסט מי את נייקי = לנצח. נייקי לקחו בעלות, המציאו את החובבן השאפתן. החובבן שאומר לעצמו היי, אני לא אהיה מייקל ג'ורדן לעולם, אבל שם דבר לא עוצר אותי מלהרגיש מ.ג. לרגע במגרש בשכונה, אני לא אהיה ספורטאי צמרת, אבל אני יכול להיות ספורטאי, לכן גסט דו איט. רק מי שפספסה כל כך את המותג הגדול ביותר מאז שנות השמונים, יכולה לפספס כלכך את הביקורת על אפריל.סגור
-
4.הכל מגניב חוץ מהעובדה שלתת קרדיטמועתק - מכת מדינה 10/04/2011 12:06הגב לתגובה זו0 0לזרמון גולדמן על פרסומת שעשו כבר 200 עם לפניהם זה לאכזה לענייןסגור
-
3.העתקה מביכה.... (ל"ת)אנונימי 10/04/2011 11:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.פרסומת מרהיבה (ל"ת)זיו 10/04/2011 11:19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.חבל רק שהפרסומת מועתקת 1:1שלומית 10/04/2011 11:02הגב לתגובה זו0 0ווג הצרפתי עשו את אותן סצינות בדיוק עם קריסטל רן המהממת. רק שעשו את זה יותר יפה כמובן, ואופנתי, שלא כמו בפרסומת עם אסתי, בה היא נראית בהמית בלשון המעטה. כשדוגמנית בולסת ככה מין הראוי לשים צלם אופנה וסטייליסטים שמבינים עניין על הסט.סגור
-
מדהים 10/04/2011 12:35הגב לתגובה זו0 0פרסומת מדהימה הם באמת מבינים יופיסגור
-
בתוך עמי אני יושבמיקאל 13/04/2011 20:58הגב לתגובה זו0 0מדהים איך אדם לאדם זאב ואיך שאנשים לא יודעים לתת מילה טובה לצערי אין מה לעשות זה טבעו של האדם חבל שישנם אנשים שלא יודעים מהי איכות ולא יודעים לפרגן בעצם אני מרחם על אותם אומללים שכל הזמן ממורמרים עם עצמם ולא יודעים להנות אחלה פרסומת חזק ואמץסגור